Suplemen PJJ tanggal 3-9 April 2016, Ogen Markus 16:16
TEK DINGEN IPERIDIKEN
(Markus 16:16)
(Markus 16:16)
Peridin eme Sakramen si tetapken ibas gerejanta, sakramen ertina “Firman Yang Kelihatan” si langsung iperintahken Yesus guna ilakoken.
Matius 28: 19-20 Laweslah ku kerina bangsa manusia, bahanlah ia jadi ajar-ajarKu: Peridiken ia ibas gelar Bapa, gelar Anak, ras gelar Kesah Si Badia, janah ajari ia ngikutken kerina si enggo Kupedahken man bandu. Janah ingetlah! Aku tetap kap ras kam seh ku kedungen jaman.
Markus 16:15-16 jenari nina Jesus man ajar-ajarNa, "Laweslah, siari doni enda jenari beritaken Berita Si Meriah man kerina manusia. Ise si tek dingen iperidiken terkelin kap pagi. Tapi ise si la tek ia pagi iukum.
Suplemen PA Mamre 3-9 April 2016, Ogen Kolese 3:5-10
Thema :
Kam Manusia Simbaru
Tujun :
Mamre Ngasup :
1. Erjuang nadingken biak-biak geluh sindekah
2. Nggeluhken kegeluhen si mbaru selaku anak Dibata
1. Erjuang nadingken biak-biak geluh sindekah
2. Nggeluhken kegeluhen si mbaru selaku anak Dibata
Kenca enggo manusia ndabuh ku bas dosa, maka manusia enggo bene bas ia Kemuliaan Dibata. Emaka lanai lit dalan pulah adi la kin Dibata e reh guna njumpai manusia ndai. Arah enda me maka reh Tuhan Yesus Kristus ku doni enda guna mulihi manusia si enggo erdosa ndai gelah manusia e banci mulihken jumpa ras Dibata mulihken. Gelah kemulian Dibata banci ngiani/ringan itengah-tengah manusia.
Manusia simbaru eme manusia si enggo ngaloken Tuhan Yesus sebagai Juruselamatna, janah Ia enggo itebusi arah dareh Yesus si enggo itebusi arah dareh Yesus sienggo mambur i kayu persilang ras darehNa si mambur e mbersihken kerina dosa-dosa, maka alu bage kerina perbahanen manusia si gel-gel nimbah Dibata enggo ipulihken Yesus Kristus.
Emaka arah enda kita kerina sebagai mamre/perbapan enggo meriahkal ukurta erkiteken kerina kita enggo nadingken biak-biak si la ngena ate Dibata, si nimbak Dibata ibas kegeluhen enda. Emaka biak-biak doni enda enggo itadingken janah biak simbaru enggo jadi penyemangat bas kegeluhen.
Kegeluhen sindekah sinilakoken kita eme :
• Erlua-lua
• Erlagu la mehuli
• Hawa nafsu
• Sura-sura si jahat
• Rangap
Igambarken Paulus eme nggeluh ercebah bas kubang dosa. Emaka merawa Dibata man manusia.
Kegeluhen sindekah sinilakoken kita eme :
• Erlua-lua
• Erlagu la mehuli
• Hawa nafsu
• Sura-sura si jahat
• Rangap
Igambarken Paulus eme nggeluh ercebah bas kubang dosa. Emaka merawa Dibata man manusia.
Tapi kenca reh Tuhan Yesus Kristus ku doni enda, maka hubungan manusia ndai ipelimbarui mulihi. Emaka manusia ndai enggo iperdameken ras Dibata. Janah kalak si enggo iperdameken ras Dibata maka enggo iambengkenna :
• Merawa
• Ngamuk
• Segat ate
• Lanai cekurak
• Lanai melasken cakap kotor
• La perbual
Enda me manusia simbaru janah terus ipelimbarui rikutken tempas Dibata. Janah kalak si terus ipelimbarui maka ia me guna nandai Dibata alu serta.
Arah kata Dibata si seh man banta sendah ngingetken maka kerina biak-biak si ndekah e ulanai si lakoken. Sebab geluh simbaru enggo sialoken ibas Dibata nari. Emaka adi enggo sialoken maka ulanaikal si ulihi erbahan si la mehuli si la ngena ate Dibata.
Kegeluhen simbaru ibas Tuhan eme :
a. Tidak berjalan dijalan orang berdosa (Mzm. 1:1)
b. Tidak hidup dalam perkumpulan orang berdosa (Mzm. 1:5)
c. Tetap nggeluh bas perdamen (Mrks 9:50)
d. Selalulah berdamai dengan lawanmu (Mat 5:25)
Guna ndalanken sienda harus tetap nggeluh ibas Yesus Kristus sebagai Juruselamatna
Kegeluhen simbaru ibas Tuhan eme :
a. Tidak berjalan dijalan orang berdosa (Mzm. 1:1)
b. Tidak hidup dalam perkumpulan orang berdosa (Mzm. 1:5)
c. Tetap nggeluh bas perdamen (Mrks 9:50)
d. Selalulah berdamai dengan lawanmu (Mat 5:25)
Guna ndalanken sienda harus tetap nggeluh ibas Yesus Kristus sebagai Juruselamatna
Kesimpulan
1. Ambengkenlah biak-biak si la mehuli ibas kam nari
2. Gelah lanai reh rawa Dibata maka kita tetap ipelimbarui erpalasken kata Dibata
3. Nggeluh ibas Tuhan Yesus katawari pe, janah tetap ngelakoken kai si ngena ateNa
Salam,
Pdt. A. Brahmana
081317054961
Pdt. A. Brahmana
081317054961
Khotbah Kisah Para Rasul 11:1-18, Minggu 24 April 2016-KANTATE
Invocatio :
Sebab engkaulah umat yang kudus bagi TUHAN, Allahmu; engkaulah yang dipilih oleh TUHAN, Allahmu, dari segala bangsa di atas muka bumi untuk menjadi umat kesayangan-Nya.
(Ulangan 7:6)
Bacaan :
Yesaya 1:10-20 (antiphonal)
Khotbah :
Kisah Para Rasul 11:1-18 (Tunggal)
Tema :
Tuhan Memberi Kemenangan Kepada Orang PilihanNya
Pendahuluan
Ketika mengadakan pembaruan selalu saja yang menjadi tema penting di dalamnya adalah "perubahan". Misalkan pembaruan dari sesuatu hal yang telah membudaya atau menjadi kebiasaan yang sudah mengakar di dalam masyarakat, seperti upaya pemerintah mengurangi pemakaian kantong plastik dan sejenisnya menimbulkan "konflik kecil" di dalam masyarakat. Perubahan lain yang lebih berdampak menimbulkan konflik misalkan perubahan jalur lalulintas dimana selama ini telah memberi kenyamanan bagi sebagian pemakaianya tetapi oleh karena perubahan arah lintasan maka menimbulkan "konflik". Yang lebih menggejolak misalkan perubahan peraturan ketika kebijakan baru di dalam suatu negara di izinkan perkawinan sama jenis kelamin, dan gereja menerimanya, memberkati pasangan satu jenis kelamin tersebut pastilah akan menimbulkan konflik yang lebih besar. Untuk mencapai kemajuan memang harus mengalami perubahan, tapi apakah ajaran agama (jalan keselamatan) dapat di ubah? Tentu hal ini akan menjadi bahasan yang menarik di dalam pembahasan Firman Tuhan ini, yaitu tentang sikap atau reaksi orang-orang Yahudi atas pembaruan dan perubahan pemahaman keslamatan yang telah mereka pertimbangkan berdasarkan pendapat, pengalaman, pengetahuan, budaya, kebiasaan dan kepentingannya melawan keputusan Tuhan mengadakan perubahan oleh karena kasih dan kuasaNya.
Ketika mengadakan pembaruan selalu saja yang menjadi tema penting di dalamnya adalah "perubahan". Misalkan pembaruan dari sesuatu hal yang telah membudaya atau menjadi kebiasaan yang sudah mengakar di dalam masyarakat, seperti upaya pemerintah mengurangi pemakaian kantong plastik dan sejenisnya menimbulkan "konflik kecil" di dalam masyarakat. Perubahan lain yang lebih berdampak menimbulkan konflik misalkan perubahan jalur lalulintas dimana selama ini telah memberi kenyamanan bagi sebagian pemakaianya tetapi oleh karena perubahan arah lintasan maka menimbulkan "konflik". Yang lebih menggejolak misalkan perubahan peraturan ketika kebijakan baru di dalam suatu negara di izinkan perkawinan sama jenis kelamin, dan gereja menerimanya, memberkati pasangan satu jenis kelamin tersebut pastilah akan menimbulkan konflik yang lebih besar. Untuk mencapai kemajuan memang harus mengalami perubahan, tapi apakah ajaran agama (jalan keselamatan) dapat di ubah? Tentu hal ini akan menjadi bahasan yang menarik di dalam pembahasan Firman Tuhan ini, yaitu tentang sikap atau reaksi orang-orang Yahudi atas pembaruan dan perubahan pemahaman keslamatan yang telah mereka pertimbangkan berdasarkan pendapat, pengalaman, pengetahuan, budaya, kebiasaan dan kepentingannya melawan keputusan Tuhan mengadakan perubahan oleh karena kasih dan kuasaNya.