Pekan Penatalayanan Wari I : Kejadian 1 : 1-31

Invocatio

Tapi nina Jesus man kalak Jahudi e, “Bapangku erdahin kap lalap; emaka Akupe arus erdahin.” (Johanes 5:17)

Ogen : Perngandungen 3:22-24

Kotbah : Kejadin 1:1-31

Tema : Dibata Njadiken Mbaru Dingen Mehuli

I.        Penaruh

Dibata enggo nepa doni enda seh maka jadi me kerina isi doni enda mbaru dingen mehuli. Gambaran kiniulin tinepa Dibata enda, ibahan jadi sada bentuk pujin man Dibata emekap : KEE No. 260. “Oh Andiko Jilena”

Ah andiko jilena, tinepa Dibata. Subuk pertibi enda, ras isina k’rina

Deleng si meratah kerangen, Perik-perik rende kabangen

Andiko jilena si banNa, seh kel kap ulina.

Emaka tangarlah min kita jelma, Olamelasang, ola meturdaksa

Lit tenah kata pedah ni Dibata, Jaga kelengi, k’rina tinepaNa

Di bage kin tuhu mehulina tinepa Dibata, kai nge ndia si banci ilakoken kita sebage tanda kita selaku sekalak si tek man Dibata ? Mari kita erlajar arah bahan Pekan Penatalayanenta wari si pemena enda.

II.        Pembahasen Teks

1.    Invocatio : Johanes 5:17

Tapi nina Jesus man kalak Jahudi e,

“Bapangku erdahin kap lalap; emaka Aku pe arus erdahin.”

Erdahin. Jesus ngangkai kerna kegeluhenNa emekap gunaerdahin. Sekalak filsuf Perancis si tergelar Descartes ngataken makaCogito ergo sumartinya "aku berpikir maka aku ada". Maksud kalimat enda emekap encidahken kerna keberadaan manusia. Sue ras teori Descartes enda, banci pe si bahan sada pemahamen emekap “aku erdahin maka aku lit”. Alu bage ibas kita nggeluhken kegeluhenta i doni enda arus maka kita erdahin. Nina Jesus man kalak Jahudi e, “Bapangku erdahin kap lalap; emaka Aku pe arus erdahin”. Ijenda ipeseh Jesus man kalak Jahudi maka IA arus erdahin, bali ras BapaNa pe erdahin kap. 

Engkai maka Jesus nehken kata “Bapangku erdahin kap lalap; emaka Aku pe arus erdahin”man kalak Jahudi ? Kalak Jahudi encikep alu nteguh pandangen maka la banci ndahiken kai pe ibas wari Sabat. Tupung paksa si e, Jesus mpepalem kalak si sakit si enggo 38  tahun dekahna ia sakit. Jesus mpepalem kalak si sakit e tupung wari Sabat kalak Jahudi. Jesus ngidah maka ndauhkel lebih penting kegeluhen kalak si sakit enda ibandingken undang-undang wari Sabat emekap kerna la banci erdahin tupung paksa wari Sabat. Emaka ipepalemken Jesus kalak si sakit e. Enda encidahken maka Jesus selaku Anak Dibata erkuasa ibas wari Sabat e.

2.    Ogen : Perngandungen 3:22-24

22.Lenga bo keri keleng ate Tuhan, perkuah ateNa tetap nge lit. 23. Keleng ateNa mbincar tep-tep erpagi-pagi, bali tetapna ras matawari si pultak arah Timur. 24.Tuhan kap baginku emaka man baNa ngenca aku erpengarapen.

Ibas bahan ogenta enda isuratken kerna kiniteken man Dibata dingen pengarapen nandangi wari si pepagi. Penulis kitab Perngandungen enda emekap Jeremia encidahken man banta maka ibas kita nggejapken erbage perbeben entahpe kecedaan ate bagepe kesusahen (Perngandungen 3:1-19). Ngukuri keadaan si bagenda rupana, getem kelpusuh Jeremia.

Jeremia ngangkai maka arus lit cara pandang si mbaru ibas geluhna. Enda banci siidah ibas ayat 20c-22, ije Jeremia encidahken maka lanai bo ia hanya berfokus kubasperbeben sisangana igejapkenna, tapi pe ngasup ngidah keleng ate Tuhan man kalak si nggejapken kesusahen (ayat 22-24). Keleng ate Tuhan tetap isehkenna man bangsaNa jine.Sada kepastin icidahken ijenda emekap kerna Keleng ate Tuhan si mbincar tep-tep erpagi-pagi, bali kape tetapna ras matawari si pultak arah Timur. Keleng ateNa e, isehkenNa pe man kerina jelma. Bali pe ras terang matawari guna kerina manusia. Hanya saja, apakah kerina manusia nggit ngaloken keleng ate Tuhan e? Lenga bo kerina kalak nggit ngaloken keleng ate Tuhan ibas kegeluhenna. Lit ka nge kalak si nulak Dibata. Tapi Jeremia nggejapken maka Tuhan kap ngenca jadi baginNa emaka man Dibata ngenca ia ernalem. Cara pandang si mbaru si lit ibas Jeremia emekap ibas kegeluhenna ia fokus ku Dibata, labo ku perbeben si igejapkenna erkiteken Dibata pengarapenna. Alu bageipengasup Tuhan ia ndalani perbeben ibas kegeluhenna.

3.    Kotbah          :         Kejadin 1:1-31

Teks Kotbahta ibas Kejadin 1:1-31 emekap kerna Dibata nepa doni enda ras kerina isina alu mehuli bagepe dem kiniraturen. Adi si perdiateken doni enda bagepe ras isina kerina, maka siidah seh kel ulina kerina tinepa Dibata enda. Alu kataNa jine, itepa Dibata doni enda ras kerina isina.

“Mula-mulana ijadiken Dibata langit ras doni. Doni lume denga, la lit tempasna…”(Kejadin 1:1-2). Kerina si enggo itepa Dibata i bas doni enda encidahken kemulianNa. Dari ketiadaan, kekosongan, dan ketiadaan bentuk, Allah mencipta, mengisi dan mengatur alam semesta ini. Banci si idah maka Dibata emekap sekalak Maestro Karya Seni, si ngidah maka kerina tinepa si enggo ijadikenNa tuhu-tuhu mehuli.

Lit pitu kali Dibata nehken maka tinepa si mbaru, si enggo itepaNa e “tuhu-tuhu mehuli” (ayat 4, 10, 12, 18. 21, 25, 31). Ibas Dibata nepa doni ras kerina isina tuhu-tuhu mehuli. Adi siperdiateken tinepa Dibata, i langit lit bintang si terang, lit matawari tupung waktu terang wari, lit erbage-bage rubia-rubia, lit erbage-bage nurung, perik-perik kabangen, tuhu-tuhu mehuli kerina tinepa Dibata e. Adi Dibata saja pe enggo ngidah maka kerina tinepa si itepeNa e tuhu-tuhu mehuli, emaka kita manusia selaku tinepa Dibata e, arusna pe ngasup ngidah kiniulin ibas tinepa Dibata e seh maka banci sijagai alu mehuli tinepa Dibata e.

III.        Pengkenaina

“Dibata Njadiken Mbaru Dingen Mehuli”, enda me temanta ibas Kebaktin Pekan Penatalayanen wari si pemena.  Ibas Dibata enggo nepa doni enda ras kerina isina, Dibata njadiken mbaru dingen mehuli alu dem kiniraturen. Alu mehuli IA erdahin sue ras kai si enggo irancangkenNa (iprogramkenNa). Alu ratur idahikenna sada-sadai dahin e. Enggo ipesikapNa bagepe enggo ijadikenna doni ras kerina isina alu mehuli (penciptaan wari si pemena seh pelimaken), emaka ibas wari si peenemken, Dibata nepa manusia. Manusia si enggo itepaNa e arus maka erdahin alu mehuli ibas encidahken kegeluhenna i doni enda. Manusia emekap penatalayan si ertanggungjabab. Menatalayanken alu mehuli doni si enggo itepa Dibata. Alu bage lingkungennta banci terjaga alu mehuli bagepe banci meminimalisasi terjadinya kerusakan lingkungen.

Selaku sekalak si tek man Tuhan, si enggo itepaNa alu tuhu-tuhu mehuli, emekap guna menatalayanken doni enda, emaka i bas tahun si mbaru enda, eme tahun 2019, si bengketi ka pelayanenta alu semangat si mbaru si rehna ibas Dibata nari. Ndahiken dahin tep-tep wari bagepe  pelayanen gereja alu dem kiniraturen. Aminna pe gia lit tantangen ihadapi tetap ngasup ngidah maka keleng ate Tuhan si tetap, si mpengasup kita menghadapi erbage tantangen si bakal ihadapi ibas dahin-dahin pelayanennta.

Soli Deo Gloria.

Pdt. Crismori br Ginting

GBKP Rg. Sitelusada

Pekan Keluarga VII ; Matius 1 : 18 - 25

Invocatio Anak e reh belinna dingen reh gegehna; Pentar Ia janah tetap ipasu-pasu Dibata. ( Lukas 2:40)

Khotbah  :  Matius 1:18-25

Tema : “Jabu Si Ngaloken Ketubuhen Jesus”

Kata Penaruh

Ibas ngalo ngalo ketubuhen Jesus arus sitandai lebe alu pasti ise kin Jesus e. bahan renungenta Pekan Kebaktin Keluarganta ibas wari/berngi si pepituken enda jabu-jabunta  iajuk ngaloken Jesus alu penandai si jelas ise kin Jesus e, kuasaNa ras asalNa gelah sieteh ras ngasup kita mpermuliaken Ia. Jesus e me Dibata si jadi manusia, Ia si nepa ras si mada doni enda ras kerina isina. Ia Dibata si Badia si hanya banci isembah kalak si bersih perukurenna ras perbahanenna, si la nembah gana-gana.Dibata e masu-masu kalak si setia erpenembahen man baNa. Kalak si ngalo-ngalo Ia arus nadingken cara nggeluh si ndekah maka Tuhan e nggit nggeluh ibas ia. Tuhan e arus ialo-alo sebage Raja si Pemenang, raja si mbelinna, bagi si ituriken ibas pengogenta Masmur 24:1-10. Tole nari mari si nen kinibelinen Jesus e arah renungeta ibas  turi-turin ketubuhen Jesus.

Pemberitan

Ibas turi-turin asum malaikat nuriken kerna ketubuhen Jesus hubungen Jusup ras Maria ibas masa pertunangen e me masa  Jusup ras Maria enggo nehken janji perjabunna, janah sedekah sada tahun masa pertunangen e masing-masing ia arus njaga diri la banci mencemari pertunangenna. Adi pertunangen i langgar maka terjadi perceraian ras adi lit perbahanen dosa si mencemarisa hukumenna e me ibenteri salu batu i pintu gerbang kota seh mate.  Erkiteken enggo mehuli kula Maria ibas masa pertuangen e ia ngadapi tantangen si mberat,  resiko si mberat, e maka labo iberitakenna situasina e man Jusup. Pastilah la melukah iakap Maria nuriken ia paksana natang tuah,  bagepe labo melukah man Jusup ngalokenca. Saja ibas Malekat enggo njelasken ma Mariasituasina  natang tuah ras Maria pe enggo ngaloken keadaanna natang tuah emaka ia enggo sikap ngaloken kerina resikona, tapi kesiapen Jusup ise metehsa? Labo melukah ngaloken beritana adi teman  ertunangen e rempet mehuli kulana padahal labo lit ilakokenna kesalahenersadan kula. Erkiteken si e ertimbang-timbang Jusup adi isirangkena Maria alu resmi maka pulah me Maria ibas hukumen mate e nari, tapi labo melukah nirangken Maria tunangen si ngena atena e. Seharusna berita kerna teman pasangena natang tuah jadi berita keriahen tapi ibas Maria natang tuah jadi kegelisahen ibas ukur Jusup, bageme erga si mbelin  ibas Jusup ngaloken situasi e, kegelisahen.

Ibas paksa Jusup ertimbang-timbang e, Malekat njelasken situasi Maria man bana.Maria natang tuah erkite-kiteken kuasa Kesah si Badia.Malekat nuruh Jusup muat Maria jadi ndeharana, sabab anak si ipupus Maria pepagi sekalak anak dilaki si nebusi bangsana ibas dosa-dosa nari. Mungkin adi nina Malekat anak si ipupus Maria pepagi jadi kalak hebat, mbelin ras bayak entah meriah kal min ndai ukur Jusup ngalo-ngalosa. Tapi berita kerna Jesus ikatakenMalekat maka Jesus e pagi jadi si nebusi bangsaNa, seri kap e ras ngataken anak si tubuh e pagi bagi biri-biri, entah lembu ras binatang si debanna si biasa ipersembahken sebage persembahen korban penebus dosa. Ijenda banci si idah maka Jusup tuhu-tuhu sekalak anak perana si erkiniteken ras mbiar man Dibata. Iukurkena mbages-mbages kerna keputusen si arus ibuatna, labo ia ngukurken bana saja, tapi ikutkena sura—sura Dibata, ibuatna keputusen ngikuti, kata malekat e, nggenapi bagi  janji Tuhan arah nubuaten nabi-nabi.

Labo hal si sulit man Jusup ngertiken sura-sura Dibata, Jusup ngangka sura-sura Dibata ras alu meriah ukur ngalokensa. Nggit ia ngaloken pilihen si sulit, nggit ngalaken tantangenna si sulit ras sulit njelaskensa bagepe ngalokensa. Erkiteken si e melala kalak la ngaloken Jesus jadi Tuhan ras Juruselamatna. Jusup ngaloken Maria jadi ndeharana; mulai paksa si e nggeluh ia ras-ras, man ras-ras, minum ras-ras, tunduh ras-ras tapi ijagana bana maka la ia ersada kula, e me bukti kesetian rohani Jusup ras Maria man Dibata.

Jesus ikataken sinusur Jusup padahal Jesus tubuh arah Maria nari ras ulih pendahin kuasa Kesah si Badia.Secara budaya ras hukum ibas jaman si e Jesus payo anak Jusup sebab sekalak anak ndatken pengakun sebagai anak si sah arah bapana si labo situhuna e me arah bapana e ngaloken anak e ras mreken gelar man bana. Bageme Jesus jadi anak si sah men Jusup,  sebab ialokenna Jesus ras iberekenna gelar Jesus (25).

Kesimpulen ras Perenungen

Sijadi perenungen man banta ibas ngalo-ngalo ketubuhen Jesus:

Teks Kata Dibata enda nuriken maka Jesus tuhu-tuhu anak manusia si reh ibas Dibata nari, arah kai si enggo ijanjiken Dibata kerna keselamaten manusia ras doni enda, maka iberekenNa Jesus AnakNa si tonggal e tubuh labo erkite-kiteken peraten sura-sura daging. Kemanusia Jesus e nuduhken kerna Dibata si nggenapi janjiNa ras Dibata si nggit menderita, nadingken surga ras jadi manusia si jelas asal usulna, nggeluh itengah-tengah manusia perdosa.Jesus eketurunen Daud e me raja si populer si ndahiken kesejahteran ras kedamen ibas masa pemerintahenna.Jesus e anak Jusup bagi kerina jelma umumna ibas jaman si earus jelas asal usulna.

Asal ketubuhen Yesus penting kal man kalak Jahudi guna njelasken kemesiasen Jesus, kesesuaianna ras nubuaten si enggo isehken nabi-nabi. Man kalak Jahudi bukti si otentik seh kal e perluna. Saja kenyatanna enggope ijelasken tapi labo ialokena seh maka isalibkenna ka Jesus. Jadi tangkas kali bas ngalo-ngalo Jesus labo bias terjeng asal usulna si jelas saja tapi uga kita erkiniteken alu mpersiapken perukuren si bersih ras perbahanen si ngena ateNa gelah ngasup kita mpebelin Jesus e ibas kegeluhen jabunta. Adi kalak ngalo-ngalo Jesus terjeng asalNa saja maka kalak si bage ngalo-ngalo Jesus sebage tokoh sejarah saja. Emaka ibas invocation ijelasken  “Anak e reh belinna dingen reh gegehna; Pentar Ia janah tetap ipasu-pasu Dibata”. ( Lukas 2:40)Jadi sialokenlah Jesus si labo hanya bayi si tubuh ku doni tapi Jesus si reh belinna reh gegehna, pentar ras ipasu-pasu Dibata. Jesus e si mbelin ras ermulia, e maka kalak si ngaloken Jesus jadi mbelin ras mulia me ia ibas kegeluhenna, nggeluh sebage si pemenang, si tangguh si banci iandalken ibas keteladanenna.

Janji Dibata kerina igenapiNa, tapi lit waktu bagi sura-sura Tuhan si arus itimai, erkiteken si e perlu sipeteguhi isi jabuta turun temurun gelah tetap erkiniteken ras nggeluh setia iteruh janji Tuhan, sebab kerehen Tuhan si pedua kaliken bagi si ijanjikenNa pasti terjadi. 

Pdt EWGM, GBKP Cikarang

Pekan Keluarga Wari VI : Ketangakasan 3 : 7 - 13

Invocatio  Jenari nina Jesus, “Dage ersikap-sikaplah sabab la ietehndu warina ntah pe

jamna   Tuhan reh”. (Matius 25 : 13)

KHOTBAH :  Ketangkasen 3 : 7 – 13

TEMA :  Ersikaplah! Dibata reh me

1.      Penaruh

            Tangtangna turah pengangkan kerna kerehen Jesus peduakaliken erpalas ibas  perkatan ntah pe persinget ibas Jesus nari asum lawes ateNa sirang nadingken ajar-ajar-Na sope ndalani kiniseran si mberat seh Ia mate i datas kayu pesilang. Nina, “Kenca Aku lawes nikapken ingan man bandu, rehdengapagi Aku ngalo-ngalo kam …” (Joh 14:3). Jenari kenca Jesus iangkat ku surga, nina malekat-malekat ngerana man ajar-ajar Yesus, “O, kalak Galilea, engkai maka kam tedis natap ku langit? Bagi nggo idahndu Jesus iangkat ku Surga, bage ka Ia paginrehmulihken”. (Perb. Ras 1:11).

Sope paksa Jesus nggeluh enggo lit pengangkan kerna kerehen ‘Anak Manusia’. Pengangkan e tersurat ibas kitab Daniel, si jadi pengenehenen masa apokaliptik Jahudi si nuriken kejadin paksa si reh. (Dan 7:13). Kerehen Anak Manusia igelari alu istilah cakap JunaniParousiaertina, ‘kehadiran’kernakerehenKristus. Istilah sidebaneskhatologi (cakap Junani ibas kata eskhatos) ertina akhir zaman.Kerehen Kristus ipepayo ibas paksa si reh (akhir zaman) simpekeke kalak si enggo mate (bd I Kor 15:52).Paksa Jesus nggeluh denga, pengangkan kerna eskatologi enggo teridah subuk arah kata bagepe arah perbahanen Jesus. Injil Johanes nuriken erti eskatologi ibas dua dampar: paksa si genduari (‘sekarang’) ras paksa si reh. Erti eskatologi la banci ibatasi ibas pengukumen man doni enda saja (Yoh 12:31).  Ibas bagin si debanInjil Johanes nuriken paksa si reh labo pengertin eskatologi si jadi pengukumen (bd Yoh 5:28,29; 6:39,40,44,54; 12:48).[1]

Pengangkan kerehen Kristus labanci lang erpalasku bas perbahanen-perbahanen Dibata (karya Allah) si isaksiken ibas Padan si Ndekah rasibas Padan si Mbaru.Perbahanen Dibata e enggo erdahin arah kematen ras kekeken Kristus Jesus si nelamatlen kalak si tek.[2] E maka tep-tep kalak si nggeluh ibas paksa genduari enda pe, nggeluh ka pe ibas masa eskatologi, eme masa kerehen Kristus entah pe kerehen si tetap erdahin ibas geluh kalak si tek.

2.      Sikap/ Tindakan ibas Jabu :(Erpalasken Ogen)

Kerehen Kristus ibas kegeluhen sigenduari labo ipepayo ibas penungkunen ndigan reh Dibata.Waktu entah pe jam(Invocatio) labo nentuken paksa si tepat ras payo kerna kerehen Kristus si banci tereteh. Bagi erkira kerna jam ras waktu guna sada rencana entah pe pendahin si ilakoken tep-tep wari. Enggo tersinget maka waktu ras jam kerehen Tuhan labo si eteh janah ise pe labo lit si metehsa (Mat 24:42). Aminna gia ise pe labo meteh ndigan kerehen Tuhan, tapi kalak si tek man Dibata situhuna enggo meteh katawari reh Tuhanta e. Labo perban ia erpenalem ku bas waktu, jam entah warina ndigan kerehen Tuhan. Sabab waktu la banci mbatasi kerehen Kristus janah Kristus la banci ibatasi alu waktu. Tapierkitekenpusuh ras ukur kalak si tek siterjemba ngalo-ngalo kerehen Kristus arahsikap pengkebet geluh siidahersikap katawari paksa pe ibas geluhna tep-tep wari.Sikap ngalo-ngalo kerehen Kristus tangkas teridah carana bagi siibahan sekalak diberu Sunem si bayak nandangi nabi Elisa (Ogen).

Labo perban kebayakenna maka teridah diberu  Sunem nikapken kerina keperlun si cukup man nabi Elisa. Kenca ipepayo diberu Sunem ise kin si tuhuna Elisa, erkata ia man perbulangenna gelah isikapken sada kamar man Elisa ibas rumahna e. Gelah reh kenca Elisa enggo lit inganna kesilang. Keperlun si isikapken man Elisa e me perabot si biasa lit ibas tiap rumah si enterem. Meja kursi ingan medem labo perabot mewahibas rumah kalak bayak ngenca. Tiap jabu lit nge perabot e tergantung kualitasna saja. Ertina kai siisikapken diberu Sunem man Elisa sekalak nabi labo khusus. Si khusus isikapken diberu e, e me pusuhna si tersuruh guna nikapken keperlun man kalak sideban ibas rumahna. Perbahanen diberu e ncidahken sikap perbahanen si ersikap ngalo-ngalo kerehen Kristus.

Ersikap guna kerehen Tuhan ertina ersikap guna si mehuli. Si mehuli si isikapken e sampur dingen serta kap. Teridah bagi litna ingan medem, kursi ras meja. Kai siisikapken kalak si tek ngalo-ngalo kerehen Tuhan Dibata sue ras kebutuhen guna kegeluhen si tep-tep wari ibas jabu.Dibata labo nuntut secara berlebihenguna ngalo-ngalo kerehenNa bagi mindo kebayaken ibas kita nari. Ersikap ngaloken kerehen Kristus ertina ersikap guna ringan ras tading ras Tuhan ibas geluh si tep-tep wari i tengah  jabunta.  Nikapken erbage-bage keperlun ibas jabu bancijadi sarana si ncidahken pusuh si terjemba ngalo-ngalo kerehen Tuhan. Sikap pengalo-ngalo ibas jabuipeturah ibas kinieersadan arih bapa-nande/perbulangen ras ndehara, orangtua ras anak ras kerina isi jabu. Sikap si meriah ngalo-ngalo kerehen Kristus teridah arah perbahanen si erkeleng ate si mereken pelayanen  si mehuli si nggit erkorban guna keperlun entah pe kepentingen kalak si deban.

3.      Pertenget ras Perenungen man Perpulungen: (teks Khotbah)

Perpulungen Piladelpiaperpulungen kalak Kristen si tangtangna si ertutus ate megiken ras ndalanken Kata Dibata, aminna gia kitik kurang megegeh (musil). Dibata labo mandangi perpulungen enda bagi perpulungen sideban. Tapi Dibata mereken pergegeh ras penjemba ibas ketutusen perpulungen selaku kalak Kristen. Terlebih asum perpulungen e ngalaken kiniseran erkiteken la banci atan masuk ku bas sinagoge guna ersembah man Dibata.Pintun ingan ersembah ieruk (terkunci) man perpulungen Piladelpia. Tapi nina Dibata kunci Rumah Pertoton italangi man perpulungen e. Kesaksin Johanes ngataken laboRumah Pertoton Israel i Jerusalem tapi Rumah Pertoton si tempasna nusur i Surga nari.Surga ijenda labo ningetken kerna kegeluhen paksa si reh (bagi pengangkan eskaatologi), tapi kegeluhen sorgawi ibas keersadan ras Dibata si nggeluh ibas kegeluhen perpulungen e.Kristus genduari sinjemak ‘kunci Daud’ si enggo nalangi pintun man perpulungen e. Kunci si ijemak Kristus enggo nalangiaksesperpulungen ku Dibata si lebih penting asangken ku sinagoge.[3] Keersadan perpulungen ras Dibata tuhu-tuhumpegegehi perpulungen ibas ngalaken percuban-percuban si jadi. Penganiayan man perpulungen si genduari enda pe banci saja tetap reh man perpulungen e. Tapi erkiteken keersadan ras Dibata perpulungen e tetap ndatken kemenangen ibas penganiayan e nari.

            Kegeluhen kalak si tek la banci lang tetap lit ibas ngalaken ras ndatken percuban seh kupercuban simberat. Ngalo-ngalo kerehen Dibata ertina ersikap kawari paksa pe ngikutken si ni pedahken Dibata ibas kataNa dingen nggeluh ibas kata e nari. Enda me sikap geluh si meherga si ipersingeti Dibata man banta. Ersikap ngalo-ngalo kerehen Dibata mbuktiken kesetianta nggeluh ngikutken Tuhanta. E maka amin gia perbeben percuban si mesangat jadi man banta, bagi rehna bencana si mesangat; tapikeersadanta ras Dibata tetap maba kita kubas kemenangen si enggo isikapken Dibata man banta.

Pdt Merry Tatuwo br Kembaren



[1] Donald Guthrie, Teologi Perjanjian Baru 3, Jakarta : BPK Gunung Mulia, 2009, 141.

[2] Dr. Urlich Beyer, Garis-garis Besar ESKATOLOGI dalam Perjanjian Baru, Jakarta: BPK Gunung Mulia (- tahun), 3.

[3]David H. van Daalen, Pedoman ke dalam Kitab Wahyu Yohanes, Jakarta: BPK Gunung Mulia, 2004, 66-67

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate