Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PJJ : 1 Tesalonika 5 : 19-24 : tgl 19-25 April 2020

Ogen  : 1 Tesalonika 5:19-24

Thema  : Ujilah Lebe, Cikep Si Mehuli

Kemajun teknologi sangat mempengaruhi kebiasan manusia tiap wari, termasuk seh ku cara beribadah pe. Ibas jaman lenga lit buku, Sepuluh Pedah Musa itulis ibas dua batu. Perkembangen jaman erbahanca e lanai praktis, mberatsa, emaka kotbah nabi-nabi isuratken ibas kulit kayu bagepe kulit rubia-rubia, kenca itemuken pengolahan kertas isalihken me isi Pustaka ku bentuk buku cetak, gundari enggo banci isimpan ibas bentuk file/data ibas handphone Android.

Surat 1 Tesalonika si jadi bahan PJJnta: 1 Tesalonika 5:19-24merupaken contoh man banta kerina kerna pemaken teknologi surat-menyurat/tulis-menulis ibas jamanna si erguna seh wari enda man banta eme penulisen Berita Si Meriah man perpulungen Tesalonika, si itulis man perpulungen Tesalonika. Bahan PJJnta enda ngerana kerna pedah si perpudi ras salam si ipeseh Paulus man perpulungen Tesalonika. Ola Ambati pendahin Kesah Si Badia, sebab Kesah Si Badia e me si nampati kita ibas kerina kelemahenta, si negu-negu kita ibas kerina pertoton ras pengataken bujurta. Kesah Si Badia e carana erdahin iandingken bagi api, alu nerangi, mpegeluhken, bagepe mbersihken pusuh manusia. Kita harus metenget gelah la si Ambati ntah pe la si beneken Kesah Si Badia erdahin ibas kegeluhenta. Bagi api si banci mate erkiteken keri bahan bakar, bage ka pe banci mate Kesah Si Badia adi la sipakeken ibas kegeluhenta. Ola kam anggap enteng nandangi berita kerna sura-sura Dibata. Paulus erban perbandingen alu meneken pendahin Kesah Si Badia ibas kegeluhenta berarti anggap enteng me kita nandangi berita kerna sura-sura Dibata eme ngajarken Kata Dibata ntah pe ngaloken Kata Dibata. Erpenulak nandangi berita kerna sura-sura Dibata banci erbanca bene kuasa Kesah Si Badia e ibas kita kalak si tek. Ayat 19-20 enda alu jelas ncidahken maka perpulungen sideban selain perpulungen Korinti ndatken karunia rohani (pemere Dibata) ibas ibadah umum. Perdiateken alu mehuli maka amin pe perkatan-perkatan kerna nubuat (berita kerna sura-sura Dibata) la banci ianggap enteng, tapi pe labo ka banci ialoken adi la isiksiki alu mehuli (siksik lebe makana tindes). Perlu ipebetehken kami maka kata Junani kerna karunia rohani (pemere Dibata) si berkaiten kerna ayat 19-20 enda eme kharisma biasana iterjemahken sebage “pemere Kesah”. Kata enda menekanken kiniulin Dibata ibas mereken kengasupen ras tanggung jawab khusus man pengikut Kristus. Pemere-pemere e imaksudken guna nampati pelayanenna guna ngelai kalak si lenga nandai Dibata. Pemere-pemere e pe imaksudken guna mpegegehi kula ni Kristus (perpulungen) arah kegeluhen si dem kemalemen ate, kedamen, ras pelayanen bagepe erpenembahen alu payo. Pemere-pemere Dibata lit dua jenis: 1) pemere si ibereken Dibata guna kepentingen perpulungen secara keseluruhen, 2) piga-piga kengasupen/kemampuan khusus man kalak tertentu guna ngelakoken sada dahin ntah pe kebutuhen khusus ibas kegeluhen perpulungen. Kai pe ujilah lebe. Persinget enda penting, guna nguji kerinana. Sebab, amin pe harus ngergai pengajaren, kita la banci tek bage-bage saja kai si isehken man banta, tapi harus si uji lebe alu Pustaka Si Badia ras kesaksin kegeluhen. Kita harus niksiki Pustaka Si Badia, guna ndarami apakah si katakenna benar ntah lang. Paulus meteh maka labo kalak Kristen ngenca si mengklaim lit ibas ia kesah ntah pe pengenehenen-pengenehenen ntah pe ajaren-ajaren khusus ibas Dibata nari. Emaka perpulungen harus menguji kerinana si ibegina guna mastikenca, sue ntah lang ras si iajarken Paulus erpalasken Pustaka Si Badia. Silahken kerina si jahat. Enda merupaken cara si mehuli gelah la kita itokohi erbage-bage pengajaren palsu (bnd. Joh. 7:17). Ukur si melket ras kerina perbahanen jahat si ipediat bage saja ibas kegeluhen, bakal cenderung mpeturah kesalahen-kesalahen si banci erbanca kita mate ibas perukuren. Sementara pusuh si bersih, kegeluhen si pinter, mabai kita guna ngaloken ras ngkelengi kebenaren. Erkiteken sie, harus sipedauh kejahaten ras kerina kemungkinen si jahat erkiteken dosa. Dibata, si mereken kemalemen ate man banta, erbahanca kam badia ibas kai pe; janah Ia si engkawali kam, kesahndu, tendindu ras kulandu bersih ibas kesalahen nari asum kerehen Tuhanta Jesus Kristus pagi. Dibata si ndilo kam e setia kap, janah Ia si erbahanca maka si enda banci jadi. Kemalemen ate ijenda ertinalebih asangken terjeng kemalemen ate pusuhntah pe lalit si man tangkelen. Kemalemen ate maksudna ibas ayat enda eme mencakup kemalemen ate, ketenengen ras pemulihen hubungen antara teman sada kiniteken ibas perpulungen. Sebab Dibata kap si erbahanca pagi kerina jadi sanga kerehenNa peduakaliken.

Kai pesan si banci idatken arah bahan PJJnta enda? Kesah Si Badia e ibereken Dibata man banta guna negu-negu kita ibas perdalanen kegeluhenta. Ertina jadilah kita kalak si pentar (berhikmat) makeken pemeteh/teknologi si ibereken Dibata man banta. Ula sijadiken pemeteh/teknologi e guna ncedai kalak sideban. Gundari ibas masa-masa Pandemi Covid-19 melala kal kita si berdebat kerna banci ntah la banci gereja nehken pelayanen alu erbahan ibadah online. Pemeteh/teknologi si ibereken Dibata man banta sipakeken sie kerina guna jadi sarana gelah pelayanen banci tersehi alu mehuli. Adi ateta lebih nyaman alu metode kebaktin bersama ras keluarganta alu la make sarana ibadah online (live streaming, khotbah arah youtube), silahkan saja si penting kita tetap nembah man Dibata ibas jabunta masing-masing. Adi ateta lebih nyaman alu metode kebaktin bersama ras keluarganta alum aka sarana ibadah online akap kami sie labo ncedai. Si penting ula siambati adi Kesah Si Badia e mabai kita guna bersekutu ras Tuhan ibas jabunta. Bukan lagi waktunya berbedat tapi berbuat. Mari kita pe sipakeken teknologi informasi ibas jamanta si gundari enda guna erBerita si mehuli, umpamana alu nehken renungen Kata Dibata, kata-kata motivasi ibas WA group. Emaka adi sisebarken berita, perlu ka cek mehuli payo ntah lang, bagi pesan Kepolisian nina Saring sebelum Sharing, gundari lanai jamanna “Mulutmu Harimaumu” tapi “Jarimu Harimaumu”. Apai ka Pandemi Covid-19 enda tuhu-tuhu mpeturah kebiaren ibas kita, emaka pesehlah berita si mehuli saja. Media sosial merekam kerina kai si itamaken kita kubassa janah megati ipersingetina tiap tahunna, tentu mela pagi anak kempunta adi ogena status bapa-nandena, nini-bulangna ibas media sosial guna mpebau-bau kalak sideban si segat atena.

Ibas kegeluhen enda kita banci langsung ngaloken kerinana. Harus lit tahap seleksi ras saringenna sope si putusken ras netapkenca guna ialoken ras ipakeken. Jaman enda jaman si erbanca bingung. Ijah-ije ras menam ibas tiap kesempaten, reh buena saja kalak Kristen si nungkun: “uga carana gelah banci mbedaken apai si reh arah Kesah Si Badia, ras apai si labo arah Kesah Si Badia?”.Tapi, sayang, “nguji kesah” labo hal si mesunah. Erkiteken sie, kebingungen reh tambahna. Reh buena kalak Kristen si polos ras sederhana jadi korban. Jaman enda tuhu jaman aneh. Ibas sada sisi, nina kalak jaman enda jaman canggih. Ija kemampuan intelektual ras penalaran rasional berperan penting. Tapi kepeken ibas piga-piga bidang ngenca. Tapi, ibas bidang sideban, dukun ras klinik seh kal larisna. La berlebihen adi sikataken, “bisnis spiritual online” lako jaman gundari enda. Kalak bayak, kalak perpangkat, kalak terpelajar banci kena banna. Si lebih parah kalak beragama pe kena. Labo saja lit kalak Kristen si rajin ku dukun, tapi reh buena ka pe “dukun-dukun Kristen online”. Praktekna seri nge bagi dukun, saja mungkin ikatakenna gelar Tuhan Jesus ras ayat-ayat Alkitab. Emaka reh bingungna me perpulungen e. Sebab lit ka nge jaman gundari enda si muat ayat Alkitab janah ibagikenna ibas media sosial alu cara “ketik amin”, padahal ayat ah ndai labo bage jiwana. Lit ka nge kita ibas jaman gundari enda mesunah kal mbagiken berita alu la ieteh kai inti berita e, dahinta guna ndabuhken kalak sideban ngenca. Emaka silahken lah si jahat ibas pemaken teknologi enda gelah Dibata ngenca terpuji ibas kegeluhenta. Ula kita erpengakap teknologi e merupaken tujun. Teknologi e alat ibas kegeluhenta guna nampati kita, bagepe ibas pelayanenta. Ula min kita reh ku gereja perban canggihna teknologi si ipake piah erbanding-banding ka kita. Tapi alu perukuren si pentar si ibabai Kesah Si Badia si katakenlah bujur maka alu teknologi si lit e banci terpeseh pelayanen alu mehuli man banta.

Pdt. Andreas Pranata Meliala, S.Th

GBKP Rg. Cibinong

Pekan Doa Wari VII : Yohanes 17 : 20-26

Invocatio      : “Usahakanlah kesejahteraan kota ke mana kamu Aku buang, dan berdoalah untuk kota itu kepada TUHAN, sebab kesejahteraannya adalah kesejahteraanmu” (Yeremia 29:7).

Renungen     : Yohanes 17:20-26

Tema            : Berdoa syafaat untuk semua (Ertoto Sapaat Guna Kerinana)

·       Aktor membaca naskah skenario dengan teliti, berulang-ulang, sangat serius. Sampai benar-benar menjiwai, seolah-olah dialah sosok asli orang yang diperankannya. Dia melarutkan dirinya kepada orang yang diperankannya. Semua ini demi karier, demi popularitas atau ketenaran dan demi uang. Sedangkan kita hidup untuk Kristus, mengikut jejak Kristus dan semuanya untuk kemuliaan Tuhan. Kita membaca naskah firman Tuhan, mempelajari Yesus Kristus dan melakukan seperti Kristus lakukan. Dalam hal berdoa juga kita pelajari dari Kristus.

·       Sebagai apakah kita memperlakukan doa? Jangan-jangan kita berdoa untuk memberitahukan keinginan kita kepada Tuhan sehingga segala keinginan kita terjadi. Apakah Yesus berdoa kepada Bapa-Nya supaya semua permintaan-Nya dipenuhi sehingga Ia tinggal diam? Justru setelah Yesus berdoa, Ia bekerja keras melaksanakan kehendak Bapa-Nya. Yesus memaknai doa sebagai awal untuk melakukan pekerjaan.

·       Kristus sudah lebih dulu mendoakan kesatuan orang percaya. Suatu kesatuan rohani yang melampaui pemikiran kita. Kesatuan yang dibuka dan diarahkan Yesus yaitu orang-orang percaya dalam Perjanjian Lama yang mengharapkan kedatangan-Nya, orang Kristen mula-mula dan orang Kristen yang akan percaya. Hanya Yesus yang mampu menyatukan semuanya.

·       Doa Tuhan Yesus menembus ruang dan waktu. Oprasional doa Tuhan Yesus tidak terbatas bagi orang-orang pada zaman-Nya, menjangkau jauh ke depan. Orang-orang percaya kepada Yesus oleh pemberitaan mereka sudah di doakan Tuhan Yesus. Berarti sebelum mereka percaya, sebelum murid-murid berangkat memberitakan.

·       Tujuan Tuhan Yesus membawa semua orang percaya menjadi satu, bersatu di dalam kasih Tuhan yang sempurna. Dan Tuhan Yesus yang mengajarkan arti kasih yang sejati, kasih yang mengorbankan diri bagi sahabat-sahabat-Nya. Agar mereka benar-benar memahami dan merasakan kasih yang sejati, sehingga mereka bisa menghidupinya.

·       Apa yang Kristus doakan menjadi doa kita. Kita diharapkan untuk mendoakan dengan yakin bahwa kesatuan ini pasti terjadi. Karena Kristus mengerjakan apa yang Ia doakan. Sekarang kita juga mengerjakan yang kita doakan. Kalau kita berdoa supaya kami menjadi satu maka kita juga mengupayakan kesatuan itu. Kalau kita berdoa untuk kesejahteraan kota tempat kita tinggal maka kita pun mengupayakan kesejahteraan kota tersebut. Doa membawa kita kepada aksi yang nyata.

·       Apa yang menjadi dasar kesatuan Kristen yang benar? Pribadi dan pekerjaan Yesus Kristus dan kemuliaan-Nya (ay. 2-5). Ia telah memberikan kemuliaan-Nya kepada kita. Di dalam diri semua orang percaya yang benar ada kemuliaan Allah. Keharmonisan Kristen tidak berdasarkan pada hal-hal lahiriah atau kedagingan, tetapi pada hal-hal batiniah dan kekal dari Roh Kudus yang tinggal di dalam manusia batiniah kita. Ketika kita bertumbuh di dalam Tuhan, kemuliaan di dalam kita mulai bertumbuh dan menyatakan diri melalui perkataan dan perbuatan kita. Pengkhotbah Puritan, Thomas Brooks, menulis: “Perselisihan dan perpecahan bukanlah kekristenan. Karena bila serigala menyakiti anak-anak domba, hal itu tidaklah mengherankan, tetapi bila anak-anak domba itu saling menyakiti, ini menunjukkan kondisi yang tidak wajar dan mengerikan”.

·       Salah satu hal yang paling mengesankan bagi dunia adalah cara orang Kristen saling mengasihi dan hidup bersama dalam keharmonisan. Kesaksian seperti itu dikehendaki Tuhan, “Supaya dunia percaya, bahwa Engkaulah yang telah mengutus Aku” (17:21). Jika mereka melihat kasih dan kesatuan, mereka akan percaya bahwa Allah adalah kasih. Jika mereka melihat kebencian dan perpecahan, mereka akan menolak berita Injil. Sebab seharusnya kebenaran tidak ber-kontradiksi, kebenaran menyatu dengan kebenaran. Beberapa orang Kristen lebih mirip jaksa penuntut dan hakim daripada sebagai saksi yang setia, dan ini hanya akan semakin menjauhkan orang-orang berdosa dari Juruselamat. Yesus menegaskan bahwa kebenaran dan kasih harus berjalan seiring (lihat Ef. 4:15). Kita telah mendengar perkataan bahwa kebenaran tanpa kasih itu kejam, tetapi kasih tanpa kebenaran itu munafik. Pikiran bertumbuh dengan menerima kebenaran, tetapi hati bertumbuh dengan memberi di dalam kasih. Pengetahuan tanpa kasih dapat membawa kepada kesombongan (1 Kor. 8:1), dan kasih tanpa pengetahuan dapat membawa kepada keputusan yang salah. Filipi 1:9-11 “Dan inilah doaku, semoga kasihmu makin melimpah dalam pengetahuan yang benar dan dalam segala macam pengertian, sehingga kamu dapat memilih apa yang baik, supaya kamu suci dan tak bercacat menjelang hari Kristus, penuh dengan buah kebenaran yang dikerjakan oleh Yesus Kristus untuk memuliakan dan memuji Allah”.

·       Perlu juga kita pahami dalam doa kesatuan yang dikehendaki Kristus, bukan sekedar masalah bersatu, kalau kita bersatu dalam kepalsuan, kebohongan, kelicikan maka kita menuju celaka, maka kesatuan itu tidak ada artinya. Tuhan Yesus tidak pernah mau berkompromi dan menjalin persatuan dengan “kemunafikan dan kepalsuan”. Yesus menghendaki agar kita bersatu dalam kebenaran Firman Tuhan. Maka yang dimaksudkan bersatu di dalam iman kepada Yesus dan bersatu dalam kasih yang sejati.

·       Prioritas-prioritas rohani yang ada di dalam hati Juruselamat: kemuliaan Allah; kekudusan umat Allah; kesatuan gereja; pelayanan pemberitaan Injil kepada dunia yang terhilang. Adalah bijaksana kalau kita saat ini juga berpokus pada prioritas-prioritas yang sama. Maka yang perlu kita doakan dan upayakan seperti dikatakan Paulus dalam Efesus 4:13 “sampai kita semua telah mencapai kesatuan iman dan pengetahuan yang benar tentang Anak Allah, kedewasaan penuh, dan tingkat pertumbuhan yang sesuai dengan kepenuhan Kristus”. Kesatuan itu menjadi nyata jika iman dan pengetahuan berpusat pada Yesus Kristus. Kesatuan gereja terwujud jika semua anggota gereja bertumbuh dalam kedewasaan dan kepenuhan Kristus. Amin.

Pdt. Sura Purba Saputra, M.Th

GBKP Harapan Indah

Pekan Doa Wari VI : 2 Tawarikh 1 : 1-12

Invocatio        : “Tetapi Carilah KerajaanNya, maka semuanya itu akan ditambahkan juga kepadamu” (Lukas 12 : 31)

Renungan     : 2 Tawarikh 1 : 1-12

Thema          : Berdoa Meminta Hikmat

Kisah Salomo dalam perikop 2 Taw. 1:1-9:31 merupakan masa pemerintahan Salomo. Perikop yang menjadi pembahasan kita pada saat ini merupakan masa awal pemerintahan Salomo menjalankan tugasnya sebagai seorang raja. Hal yang menarik di awal pemerintahan Salomo ialah memohon petunjuk kepada Tuhan dengan pergi beribadah ke Kemah Pertemuan Allah di Gibeon. Jika dilihat di ayat 1, penulis sebenarnya telah menjelaskan bagaimana pemerintahan Salomo pada awalnya yaitu kekuasaannya luar biasa. Namun, kemegahan ini tidak meruntuhkan sikap kerendah hatian  Salomo untuk tetap meminta petunjuk kepada Tuhan agar Tuhan membimbingnya. Pada ayat 2-6 menerangkan jika seluruh pasukan bahkan seluruh Israel diperintahkannya untuk ikut pergi bersama ke Kemah Pertemuan Allah. Tindakan Salomo yang begitu menarik ini membuat kita dapat berefleksi bahwa ia tetap setia kepada Tuhan dengan membawa seluruh keluarga, bangsa dan bahkan pasukannya untuk ikut berbakti kepada Tuhan. Tentu ini tidak terlepas dari peran Daud sebagai seorang ayah di tengah-tengah keluarga yang menuntun dan mengarahkan anaknya untuk tetap setia kepada Tuhan (1 Raj. 2:1-4). Mengutamakan Tuhan adalah sebuah tindakan utama yang harus dilakukan dan semuanya berpangkal pada sikap rendah hati seperti yang telah dilakukan oleh Salomo.

Puncak dari pada kisah Salomo dalam perikop ini ialah terjadi pada ayat 7-13. Peristiwa ini menjadi momen yang penting dan sangat berpengaruh pada pemerintahan Salomo dalam jangka panjang. Sikap dan hatinya yang mengutamakan Tuhan ternyata membawa dia kepada sebuah peristiwa di mana Allah menampakkan diri kepadanya. Meminta bukanlah sebuah hal yang mudah sebab, banyak orang meminta berdasarkan apa yang sedang dia butuhkan tetapi jarang orang melihat apa yang akan dia butuhkan. Pertanyaan Tuhan kepada Salomo merupakan sebuah tantangan bagi komunitas gereja beserta dengan umatnya, apakah kita mampu menjawab pertanyaan ini. Mintalah apa yang hendak Kuberikan kepadamu? Pertanyaan ini secara tidak langsung dapat dipahami dalam Yoh. 15:7 bagaimana kita dapat melihat Salomo mampu meminta kepada Tuhan. Sebagai seorang raja, Salomo tidak terpikir untuk meminta kekuasaan yang tangguh, kekayaan dan kemegahan ataupun meminta agar pemerintahannya bertahan lama. Salomo memikirkan apa yang lebih penting yaitu hikmat dan pengertian. Mengenai apa itu hikmat kita dapat membandingkan Amsal 8:22-36 yang sekaligus dapat terkait dan dijelaskan pada Injil Yohanes 1:1-5. Jika merujuk pada Ams. 3:19-20, maka kita dapat memahami bahwa Salomo tidak meminta sesuatu hal yang instan ataupun yang dapat diterima bersih atau diterima jadi olehnya, melainkan Salomo meminta sebuah hal yang dapat memproses dirinya agar mampu memahami setiap hal dalam persoalan yang akan ia hadapi.

Sebagai orang Kristen cara kita memohon ataupun meminta kepada Tuhan ialah dengan berdoa. Jika kita hendak meneladani apa yang dilakukan Salomo, maka dalam setiap pergumulan ataupun dalam setiap perayaan yang kita alami atau bahkan dalam setiap aktivitas hidup kita seharusnya diawali dengan memohon petunjuk kepada Tuhan. Memohon petunjuk menandakan kita butuh proses dalam menjalaninya, sehingga dalam proses menjalani tersebut kita diberikan Tuhan hikmat dan pengertian secara berproses (discernment) bukan dengan cara yang instan. Mintalah hikmat, hiduplah didalam hikmat maka hikmat itu akan menuntun dan membimbing kita (Kol. 2:3).

Pdt Abel Sembiring

Runggun  GBKP Tambun 

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate