Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PA Mamre : Keluaran 35: 30-36 :1

Ogen : Keluaren 35:30-36:1

Tema  : Pakekenlah Kepentaren, kengasupen ras pengertin

Dibata ngerana man Musa kerna kai siirencanakenNa, kerna uga cara ngelakokensa, kerna ise singasup ndalanken rencanaNa ras engkai rencanaNa e arus idalanken. Rencana Dibata enggo terperinci ras lengkap kerina janah tujunna guna kiniulin manusia ras kemulian Dibata pe. Dibata enggo milih bagepe ngelengkapi Besalel, Oholiap ras tukang-tukang sideban. La ijelasken Dibata engkai maka ipilihNa Besalel ras Oholiap, tapi kerina pilihen Dibata pasti lit erti ras tujunna. Dibata pe enggo nuriken rencanaNa alu sempurna man Musa.

Dibata rusur ras la pernah ngadi erbahan rancangen simehuli man bangsaNa. Rancangen Dibata kerna bangsaNa ras kerina anak-anakNa sienggo ipilihNa ibas gelar anakNa sitonggal, Jesus Kristus eme rancangen sempurna. Rancangen Dibata berkaiten kubas 2 hal eme:

1.        Guna ncidahken kekelengenNa nandangi bangsaNa

2.        Gelah bangsa pilihenNa e tetap mpermuliaken ras mpebadiaken gelarNa saja.

Dibata eme ulu kerina ide, gagasen ras pikiren kreatif bagepe inovatif, rasp e ulu kerina keahlin. Keahlin si positif, tujunna positif ras erguna man manusia guna ncidahken keleng ate pasti rehna ibas Dibata nari. Dibata enggo netapken maka kerina pendahin manusia khususna bangsa pilihenNa eme pendahin si berkualitas, nomor satu ras la tertandingi. Dibata ngarapken kesempurnaan kualitas ras kuantitas. Nandangi bangsa Israel, tuntuten Dibata eme Perfect (sempurna) seh ku hal-hal si kitik pe.

Dibatanta eme Dibata si sempurna. Adi Dibata masu-masu kita alu Mobil Toyota Kijang, maka Dibata pe pasti mereken sen guna penukur bensinna.

Keahlin si lit ibas Besalel ras Oholiap labo proses kerja satu malam, tapi Besalel ras Oholiap ndatken keahlin e erkiteken ketekunen ras nggit melatih diri suari ras berngi, bagepe proses jatuh bangun si ndekah. Sebab labo lit keahlin sibanci idatken alu instant. Pakekenlah keahlin si lit ibas kita alu tujun tuhu-tuhu guna kemulian Dibata. Ula hanya terjeng teridah mpermuliaken Tuhan, tapi situhuna guna ndarami untung ras kepuasen diri saja.

Lalit kalak si motu ilebe-lebe Dibata. Si lit eme kalak si rajin ras kalak perkisat. Kerina manusia si lit keahlinna eme kalak si rajin melatih potensi dirina rasp e mengasah keahlinna. Pakekenlah keahlin si lit ibas kita guna ngkelengi manusia ras mpermuliaken gelar Dibata. Dibata enggo ndemi akal pikiren manusia alu pengertin, kebeluhen ras kengasupen. Jadi kita enda eme manusia cerdas, pentar ras dem alu pengertin.

Pdt Nenni  Triana br Sitepu

RG GBKP  Cisalak

Minggu 22 Maret 2020 ; Mazmur 69 : 30-37

Invocatio      : Hidupkanlah itu dalam lintasan tahun, nyatkanlah itu dalam lintasan  tahun,  dalam murka  ingatlah akan kasih  sayang  ( Habakuk 3 ; 2 b)

Bacaan         : I Petrus 4 : 12-19

Khotbah       : Mazsmur  69 : 30-37

Thema          : Ku kabarkan Kemuliaan Tuhan  .

                     (Kuberitaken kemulian  Tuhan)

I.       Pendahuluan

Thema  kita pada Minggu  ini adalah Ku Britakan kemualian Tuhan. Hal ini merupakan suatu pernyataan seseorang kepada orang lain, atau kepada pribadi lepas pribadi, mengingatkan kepada orang lain bahwa dia yang telah  menerima  berita  keselamatan itu, menganggap  suatu kewajiban yang tidak boleh lagi tidak menyampaikan   kepada setiap orang. Mengabarkan  juga bukan suatu pekerjaan yang mudah, sebab apa yang kita kabarkan  belum tentu orang lain   langsung menerimanya, tetapi akan   juga dipertimbangkan olehnya.

Kemulian Tuhan merupakan  suatu kebutuhan bagi orang-orang yang sudah percaya, sebab kemulian Tuhan itu, membawa setiap orang akan suka cita, damai dan pembawa berkat .

Dan  Tuhan Yesus pun sebelum Ia Naik  ke surga, menyampaikan kepada murid-muridNya. Pergilah Beritakan Injil kepada semua manusia.  Dari inilah  maka kita yang sudah percaya pada Yesus  wajib memberitakan berita suka cita/kemulian  Tuhan itu bagi  dunia ini.

II.    Urain Nats.

Masmur 69 ini diberi judul “Doa dalam kesesakan”, dan dan penulis dikatakan ialah :

Dari Daud, diawali dengan, selamatkanlah aku ya  Allah, sebab air telah naik sampai leherku. Tentu lewat  pengakuan ini dimana  sang penulis merasakan bagaiman sulitnya menjalani hidup  didunia ini, dan walaupun sipenulis adalah orang yang percaya pada Allah namun bukanlah  berarti dia tidak mendapatkan perlakuan-perlakuan yang tidak baik, dan terkadang di luar nalar manusia.

Namun itulah yang harus dihadapi  dengan kekuatan  didalam mengandalkan Tuhan Allah sebagai pemilik otoritas hidup dan kehidupan ini.  Teramat berat  menjalaninya, dan terkadang hilang harapan dan masa depan. Namun dapat kita lihat apa yang dilakukan oleh sang penulis.  

Penulis mengakuinya dikala kita menghadapi beban berat, namun dibalik itu adanya Allah yang  telah menjalani  kehidupan ini, maka pengakuan sang penulis : “Kesalamatan dari padaMu, ya Allah, kiranya melindungi  aku”  Ayat  30.

Maka mulailah sang penulis  mengabarkan kemulian Tuhan bagi semua orang khususnya orang yang percaya yang mendapat perlakuan yang  tidak baik.  Diawali   dengan  : “Aku akan  memuji-muji Nama Allah dengan nyanyian.”

Benarkah bahwa lewat nyanyian, itu mendapatkan kekuatan, baik yang menyayikan maupun  orang yang mendengarkannya. Dan dikala kita menyanyikan  pujian maka kita mengagungkan Allah.

Kekuatan yang datangnya dari Allah membuat sang permasmur mendapatkan kekuatan walupun terkadang dia diperhadapkan  pada kenyataan hidup yang kurang kondusif, namun Allah memandang umantNya orang percaya lebih  dari sapi jantan. Dan mengajak agar merendahkan  hari dan bersukacita dan mencari Allah. Dengan  pengakuan permasmur  maka dia mengabarkan kemulian Allah kepada setiap orang yang  berkeluh kesah, agar keluh kesahnya akan dinyatakan kepada Allah sang pemilik. Sebab Allah terus mendengarkan  keluh kesah  khususnya orang  miskin dan orang-orang yang di tahan.

Kesalamatan bagi Sion merupakan hal  yang utama  bagi anak-anak Tuhan, maka permasmur ini mengajak, bahkan mengajak langit dan bumi  memuji-muji Tuhan, belahan laut dan segala yang bergerak didalamya.  Segala sesuatu yang  di perbuat oleh permasmur ini adalah untuk mewariskan pada anak cucu, dan akan menikmati segala perkuatan Allah itu.

III.  Pointer.

1.  Sebagai orang percaya di ingatkan  kembai bahwa  tugas  kita adalah  bagai mana menghidupkan semangat untuk menyatakan kuasanya dan kemulian  Allah, maka menghidupkan semangat  ( Band Invocatio).

2.  Mengingatkan banwa untuk menyuarakan suara kebenaran itu,  harus diperhadapkan dengan tandangan dan hambatan dari luar.  (Bacaan)

3.  Sebagi orang percaya janganlah  menciptakan perbuatan-perbuatan yang  menyakitan, membuat orang menderita, lewat korupsi, ketidak adilan, kekurangan (Bacaan)

4.  Sebagai orang percaya, walaupn terkadang diperhadapkan dengan  penghinaan, penindahan, namum  bukan itu  membuat  penyampeian khabar kebenaran bagi semua  orang.

5.  Memuji-muji Allah, dan dan mengajak semua  orang harus memuji memuliakan Allah.

Pdt  Andarias Brahmana

Ketua Klasis Jakarta-kalimantan  

Suplemen PA Mamre : I Korinti 13 : 1 - 7

Ogen  : I Korinti 13:1-7

Tema  : Tudu Kata ras Perbahanen

Tujun Paulus nuriken keutamaan keleng ate ibas 13:1-3 labo guna mbandingken antara pemere Kesah ras keleng ate, tempa-tempa sipertama kurang ipentingken. Dua hal enda pemere Kesah ras keleng ate labo dua pilihen siarus ipilih salah sada. Sebalikna Paulus nekanken ibas makeken pemere Kesah sibenar arus rehna ibas keleng ate nari. Adi pemere Kesah e ipraktekken tanpa keleng ate, maka sienda erbahanca kurang bernilai.

(13:1) … ibas kerina cakap manusia janah ibas cakap malekat pe…” sebagin perpulungen Korinti tek adi beluh ia berbahasa roh ibas pengertin bahasa malekat maka enggo hebat kinitekenna. Sementara ijenda Paulus nekanken sifat spektakuler arah bahasa roh e entah bahasa manusia ntah pe bahasa surgawi si la iangkai manusia. Berbeda ras perpulungen Korinti si sangat menggilai bahasa roh janah jadikensa e salah sada sumber kesombongen ras perselisihen. Paulus mindo man perpulungen gelah ngenehen bahasa roh e alu kaitenna ras keleng ate.

(13:2-3) …sia-sia me aku….labo lit untungna man bangku” alu kata sideban, kerina pemere Kesah e mehuli, erkiteken rehna ibas Dibata nari (12:4-7,11). Amin bage, labo kerina otomatis mereken dampak simehuli man banta, khususna ibas paksa kita makekensa tanpa keleng ate. Ay.3 “bicara kusumbangken pe kerina ertangku… labo lit untungna man bangku” ngatakensa maka ukuren mere ras pengorbanen labo berdasar belinna siibereken/ikorbanken ntah pusuh simeresa. Dibata ngenehen seh kubas pusuh. Banci saja ibas mere e sumberna la ibas keleng ate situhu-tuhu (tulus). Sebagin mere erkiteken terpaksa, sideban berani erkorban sebab ngarapken balas arah kalak sienggo isampatina ntah pe pahala ibas Dibata nari. Kerina sienda reh na la ibas pusuh si lit keleng ate. Ma kin keleng ate siilakoken guna ndatken keuntungen diri sendiri situhuna eme keegoisen? Pengajaren man banta eme : adi kita ngelakoken pengorbanen ntah mere man kalak sideban tanpa keleng ate, situhuna labo lit sidatken gunana arah perbahanenta e. sebalikna adi kita ngelakokensa alu keleng ate (keinginan untuk memberikan manfaat atau faedah bagi orang lain), maka kit ape pasti datken manfaat ras faedah arah siilakoken kita e.

Karakteriktik keleng ate eme: (1) keleng ate e labo terjeng perasan, (2) keleng ate e pasif ras aktif, (3) keleng ate la meneken kata persinget (teguran). Keleng ate e rehna ibas Dibata nari, ras pe ncerminken kai siilakoken Dibata man banta. Dibata labo hanya menuntut kita ncidahken keleng ate tapi I ape mereken teladan. Kai siilakokenNa man gunanta harus jadi palasta ibas memperlakukan kalak sideban. Keleng ate Dibata labo terjeng guna inikmati tapi iikuti.

Keleng ate e mengenggeng/saber (perlu sisedari maka geluhta end ape erkiteken kinigenggengen/saber Dibata. Adi labo erkiteken kesabarenNa labo banci kita nggeluh seh asa gundari. Situasi geluhta banci saja erbahan kita lanai megenggeng tapi alu erpengendes bagepe hubungenta ras Kesah si Badia ipengasup me kita tetap megenggeng), mehuli (tep-tep kali kita nginget kerna kiniulin Dibata alu mereken keselamaten maka kit ape iajuk guna ncidahken kiniulin sibage, labo bias terjeng megenggeng saja tapi arus ka pe kita ncidahken perbahanen si mehuli), la percian (tambar nandangi kalak si percian eme perlu litna kesadaren kerna kedaulaten Dibata. Kesadaren nandangi si e nampati kita guna tetap ngasup ngataken bujur, teneng ras ndalani geluh alu meriah ukur), la meganjang ukur (keleng ate erbahansa kita ngasup ngaloken dirinta ibas kelebihen ras kekurangenta bagepe ngasup ngaloken kalak sideban ibas kelebihen ras kekurangenna pe. Keleng ate e labo erbahan kita ngerendahken kekurangen kalak alu ngelebihken kehebatenta), la sombong (kesombongen cenderung nempatken kita idatas kalak sideban, tapi keleng ate justru nempatken dirinta iteruh kalak sideban guna saling memahami ras ngelai), la mekarus (kai pe siipandang hina ibas masyarakat ntah pe simengakibatkan kehinaan nandangi kalak sideban arus ipedauh ibas kalak si lit ibas keleng ate), la ncariken untung man bana saja (keleng ate berfokus nandangi kepentingen kalak sideban, erbahansa kita ngasup ngorbanken hak ras kebebasenta gelah kalak sideban banci bertumbuh. Bukti keleng ate simbelinna eme pengorbanen Jesus i kayu persilang), la pergelut (kalak si pergelut berarti ibas lalit keleng ate, la ngasup memahami kalak sideban, la ngasup mengerti kerna kalak sideban), la ngkira kesalahen kalak (kunci gelah ngasup kita ngalemi kalak sideban eme alu bandingken kesalahen kalak man banta ras kesalahenta “dosa” man Dibata. Adi dosanta man Dibata pe ialemi ras lanai iinget-inget Dibata maka tep-tep kesalahen kalak sideban pe berarti jadi kesalahen sipertama, erkiteken sindekah lanai iperhitungken), la meriah ukurna adi kalak erbahan si jahat , ikut ermeriah ukur ibas sibenar, ngasup nggengken kai pe, tek lit simehuli, tetap erpengarapen, ras saber ibas kai-kai pe (keleng ate iwujudken arah konsistensita ibas ngalaken situasi si la menyenangken guna kiniulin kalak sideban. Bagi Paulus

nggit ngenanami penderitaan gelah kalak sideban banci megiken berita si meriah. Bagepe kita arus ngasup saber ibas situasi si la bagi ukurta guna kiniulin kalak sideban. Kerelaan guna erkorban ras ertahan eme bukti keleng ate sejati).

Pdt  Nenni Traina br Sitepu

Rg GBKP  Cisalak

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate