Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PA Mamre : Keluaren 20 : 3-6 ; 23-29 Oktober 2018

Ogen : Keluaren 20:3-6

Tema : Penembahen Berhala

Bagin PA Mamrenta minggu enda, eme pedah pemena siibereken Dibata man bangsa Israel.  Pedah enda ibenai alu pengenalan kembali Allah/ JHWH man bangsa Israel, “Aku kap Tuhan Dibatandu, si maba kam ndarat I Mesir nari, inganndu iperbudak” (ay. 2). Tentuna enda labo saja hanya perkenalan saja tapi juga merupakan penegasan, segelah bangsa Israel mampu mengenal dalam sikap dan iman kerna Dibata si arus isembahna. Konteks enda ilatarbelakangi keberadan  bangsa Israel si ikelilingi agama-agama Timur Dekat zaman kuno, si kental dengan penyembahan atau kebiasaan memohon kepada dewa. Jadi banci si pahami pengenalan ise “DIbata”, si arus isembah bangsa Israel bertujun segelah bangsa Israel ula melakukan praktek politeisme.

Emaka ay. 3 menuntut segelah arah pengenalan si payo kerna Dibata, mpeturah biak “Kesetiaan”, bahwa  geluh ras ibadahnya hanya itujuken man Dibata saja.  Kesetian man Dibata harus menjadi pengabdian yang “utuh” serta menjadi tujun geluh bangsa Israel. Alu la erbahan sembah-sembahen sideban dalam bentuk patung ntah pe ibas bentuk sideban (ay.4).  Erkiteken Dibata la patut I sejajarken ras patung (buatan manusia). Dibata si mpedarat bangsa Israel ibas perbudaken nari eme Dibata si badia, Agung (melampaui segala hal yang ada di dunia ini), Allah yang sudah dengan nyata ngelakoken melala hal si mbelin maka tidak mungkin lit patung singasup erbahan hal simbelin si enggo icidahken Dibata man bangsa Israel tupung I taneh perbudaken. Dikune larangen e la idalanken bangsa Israel, maka Dibata pe mpersingeti kerna hukumen sibanci jadi man  manusia she ku kesusuren peteluken ras peempatken (ay.5). Jadi enda ningetken man banta maka ketidak patuhan manusia man Dibata erbahanca manusia  erdauhna ras Dibata. Janah sikap nggeluh sibagenda rupana menjadi keteladanan/warisan man anak-anak si pada umumna mengikuti orangtuana. Jadi sebagai orangtua kita harus menyadari maka kerina silakoken kita banci mabai anak-anakta reh deherna ras Dibata, tapi pe banci erbahanca reh ndauhna ras Dibata. Tapi man kalak si tetap setia (ay.6), Dibata tetap encidahken keng ateNa seh kempak meribu-ribu keusurenna.

Tentuna genduari kita enggo ngaloken persinget enda, janah la terpungkiri kita maka praktek penyembahen berhala pe tetap lit asa genduari.  Penyembahan berhala seperti  zaman dulu (patung, jimat, susuk, kiniteken sidekah), lit denga nge  i lakoken  aminna pe enggo jadi kalak Kristen. Janah e mekatep ilakoken alu buni-buni, tapi tetap nge la terligen I lebe-lebe Dibata. Lit tempa kemelan adi ieteh kalak, tapi tetap ka nge ilakokenna. Tambahka,  genduari berhala-berhala modern pe melala mpeturah kinilasetianta man Dibata. Jenis berhala modern si melibatken melala bentuk dan rupa, yang bersumber dari diri kita masing-masing, contohnya Materialisme, kesombongan, ilmu pengetahuan, dsb, Ketika hati dan pikiran kita tidak lagi berfokus kepada Allah (keutuhan), maka kita harus waspada jangan-jangan kita saat itu sedang menduakan Tuhan. Emaka kita harus metenget ibas kiniteken man Dibatata.  Tandai, Pepayo alu tangkas ras ikutken, eme sikap siperlu silakoken ibas kita njagai dirinta ibas praktek penyembahen man berhala.

Pdt. Sri Pinta be Ginting, S.Th

GBKP Runggun Cileungsi

 

Suplemen PA Mamre : Roma 14:9, I Tesalonika 4:13-14; tgl 16-22 September 2018

Ogen : Roma 14:9, 1 Tesalonika 4:13-14

Tema : Ngangkai Erti Kematen

Pada umumna pembicaraan tentang kematen labo hal si menarik guna icakapken, emaka melala kel jelma menghindari pembicaraan tentang kematen. Enda jadi erkiteken, adi ercakap tentang kematen, tempa-tempa kematen enggo ndeher  man banta. Emaka riahen nge siakap diskusi tentang politik, ekonomi, kesehaten ras sidebanna. Tapi la banci lang manusia harus menyadari bahwa kematen eme sada hal sipasti jadi man banta. Si lenga pasti eme katawari, ija, alu cara kai kematen e reh ndahi kita.

Jadi suka atau tidak suka, manusia memang harus terbuka guna nambahi pemahamanta tentang  kematen, she maka lanai jadi sada kearun ntah pe kebiaren. Bagi si imuat ibas konfesi GBKP maka kematen eme realita, yang disebabkan erkiteken manusia enggo erdosa, tapi si pasti kematen labo nirangken kita ras Dibata. Adi point 1 ras 2 merupakan penakanan  yang menyadarkan manusia si arus sialoken, tapi point 3 enda jadi gegeh ras pengharapen man banta. Enda me siperlu sigelem she maka lanai kita mbiar ngalaken kematen e. Roma 14:9 pe , nuratken Dibata si sembah kita eme Dibata si tetap berkuasa ibas doni kegeluhen bage pe doni kematen. Kekeken Yesus ibas si mate nari menjadi jaminan man banta bahwa Yesus tuhu-tuhu erkuasa, janah enda me pe si gelem menjadi pengharapen man manusia kerna kematen. Tentuna alu ncikep pengharapen enda manusia harus ersikap ibas digedang-gedang geluhna alu tetap ndalani wari-wari siibereken Dibata e alu mehuli. Bagi sitegas ken ibas Roma 14:8, maka subuk nggeluh ntah mate sikerajangen Tuhan kap kita. Jadi tupung kita nggeluh denga, mari si dalani e guna Tuhan, janah mate pe kita sidalani e guna Tuhan. Emaka arapenta sebagai jelma si erkiniteken man Dibata tentuna kita banci erlajar arah kegeluhen Abraham. Kerina ketidak pastian ibas ukuren doni enda kerina jadi kepastin ibas kiniteken, erkiteken Abraham menyakini kegeluhenna seutuhnya di bawah kuasa Dibata. La aru atena ngikutken perentah Dibata si menurut ukuren doni enda la pasti, erkiteken  lit keyakinen si melampaui pemikiren-pemikiren doni enda.

Kematen labo akhir ibas kegeluhen manusia tapi eme  awal dalam penantian iabs kerehen Tuhan Yesus si pedua kaliken. Doni kematen (yunani, “Hades”, Ibrani “Syeol”). Yang menggambarkan ingan sementara bagi manusia sebelum kerehen Yesus si pedua kaliken.   Ibas 1 Tesalonika 4:13-14, isingetken kerna janji Dibata man kalak si tek.  Padan e atan man kerina kalak si tek, emaka tentuna si perlu sipastiken labo katawari Yesus e reh guna menepati janjiNa, tapi siperlu si pepayo eme apakah aku tuhu-tuhu kalak si tek nandangi padan kerna kerehen Yesus e.

Lit sada ilustrasi: Pada suatu hari seekor anjing harus terpisah dengan tuannya karena tuannya sakit. Seorang teman dekat dari sang tuan hendak membawa anjing tersebut karena ingin memberikan kejutan kepada temannya yang sedang sakit. Tapi pada hari sang teman membawa anjing itu ke rumah sakit, dia tidak tahu kalau temannya yang sakit itu sedang berada di ruangan yang lain untuk menjalani pengobatan. Maka ketika sang anjing melewati satu bagian ruangan rumah sakit, sang anjing tiba-tiba menggonggong dan tidak menurut, sang  anjing tetap berhenti di depan pintu salah satu ruangan, sambil mencakar-cakar pintu tersebut. Dia sepertinya berusaha masuk. Tapi ketika pintu terbuka, memang benar bahwa ternyata ada sang tuan, dia senang sekali, dia tidak peduli dimana dan apa yang akan terjadi, karena ada sukacita dan ketenangan karena ada sang tuan disana.

Jadi arah ilustrasi enda perlu kita erlajar maka  labo lit perlu siman kebiarenken, termasuk pe kerna kematen, sebab I ja pa pe kita Dibata tetap erkuasa nandangi kita.

Pdt. Sri Pinta Br Ginting, S.Th

GBKP Rg. Cileungsi

Suplemen PA Mamre ; Tgl 09-15 September 2018 : Johanes 3 : 16 , Efesus 2 : 8,9

Tema: Ajaran Keselamatan

 

Nats: Johanes 3:16, Efesus 2:8,9

Manusia itepa alu gambar ras rupa Dibata, sierbahanca manusia e me tinepa Dibata si meganjangna. Keberadan e isertai alu erbage-bage tanggung jawab siiebereken Dibata man manusia. Tapi ibas kinata manusia pemena (adam dan Hawa), la ngasup encidahken kepatuhenna  man Dibata, sierbahanca manusia ndatken sada hukumen eme kematen kekal. Hukumen e menegaskan bahwa manusia membutuhken pertolongen guna nelamatken dirina, janah Dibata ngenca ngasup ngelakoken si e.

Keselamatan ibas bahasa Ibrani eme” Yesyua”, ibas bahasa Yunani “soteria” si mengandung erti tindaken ntah pe hsil dari pembebasan entah pe pemeliharaan ibas bahaya ntah pinakit nari, mencakup keselamatan, kesehatan dan kemakmuran. Alkitab pe menekankan keselamatan dari sisi jasmani dan Rohani.

Bahan PA nta, ibas Yohanes 3:16 menekankan 3 hal berkaitan  ibas nelamatken manusia:

1.      Allah menghendaki kerina manusia ndatken keselamaten erkiten Dibata tuhu-tuhu engkelengi doni enda (ay.16a)

2.      Allah menyediakan keselamatan alu mereken AnakNa si Tonggal (ay. 16b). Dalam bahasa Indonesia, “mengaruniakan anakNya yang Tunggal”.

Jadi enda menjelasken bahwa manusia menerima “karunia” ibas Dibata nari. Labo ngalo erkiteken ulih ibas perbahanen manusia. Emaka Efesus  2:8dan 9, mulihi menekankan keselamaten erkiteken “Lias ate Dibata”, janah manusia tek. Labo erkiteken perbahanen ntah  pendahin manusia.tapi semata-mata hanya karena karunia/pemere Dibata.

3.      Allah menganugerahkan keselamatan si tuhu-tuhu (ay.16c)

Jadi tentu penungkunen man banta, dimana kah pengaruh kiniulin manusia?? Sada point penting dalam Yohanes 3:16, eme “tek”. Percaya/tek adala respon terhadap karunia Allah yang nyata dalam Yesus. Dan karunia itu membawa keselamatan bagi manusia yang mempercayakan sepenuhnya hidup dan dirinya kepada Tuhan. Artinya hidup kita baik dalm sikap, kata, perukuren mengetahui dan menyetujui karya Tuhan. Memberi diri sepenuhnya dipimpin oleh Tuhan, senagai wujud nyata pengataken bujurta man Dibata alu kata sideban perbuatan baik adalah sikap hidup yang mengikuti orang yang telah percaya dia diselamatkan. Yoh. 3:3,5 utuk bisa melihat kerajaan Allah kita harus dilahirkan kembali.

 

Pdt. Sripinta Br Ginting, S.Th

GBKP runggun Cileungsi

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate