Suplemen PA Mamre : Masumur 144 : 1-2, 12
(Anak Si Nguda Jadi Pasu-Pasu)
Ogen : Masmur 144:1-2, 12
Tema : “Anak Si Megegeh Dingen Mejile”
KATA PENARUH
Ibas perkembangen jaman si tempa-tempa lanai erdalan tapi kiam alu pedas, rikutken kemajun teknologi informasi enda erbahanca anak si nguda (kitik, remaja, anak perana/singuda-nguda) cenderung ngikuti tren jaman si sangana berkembang. Anak singuda ngelakoken si enda guna ndatken pengakun ibas lingkungenna, jenari gelah la ikataken ketinggalan zaman ras KuPer (kurang pergaulan). Melala kal sinikataken tren i bas anak singuda, mulai cara peruis, pengerana, gaya hidup, ingan gawah-gawah, musik, gadget, seh ku bas kebiasan-kebiasan nggeluh bagi ngisap, dugem (dunia gemerlap), narkoba, ras sidebanna. Emaka jabu iarapken jadi pematang ibas pembentuken karakter bagepe pembentuken proses kegeluhen anak singuda enda. Janah gereja pe harus muat bagin i bas mempersiapken generasi-generasi muda enda, gelah la ia terjerumus ku bas hal-hal negatif si banci menghacurken masa depanna. Tapi gereja ras keluarga (Mamre GBKP) harus muat bagin i bas proses enda, gelah banci anak si nguda enda jadi pasu-pasu bagepe megegeh ras mejile.
PEMBAGESI TEKS
Ibas Masmur 144 enda banci si idah uga ‘Ende-enden pengataken bujur Raja’ erkiteken menang ibas perang nari, jenari igejapkenna uga penemani ras pasu-pasu Tuhan ibas kerina kegeluhenna. Masmur enda termasuk salah sada masmur si cukup gedang eme 15 ayat. Janah banci ibahan ku bas piga-piga bagin. Pemena ayat 1-4; Peduaken ayat 5-8; Peteluken ayat 9-11; Peempatken ayat 12-15. Oratenta ibas PA Mamre enda eme bagin I (ayat 1,2), bagepe bagin IV (ayat 12).
Ibas bagin I ayat 1 ras 2, ije si idah uga pemasmur mpenangkih pujinna man Tuhan, igejapkenna maka Tuhan kap si jadi sekawalna ibas ndalani kegeluhenna terlebih sangana ia erperang ras imbang-imbangna, jenari ikatakenna maka Tuhan kap singajarisa (jadi guru/mentor) erbahan strategi bagepe ngelawan imbangna tupung ia erperang. Ibas ayat 2 ituriken pemasmur alasenna muji dingen ngataken bujur man Tuhan, sabab itehna maka Tuhan kap singkawali dingen jadi pembelana. Tuhan ijadikenna ingan cilinggem ras ampang-ampang si paguh, seh maka la ia kena bahaya, senjata imbangna la engkenai jenari la ngelukai kulana. Jadi, tuhu-tuhu iakukenna maka banci ia selamat, la mate ibas erperang jenari mulihken ku istanana alu kemenangen e kerina erkiteken pengkawali Tuhan dingen Tuhan singampang-ngampangi ia tetap.
Ibas bagin IV eme ayat 12, turah sada pengarapen maka adina Tuhan tetap masu-masu dingen mereken kemenangen man bangsaNa emaka generasi penerus eme anak-anak dilaki ras diberu banci jadi pewaris ras mereken kemegahen nandangi orang tua bagepe bangsaNa. Ikataken maka anak-anak perana balilah desken batang kayu turah alu megegeh, janah anak-anak diberu jadi desken tiang si ihias i bas suki-suki istana. Hal enda iertiken, maka turah pengarapen nandangi generasi penerus si tangguh ras berkualitas, ija anak-anakna si dilaki banci jadi andalen, terpenalem jenari megegeh ibas erperang guna njagai bangsana, jenari la mesukah melus ras mate tapi turah desken batang kayu simereken ketenengen ras kemalemen ate sabab banci jadi ingan cilinggem i teruh batangna, bageme pengarapen orang tua man anakna. Jenari anak-anakna sidiberu iarapkenna jadi singuda-nguda si mberu, mejile, merupa. Emaka kinijilenna iandingken tiang si mejile dingen ihias si lit i istana si megah. Bageme pengarapen pemasmur nandangi generasi bangsana si i pasu-pasu Tuhan.
Bageme ende-enden raja Israel sienggo menang i bas perang nari, janah pengarapenna maka Tuhan tetap masu-masu bangsaNa, seh maka la terjeng nandangi generasi si genduari saja tapi pe terus ku generasi-generasi selanjutna, la terjeng man sada kesunduten ngenca tapi terus ku kesunduten peduaken, peteluken ras seterusna. Alu bage bangsa Tuhan enda tetap megegeh ras terus turah desken batang kayu si megegeh ras banci jadi ingan cicio, jenari erbahanca malem ate sabab kinijilen ras merupa subuk rupa bagepe perukurenna.
APLIKASI
Presiden Soekarno pernah ngataken, "Beri aku 1.000 orang tua, niscaya akan kucabut semeru dari akarnya, dan beri aku 10 pemuda niscaya akan kuguncangkan dunia".Enda nuduhken uga mbelinna potensi anak singuda (pemuda-pemudi) si ngasup erbahan perubahen ras kiniulin-kiniulin. Emaka lit istilah singataken, “untuk menghancurkan satu bangsa yang sangat besar itu sangatlah mudah, racuni saja generasi mudanya, maka tak lama kemudian kematian besar siap merenggut”. Istilah enda ngingetken kita mulihi kerna uga belinna potensi anak si nguda enda. Mari sipergermetken, la lah generasi mudanta sigenduari enggo melala ‘teracuni’ jaman enda. Emaka gereja (Mamre GBKP) harus hadir, maba tambar ras penawar racun jaman enda, guna nelamatken generasi mudanta terlebih rudang-rudang gerejanta kerina.
Anak, remaja (KAKR) ras pemuda (Permata) eme generasi penerusta, subuk generasi penerus ibas keluarga, masyarakat, terlebih-lebih generasi penerus iman i bas gerejaNa GBKP enda. Gelah banci anak singuda enda ‘jadi pasu-pasu’ tentu iperluken proses. Generasi penerus gereja enda e me generasi si berproses mulai genduari nari, labo lit si langsung jadi bagi siniarapken kita, tapi berproses ibenaken ibas jabu ntah rumah nari lebe, emaka lingkungen masyarakat, jenari berproses i tengah-tengah perpulungen Tuhan i bas gerejaNa. Emaka sijadiken gereja secara esensi bali ras jabu/keluarga Dibata ingan bertumbuh ras pembentuken generasi muda sejak dini. Gereja ijadikenna inganna berproses kerna kinitekenna, pergumulenna ras kegeluhenna emaka keleng atena gereja enda sebab igejapkenna tuhu-tuhu gereja ‘berjasa’ ibas membentuk ras membina ia. Mamre selaku bapa ibas jabu sekaligus jadi ‘bapa rohani’ man anak-anakna, ikut ertanggung jawab ibas pembentuken proses kiniteken anak singuda enda, gelah alu bage anak singuda enda banci jadi pasu-pasu, subuk nandangi jabu, bangsa ras negaranta terlebih nandangi gerejanta GBKP simalem enda.
I bas realita si idah kita, keberadan Anak, Remaja (KAKR) bagepe Pemuda (Permata) GBKP, condong denga iperlakuken sebagai pewaris masa depan gereja, langa mengikut sertaken sebagai pemilik gereja masa kini. Anak singuda langa i libatken ku bas pelayanen-pelayanen, seh maka terjeng i jadiken objek pelayanen langa ikut jadi subjek (pelaku) ibas pelayanen gereja.
Pdt. Irwanta Brahmana
(GBKP Rg. Surabaya)