Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PJJ : Matius 5 :13-16 ; Tgl 11-17 Juli 2021

Ogen  :  Matius 5:13-16

Thema  : “SIRA RAS TERANG DONI”

Ersaksi arah kegeluhen seh kelpentingna ras labanci iabaikan entah pe terlupaken. Bagi kai si iarapken Yesus, gelah kita ersaksi (perb.1:8,Mat 28:18-20) arah kegeluhen si ernanam ras erguna man kalak si enterem, bagepe man doni enda.

Bahan PJJ nta sekalenda eme bagin pengajaren Yesus idatas uruk uruk,guna

peangkaken man kalak sienggo tek dat predikat” Sira ras terang”. Kalak sierkiniteken e igelari Gereja.

Sira ras terang,eme  siibutuhken setiap jelma. Kita laterpesirang  ras sira/terang. Setiap wari kita berhubungen ras sira bage pe terang.  Sira fungsina mempengaruhi bagepe terang  berfungsi guna mempengaruhi. Sada sendok sira itamaken ku gulen sada belanga minter ipengaruhina/iubahna gulen lanai hambar. Terang si kitik adi tamaken ibas gelap, minter ipengaruhina gelap e jadi terang. Tapi gelap la  terpengaruhisa terang e. Bagem kalak Kristen arus mempengaruhi ola ia ipengaruhi.

Kuga maka sira berpengaruh man gulen sada belanga? Nggit sira ndarat ibas bungkusna nari,dingen nggit melengas,emaka minter lit pengaruhna  man gulen sada belanga. Bagepe Terang labo itutupi alu tumba, tapi nggit keri melengas guna nerangi sekelewetna. Bali ras  sebatang lilin siterang, itamaken ibas si gelap, ipengaruhina gelap jadi terang. Bagem igambarken kegeluhen kalak Kristen itengah tengah doni enda.

Kehadiren gereja i doni enda guna mempengaruhi dunia  kegelapen gelah nggeluh ibas terang Tuhan. Bagepe  mempengaruhi biak doni,ku biak singena ate Dibata. Guna sie kalak Kristen arus nggit ndarat ibas zona aman nari guna mempengaruhi kalak sienterem ku simehuli.

Kalak sierkinteken,tah pe gereja itamaken Tuhan i doni enda,jadi pasu pasu ku sekelewetna,tah pe jadi saksi Tuhan i bas inganna tading. Gereja silanai erguna man kalak sideban,situhuna lanai  igelari gereja( sira silanai masin,iambekken,sabab jadi sinanggel man kalak sideban).Ciri gereja yang benar eme jadi pasu pasu man jelma sienterem.

Sira ras terang, berarti ibutuhken kehadirenna ijapa pe. Adi la ia ije idarami kalak.

Tereteh ia la ije. Misalna gulen latama sira minter teridah. Ija sirana? Tapi adi ije pe ia,labo Ncidahken bana, tapi tergejapken.

Bagepe Terang suari labo ia inget, tupung berngi rempet mate lampu,kerina kalak nggejapken gulut, gara lampu minter salih jadi meriah akap(kehadiren terang mengubah suasana gulut jadi tenang. Bagem arusna kehadiren  gereja i doni enda,  tergejap man kerina jelma reh tenangna,reh malemna atena.

Gia sekali sira ras terang ibutuhken oleh semua orang, tapi sira ras terang e igunaken alu tepat sasaran ras tepat takaran. Adi la tepat banci jadi batu sandungan, tercurna gelar Dibata simereken gelar man kalak Kristen. Bali ras gulen mbuesa sira, kerina kalak banci jungut jungut. Tah pe  terang si melebihi bagi sewajarna banci mesilau akap kalak kerina. Contohna kalak Kristen ia ngenca akapna benar , Badia kal akapna bana, mandangi, sombong rohani rsdna. Enda kerina sira ras terang si over dosis,jadi sinanggel man klk sienterem.

Arah uraian idatas,berarti kalak Kristen tah pe gereja sebagai sira ras terang,berarti Gereja siernanam man kalak sienterem, gereja si mpeturah ate malem man kalak sienterem. Gereja simpeturah ate kalak megedang ija  ia tading. Ersinalsallah terangndu ilebe lebe kalak sienterem,gelah ipujina Dibata Bapandu si isurga(ay.16).

                                                                                     Pdt  Neni Triana br Sitepu

Runggun GBKP  Cisalak

Suplemen PA Mamre Kejadian 10 :1-5 : Tgl 04-10 Juli 2021

“Megah Make Bahasa”

Kejadin 10:1-5

Ibas bahan PA Mamre enda ituriken kerna daftar kesusuren janah daftar kesusuren enda seri ras kai silit ibas daftar sebelumna ibas Kejadin 5. Amin bage, lit piga-piga cataten sebage gelemen kata pembuka guna memahami daftar sicukup gedang ibas Kejadian 10 enda. Daftar bangsa enda harus ioge ibas sudut pandang bangsa simbaru eme kenca pembuangen i Babel. Ibas daftar bangsa enda tuhu-tuhu la ikataken kerna bangsa Israel. Bahkan nini-nini bangsa Israel bagi Abram pe la ikataken ijenda. Kari ibas Kejadin 11, gelar Abram teridah. Daftar bangsa sibage kal buena ncidahken maka keselamaten sijaminken Dibata man manusia la terbatas man bangsa Israel ntah pe Juda saja, tapi man kerina bangsa. Perukuren enda sendalanen ras perintah guna ertuah bayak bagepe ndemi doni. Kesusuren anak Nuah itandai sebage kelompok-kelompok bangsa-bangsa menurut bangsa, bahasa, taneh, ras bangsa-bangsa masing-masing. Susunen daftar kesusuren enda la ibenai arah anak sintua, tapi arah anak singuda, eme Japet. Enda me salah sada ibas daftar bangsa simbaru, si la terkena ukumen banjir simbelin, tapi nggeluh ibas kebebasen. Arah ncidahken daftar kesusuren anak-anak Nuah enda, ijenda icidahken petunjuk kerna daerah persebaren bangsa-bangsa: Madai ngiani daerah dataran tinggi Iran sebelah timur. Bangsa Elisa ngiani daerah Sepanyol, bagian barat. Gomer ngiani daerah Laut Hitam, bagian utara. Kus ngiani daerah Arab bagian selatan ras Seba i daerah pantai Somalia i Afrika. Dua gelar enda lit ibas bagian selatan. Alu ngataken daerah-daerah ibas 4 penjuru mata angin enda, penulis atena ngataken maka generasi manusia simbaru si idaftarken ijenda meliputi kerina penjuru doni. Ia si iselamatken Dibata la terjeng terkurung taneh perpadanen, tapi jadi simaba berita keselamaten man kerina bangsa.

Adi siukal bahan PA Mamre enda ibas ayat 1a mereken pengantar cukup penting man banta erkiteken keterangen singkat ibas ayat enda singataken daftar kesusuren arah anak-anak Nuah si tubuh kenca banjir simbelin. Ia me bangsa simbaru, si la terkena ukumen, tapi iselamatken Dibata. Emaka ayat 2-5 erban daftar kesusuren Japet. Gelar arah bangsa-bangsa siikataken ibas daftar kesusuren enda eme bangsa-bangsa singiani wilayah Israel bagian utara. Dua gelar sicukup penting arah ayat 2 eme Madai ras Jawan. Bangsa Madai ntah pe Medi muncul ibas pertengahen abad 9 sM. Bangsa enda me radu ras Babel naluken Assur ras ngkernepken Niniwe ibas tahun 612 sM. Madai enda me sikedungenna bakal lebih itandai alu gelar Persia ntah pe Parsi alu rajana eme Kores. Raja enda me sibakal mpedarat keputusen guna ngulihken kerina bangsa tabanen, termasuk kalak Jahudi, ku taneh kemulihenna masing-masing, sanga ia naluken kerajan Babel. Enda me erti penting siate ikemukaken arah gelar Medi ibas daftar enda. Jawan eme penggelaren nandangi sada suku arah rumpun bangsa Junani. Ibas daftar enda ia anak Japet peempatken. Lit piga-piga kemungkinen ibas ngertiken gelar enda, tapi mungkin saja gelar enda mencakup Dodanim, Gog, ras Magog simungkin berarti Lydia. Informasi kerna perkembangen gelar enda ibas Padan Sindekah memang la jelas, tapi mungkin sinimaksudken eme teluk sinirangken dua kebudayan, eme kebudayan Semit i wilayah selatan ras Indo Eropa i wilayah utara. Pentingna gelar Jawan ibas daftar enda berhubungen ras keterangen kerna tiap bangsa ras tanehna, sukuna, ras bahasana. Alu sienda ate itekanken maka kerehen bangsa simbaru siibebasken Dibata arah bencana pembuangen i Babel nari eme kerehen bangsa ras identitas simbaru si la banci terbaba nari ibas pengaruh bangsa ras kebudayan sideban. Kesusuren enda hadir ibas semangat simbaru, bebas arah konflik. Emaka dahinna eme nggeluh ibas kedamen bagepe membangun diri ibas suasana kegeluhen si terjamin kesejahteranna, janah mpekena-kena tradisi-tradisi kiniteken. Emaka ibas pendungi ayat 5 ikemukaken keterangen kerna kondisi bangsa-bangsa kesusuren Japet si nggo marpar merap e. Keterangen ibas ayat enda perlu iperdiateken lebih lanjut. Nggeluh ibas suku ras negeri si pelain-lain. Keterangen enda erban penekanen kerehen tiap bangsa siikataken ibas ayat-ayat enda secara nyata alu potensi-potensi silit ibas ia. Tiap bangsa e nggeluh ras iungkapkenna identitasna i doni ija ia itamaken. Ijenda me tiap bangsa ngembangken diri ras kebudayanna sue ras kondisi wilayahna. Tep-tep terpuk pelain-lain cakapna. Bahasa sinimaksudken ijenda banci ncidahken identitas arah sada suku ntah pe bangsa, tapi si terutama ijenda eme bahasa sebage alat komunikasi sapih-sapih manusia bagepe ras Dibata. Ibas sudut pandang enda, bangsa simbaru silit kenca banjir simbelin eme bangsa alu sada bahasa simbaru ntah pe banci ka nge ikataken cakap simbaru guna mperehken kedamen. Bangsa e harus mberitaken kedamen man bangsa sideban ras erban ungkapen pujin guna kemulian Dibata. Kinata kegeluhen ibas kelompok merga, suku ras bangsa labo terjeng sada kinata etnik si kosong. Ibassa lit tradisi-tradisi kegeluhen ras nilai-nilai kegeluhenna si positif. Aturen-aturen kerna perjabun, pembagin taneh ras warisen, orat nggeluh ibas pergaulen, berlaku man temue ras sidebanna eme hal-hal simeherga ibas Tuhan. Kerinana e erguna guna mpekena-kena kegeluhen manusia gelah nggeluh sebage mahkluk simulia. Amin bage, nilai-nilai e harus lalap ikembangken ras ipelimbarui gelah jadi pasu-pasu man teman manusia ras mpermuliaken Dibata.

Pdt. Andreas Pranata Meliala, S.Th

GBKP Rg. Cibinong

Suplemen PJJ : 1 Petrus 2:9-10 ; Tgl 04 - 11 Juli 2021

Nats            : 1 Petrus 2:9-10

Tema          : Bangsa Pilihen Dibata

  (Konfesi GBKP Bab IX : Gereja)   

     Kata Penaruh

Kalak si nggo I pilih, mon-mon kurang menyadari maka ia nggo I pilih ibas kegeluhen na menjadi sekalak Kristen si tek man Dibata. Janah perlu sisadari maka seharusna kegeluhen kalak terpilih berbeda nandangi kalak sideban si la ipilih, sebab kita eme Bangsa Pilihen Dibata. Sienda terbukti arah kai si ikataken ibas kitab Yeremia 1:5: “Kupilih kam ope denga kubereken man bandu kegeluhen. Ope denga kam tubuh nggo Kuserapken kam jadi nabi nandangi bangsa-bangsa.” Janah ibas bahan PJJnta sendah pe jelas I tegasken maka kita bangsa pilihen Dibata si enggo ipilih Dibata guna jadi bangsa sekerajangen Dibata, bangsa sibadia. Janah si pasti Dibata la pernah salah pilih, bagepe la pernah Ia menyesal kerna kai si nggo ipilihNa. Emaka sebagai pilihen Dibata, harus sisadari maka kita ipilih segelahna kita ngeluh badia janah ngeluh bagi singena AteNa.

I.     Mpebagesi Pengangkan Kerna Ogen

1 Petrus 2:9-10 si jadi bahan pjjnta sendah eme surat Petrus sipemena si ialamatken man Kalak Kristen simerap i belang-belang bagin Utara Asia Kitik. Janah tujun surat enda ibas rangka mpegegehi kiniteken perpulungen, sebab paksa sie kalak kristen sangana ndatken percuban sicukup mberat ibas ia mempertahanken kinitekenna man Yesus.  Ibas bahan oraten pjj-nta sendah, Petrus mereken sada pengangkan kerna hubungen kalak si tek man Yesus, ija kenca perpulungen nggo tek man Yesus berarti perpulungen e lanai seri ras kalak Yahudi sinai sinulak Yesus. Tapi perpulungen si nggo nggeluh ibas keselamaten, bagepe erkiteken man Yesus, maka kalak si tek e enggo jadi bangsa pilihen Dibata

Makna bangsa pilihen,  imam-imam raja ras bangsa sikerajangen Dibata eme bukti eksistensi simbaru nandangi kalak sitek man Yesus Kristus, ija kalak si tek man Yesus nggo iserapken ibas doni enda nari, emaka kalak sitek nggo nggeluh badia.  Kalak si tek nggo jadi sikerajangen Dibata, emaka salah sada fungsi kalak si tek eme harus jadi imam-imam nandangi Yesus selaku Raja. Memang nai ibas bangsa Israel, dahin imam harus ibas kesusuren suku Lewi nari, janah tugas imam eme selaku perantara antara umat ras Dibata. Imam me sinehken kurban persembahen man Dibata. Tapi ibas status kalak sitek selaku bangsa pilihen ras imam-imam raja si imkasud ijenda, lanai bagi status si nai siharus mpersembahken asuh-asuhen selaku persembahen, tapi kalak sitek harus nehken persembahen puji-pujin man Dibata ras ndalanken kekelengen nandangi sapih-sapihna manusia.

Yesus Kristus nggo mpersembahken diriNa selaku persembahen simehuli guna keselamaten kerina manusia. Alu kata sideban, perpulungen njadiken Yesus Kristus selaku palas kiniteken emaka perpulungen jadi imam-imam si khusus si erdahin guna Tuhan. Maksudna ijenda teridah min lagu langkah simehuli siipimpin Kesah Si Badia lit ibas bangsa pilihen Dibata e, janah perpulungen si tek man Yesus e ngasup ngelakoken simehuli singena ate Tuhan, sebagaimana ikataken ibas ay. 9b maka Dibata nggo ndilo kita ndarat arah sigelap nari menuju ku terang Kristus. Bagi nina ibas ay. 10nai kam labo anak-anak Dibata… enda merujuk nandangi bangsa Israel si lanai jadi bangsa pilihen Dibata  erkiteken bangsa Israel lanai ngeluh bagi singena ate Tuhan. Tapi genduari nggo jadi anak-anak Dibata, enda menegasken maka amin gia bangsa Israel nggo erdosa janah nggo ndauh arah Dibata nari, tapi Dibata mereken pemulihen nandangi bangsa si nggit reh ku Ia, sierkadiola kerna dosa si ibahanna, sebab Dibata e perkuah maka sialoken perkuah ate Dibata e si erbahan kita jadi bangsa pilihen-Na.

II.   Pengkenaina

Ibas Buku Saku: Poko-pokok Pengakuan  Iman GBKP (Konfesi) GBKP Bab IX tentang Gereja, ngataken maka gereja eme persekutuan orang percaya yang di panggil jadi milik Allah dan Jesus Kristus menjadi kepala-Nya (1 Petrus 2:9; Epesus.1:22), terus menerus diperbaharui oleh Roh Kudus menjadi garam dan terang dunia. Enda me si i maksud temanta Bangsa Pilihen Dibata janah bangsa pilihen siimaksudken Petrus ijenda pe jelas ituriken maka berbeda ras bangsa pilihen si isandang bangsa Israel ndube. Ija nai bangsa Israel ipilih Dibata janah ipeserap  gelah bangsa Israel berbeda ras bangsa-bangsa sideban, janah tetap ngelakoken kai singena ate Dibata. Tapi sienda la teridah bas bangsa Israel ibas zaman Yesus, khususna imam-imam simbelin ras tua-tua agama Yahudi si lanai ngaloken Yesus Kristus jadi Raja ibas kinirajaan Surga. Erkiteken sie me ibuat Yesus KinirajaanNa ibas bangsa Israel nari janah iberekenNa man ise saja si tek man baNa (bd. Matius 21:43). Arah si e perpulungen Tuhan si tek mana Ba-Na enggo ijadiken Dibata jadi bangsa pilihenNa, emaka tanggung jawab kalak si nggo ipilih Dibata jadi Bangsa Pilihen-Na eme naksiken kerna perkuah ate Dibata si mbelin e man kerina jelma arah kerina dampar kegeluhennta.

Pdt NeniTriana br Sitepu

GBKP Runggun  Cisalak

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate