Suplemen PJJ : Daniel 6 : 1-4 ; Matius 22 :20-22 ; Tgl 03-09 Juni 2018

Jadilah Warga Negara Sipatuh

(Daniel 6:1-4; Matius 22:20-22)

Kata Penaruh

Kalak Kristen eme ‘warga kerajan surga, tading itengah-tengah doni enda selaku warga ibas sada negara’.   Selaku warga surga kita ipindo encidahken cara nggeluh “surgawi’ itengah-tengah doni enda.  Ciri warga kerajan surga, eme nggeluh terstur (bagi Dibata teratur), nggeluh badia (bagi Tuhan Badia), Berkarya/erdahin (bagi Tuhan erdahin ras berkarya), nggeluh ibas dame (bagi Bapa Raja Dame), nggeluh sialem-alemen salah (bagi  Bapa Raja Pegampun), ngukuri ras ndalanken si mehuli (bagi Tuhan si terus merancang nggeluh dame sejahtera labo kecelakaan),  erdiate, ras si sampat-sampaten (Bagi Tuhan erdiate ras nggit berkorban  gua keselamaten doni enda).

Selaku warga negara kita ituntut  ngikuti kerina aturen-aturen si lit ibas egara ija kita nggeluh.  Tek kita maka kerina peraturen ras undang-undang ilitken guna kiniraturen nggeluh. Lalit undang-undang entah peraturen-peraturen si itetapken ibas sada negara  gelah negara e kacau ras hancur.  Kualitas kiniteken (ciri nggeluh surgawi) teridah arah kepatuhenta nangdangi udang-undang ras peraturen-peraturen si enggo itetapken. 

Labo kalak tek kita kalak si erkiniteken adi ibas negara pe labo kita memenuhi kewajibenta, apai ka adi kita terus menerus tersangkut kasus-kasus hukum, misalna nangko, korupsi, rubat, mpetureh perpecahen rsd.  Aturen kiiteken ras aturen negara duana salig melengkapi mpesalang dalinta ku kegeluhen si rasa lalap (surga).  Bagi si ikataken Jesus ibas  Matius  16:19 Kubereken me man bandu kunci Kinirajan Surga. Kai si irakutindu i doni enda, i Surga pe enggo kap irakuti; kai si iosarindu i bas doni enda, i Surga pe enggo kap iosari." (bd. Mat. 18:18).

Emaka mari kita erlajar jadi warga negara si mehuli arah kata Dibata si jadi renungenta sendah

Niksiki Kata Dibata

Daniel 6:1-4 Jadi Pemimpin I Negeri Buangen

Daniel = Allah adalah hakimku. Tradisi mere gelar hampir seri kerina ibelang-belang doni enda. Gelar e labo saja sebagai lambag identitas lahiriah, tapi terkandung maka toto ras pengarapen, maka gelar e sentudu ras kepribadianna.  Daniel= Allah adalah hakimku, terkandung makna maka ia sekalak pribadi si terus “inilai erpalasken kebenaren Tuhan”. Mabai bana maka kai pe si lakokenna harus sentudu ras  isi pusuh Tuhan (hakim si menilai dirina).

Daniel eme sekalak anak perana kalak Israel ibas kesusuren raja ras si bayak (1:3). I akalk si sehat, mejile rupana pentar  janah pedas nangkap pelajaren. Daniel eme kalak si patuh man keria aturen raja kecuali si berhubungen ras “kiniteken”.

Keberhasilen Daniel i negeri pembuangen la terlepas ibas pendahin Tuhan. Daniel membagun hubungen si “intensif” ras Tuhan (6:10). Buah persadanna ras Tuhan erbahan ia jadi pribadi si “cerdas ras terteki”.  Tentu kata terteki ijenda ecidahken “kepatuhen Daniel” man kerina peraturen ras ketetapen bage pe peraturen-peraturen si enggo itetapken. Tetu enda me si igelari alu “warga negara si patuh”.

Kepatuhen man kerina aturen ibas negeri e, si erbahan ia ipercaya 1 ibas 3 siiangkat lako ngawasi pendahin 120 gubernur.  Janah ibas kerina si erdahin e teridah maka ia me si menonjolna, seh maka sura-sura raja gangkat ia jadi wakilna (orang nomor 2) ibas kerajaan Darius.

Tentu adi ia la patuh man kerina aturen si berlaku, la mugkin ia iagkat jadi pejabat ibas kerajaan e. Kalak si la patuh tentu igelari “pembrontak” adi jadi pemberontak labo mungkin jadi pemimpin, ula padah pemimpin jadi warga pe labo atan, Pemberotak biasana jadi buronen adi tertangkap ihukum.

Jadi pejabat ibas negeri kalak si deban tentu labo mesunah, pasti lit rusur kalak si cemburu. Emaka berusaha kel kalak darami kesalahen Daniel, tapi erkiteken kepatuhenna man Tuhan si terintergasi kubas kepatuhenna man aturen-aturen kerajaan e, maka lalit kesalahen si banci ndabuhken ia.

Bage ka min kegeluheta ibas negaranta enda, kita harus jadi warga negara si patuh, kepatuhen e labo erpalasken “mbiar” kena hukumen, tapi kepatuhen e sbagai  buah kiiteken. Patuh erkiteken mbiar erbahan kita terus ndarami peluang guna la patuh, emaka adi lit ije si njaga kita patuh tapi adi lanai lit si njagasa enggo kita erate-ate. Tapi kepatuhen erpalasken kiniteken, tentu kepatuhen erkiteken mbiar man Dibata. Lalit ingan doni enda si terligen man Dibata, alu bage katawari pe, ras ija pa pe kita encidahken kepatuhen.

Matius 22:20-22 “Bereken man Si Berhak”

Salah sada nilai si perlu si dalanken ibas kegeluhen enda  eme “keadilen”. Keadilen e salah sada eme mereken hak man kalak si berhak.  Berken man Kerajaan romawi kai si jadi hakna, janah bereken ka man Tuhan kai si jadi hak Tuhan.

Peristiwa enda eme salah sada usaha si lakoken kalak guna nidingi (ndarami kesalahen) Jesus.  Memang sada penugkunen si menjebak man Jesus, apakah harus ngalar pajak etah lang. Sebab adi nggalar pajak man kalak non Jahudi (Kerajan Roma) berarti  derajatna enggo lebih rendah asangken kalak “kafir” (Menurut kalak Yahudi). Tapi adi  Jesus ngataken la banci nggalar pajak, maka ia enggo jadi “pembrontak”  kerajaan, si konsekwensina, itangkap ras ihukum mate.

Jesus eme Tuhan si meteh kerina isi pusuh manusia, si ersura-sura nidingi ia, emaka  ipidona selembar duit, emaka nina gambar sie si lit ibas duit e,  Gambar ras kepala pemerintahen Roma. Emaka nina Jesus : “Bereken man pemerintahen Roma, kai si patut iberken man bana, janah berekenlah ma Dibata kai si patut ibereken man Dibata. Arah kata enda iajari Jesus kerina si megi-megi e, di samping ia erkiniteken man Dibata, si harus ka memeuhi kewajibenna selaku kalak si erkiniteken, maka ia pe warga ibas pemerintahen si sangana erkuasa, maka pemerintah si erkuasa e pe lit peraturen si ibahanna si arus ipatuhi, sebab adi la ipatuhi  banci ngerehken hukumen.

Ponter Aplikasi

1.      Doni enda eme panggung guna “mempertontonken” kinitekenta. Alu bage selaku kalak si erkiniteken kita harus encidahken kualiitas kinitekenta arah ndalanken kerina undang-undang ras peraturen-peraturen si lit. Singkatna jadi warga negara si patuh, cirina eme wajib pajak, ikut berkontribusi ibas pembagunen, baik pisik bage pe psikis.

2.      Labo kalak banci tek maka kita kalak si erkiniteken si payo, adi kita terus berurusen ras “hukum”,  nangko, korupsi, munuh, ngerampok

3.      Selaku wearga negara si patuh, maka kita harus memenuhi kerina kewajibenta misalna mbayar pajak, ikut memerangi pinakit-pinakit masyarakat (sosial), judi, miras, narkoba, porstitusi rsd.

4.      Mari sicidahken kualitas kinitekenta, arah kepatuhenta  nangdangi undang-undang, peraturen-peraturen ras keputusen-keputusen pemeritah. Gejapkenlah kerina peraturen e mabai kita jadi pribadi si tertib, nampati kita guna ndatken kegeluhen si ras lalap. Setia ibas perkara si kitik ibereken perkara si mbelin, setia ibas urusen doni maka ibereken perkara surga.

Pdt  Saul Ginting

Suplemen Mamre : Kejadian 6 :14-15 ; Tgl 13-19 Mei 2018

PA MAMRE GBKP TANGGAL 13-19 MEI 2018

Bacaan: Kejadin 6:14-15, Tema: ULIH TEKHNOLOGI SIMPEHULIKEN (Positif)

 I.                   KATA PENARUH

·         Ibas zaman genduari enda entah pe ibas zaman tekhnologi enda lanai terbalengi kita la makesa, sebab sie genduari sangat berkembang ibas zaman enda janah zaman semakin maju terus. Bahkan pemerintah genduari pe enggo ngarusken kita ikut ibas tekhnologi enda, misalna, masuk tol arus make E-Tol, muat nomor antri bas instansi-instansi pe enggo arus arah download aplikasina, rsd. Tentu tekhnologi enda cukup berkembang kel man banta adi sipake kemajun tekhnologi enda alu bijak ras berhikmat man Tuhan. Sebab adi la kenca kita bijak ras berhikmat ibas makeken tekhnologi enda melala dampak si la mehuli si banci terjadi bas kita kerina subuk ibas keluarga, masyarat, gereja ras bernegara.

·         Ibas zaman tkhnologi enda manusia termasuk bas keluarga sendiri pe enggo mulai berkurang komunikasi ras kebersamaan. Ija manusia lebih asyik bermain gadget, la ka bo sitik terjadi perceraian, pembunuhen, penculiken, perampoken, rsd, erkiteken kemajuan tekhnologi enda. Bahkan banyak ilustrasi-ilustrasi yang menceritakan tentang seorang anak yang ingin menjadi seorang gadjet erkiteken orang tuana la pernah nadingken gadjetna bahken adi la idahna gadjetna latih ukurna bahken banci irawaina anakna.

·         Tapi manfaat tekhnologi pe tuhu-tuhu seh kel mbelinna, umpamana, informasi-informasi seluruh doni enda banci sidat arah kenajun tekhnologi enda, Aminna gia kita i Jakarta banci siawasi karyawanta i rumahta entah i kantorta, metedeh ateta keliuargata erkiteken kita pedauh-dauh banci sipake Video Call, bagepe tekhnologi banci sipake untuk melayani sebagai sarana guna membagiken firman Tuhan baik melalui Whatsapp, facebook, ras sidebanna. Bahkan ibas perjalanen kami piga-piga bulan silewat ku Israel banci siidah dengan tekhnologi, Israel yang memiliki tanah tandus tapi dapat menjadi tanah yang penuh dengan pohon-pohon yang tumbuh tinggi ras subur erkiteken menggunakan tekhnologi. Bahken 4 tahun silewat paksa lit seminar peternaken, isingetken ije maka alu tekhnologi banci erbahansa Lembu sekali ranak banci 2 anakna, bagepe batang galuh sekali erbuah  banci dua tandan buahna si biasana pohon pisang erbuah sekali ngenca ras sada tandan ngenca buahna. Emaka arah bahan PA Mamre ta enda iajuk kita uga kita bijak ras berhikmat makeken tekhnologi enda gelah banci si dat ulihna kemajun tekhnologi enda.

 

II.                PEBAGESI PENGANGKAAN KERNA TEKS

·         Ibas bagin perikop enda  nuriken kerna cedana tinepa Dibata. Ibas perikop enda ituriken kerna kefasiken manusia. Manusia e kerina enggo erdosa tapi Nuh tetap ibas kinitekenna. Ija dosa-dosa siilakoken manusia paksa sie eme  kiniteken manusia si lanai setia ersembah man Dibata tapi enggo nembah mkan gana-gana. Manusia enggo nembah man dibata-dibata sideban arah patung-patung. Manusia enggo ceda ras dem alu dosa ibas nembeh atena Dibata ras ihinana Dibata alu erbahan perbahanen si langena ate Dibata ras ilawanna Dibata.

·         La terjeng je saja doni enda pe dem alu kekerasen ras ketidakadilen nandangi manusia. Lanai lit pemerintahen si tertib entah pe teratur paksa sie. Lanai lit kalak si merasa aman ibas kai silit bas ia sekalipe hakna kerna kai si lit bas ia e jelas janah aminna gia lanai banci iganggu gugat. Lanai lit siilakoken manusia paksa sie selain pembunuhen, pemerkosaan ras penjarahen. Arah sienda teridah maka perbahanen manusia si meliuat situhuna eme dalan manusia bengket kubas kehancuren. Adi lanai lit ate perkuah ibas manusia ras lanai lit kebiaren man Dibata  maka manusia e berubah jadi “binatang” ras setan nandangi sapih-sapih ia. Sienda me siterjadi nandangi manusia paksa zaman Nuh. Dosa e enggo ndemi doni  alu kekerasen janah alu bage mengubah doni jadi manusia yang kejam.

·         Dosa manusia paksa sie la hanya melanggar hukum-hukum Dibata, tapi pe mengesampingken Tuhan ibas kerina dampar geluhna. Dosa la hanya ngadi  kenca lit korbanna tapi pe manusia enggo  nggit ngelawan Tuhan. Manusia e pe enggo berusaha menyaingi ras seri atena ras Dibata bagepe ersura-sura merebut ras encedai kerina tinepa DIBATA

·         Bukti-bukti kerna jahatna manusia lanai terpersoken sebab Dibata sendiri enggo naksikenca ras niksikisa janah idahna alu mataNa jine maka manusia enda enggo seh kel jahatna janah seh kel macikna kerina perukurenna (ay. 5). Janah Dibata selaku Hakim  si adil ibas kerina hal ertindak berdasarken kepastin ibas kemahatahuanNa  si la perna salah (bnd. Mzm. 33:13).

·         Kai si paling memberatken manusia iadep-adepen Dibata? Eme erkiteken manusia e manusia e menyebarken pinakitna e (dosa-dosa siilakokenna) ku kerina jelma. Emaka lanai hanya terjeng bangsa entah kota-kota terntentu saja si ngelawan Dibata janah nggeluh ibas dosa, tapi kerina manusia i belang-belang doni enda. Lanai lit manusia si erbahan simehuli seakatan NUH.

·         Tapi kerina sura-sura manusia e la ipediat Dibata. Emaka ibahan Dibata dua hal eme nggeluh manusia ibatasi, eme umur manusia seh 120 tahun ngenca (ayat 3). Sipeduaken siiban Dibata eme ilitken Dibata penghukumen sekaligus pemusnahen (ayat 7,13).Kerina enda ibahan Dibata gelah manusia meteh sekaligus nginget ras sadar kerna otoritas Dibata eme simeganjangna janah manusia kai kel pe labo iadep-adepen Dibata. Dibata make Nuh guna nelamatken kerina tinepa Dobata, erkiteken Nuh nari ngenca tetap setia man Dibata janah sie kerina semata-mata erkiteken  perkuah (anugerah) Tuhan man Nuh (ayat 8,13a).

  • Dibata njadiken Nuh  sebage tugu peringaten kerna perkuah ate Dibata si enggo nelamatken tinepa Dibata. Dibata nuruh Nuh erbahan sada bahtera (ay. 14-16).
    • Bahtera e arus ibuat ibas kayu gofir (kayu sienteguh).
    • Arus ibahanna kamar-kamarna.
    • Janah ilapisi alu ter arah bas ras arah darat. 
    • Gedangna 150 meter.
    • Belangna 25 meter.
    • Ganjangna 15 meter.
    • Tarumna setengah meter ganjangna ibabo dingdinmgna nari
    • Kapal e ertingkat telu ibas.
    • Tama sada pintuna ibas sada  dingding.

·         Nuh ngelakoken kerina kai siperintahken Tuhan man bana. Sebab kepentaren si lit bas manusia epe rehna bas Tuhan nari tentu Tuhan me harus menentuken kerina kai siilakoken manusia. Dibata ngataken ukuren-ukurenna man Nuh gelah terjadi keseimbangen ibas bahtera e, melala ruangenna ibas bahtera e guna nehken tujun bahtera e ibahan. Ertina kalak sierdahin guna Dibata harus ngaloken “ukuren-ukuren” siilakokenna bas Tuhan nari ras alu teliti iikutina. Nuh arus nutup dingdingna i darat nari ras ibas nari ertina, adi darat nari itutupi guna melindungi bahtera e ibas udan nari ras mencegah lau gelah ula merembes kubas. Itutupi bas nari guna meneken bau binatang=binatang kidekahtertutup. Nuh la nuruh Musa guna ngecet bahtera e.

·         Dibata erjanji man Nuh maka Nuh ras keluargana pasti ikawali ras ijaga Tuhan gelah tetap nggeluh ibas bahtera e  (ay. 18).

 III.             PENGKENAINA

·         Temata eme ULIH TEKHNOLOGI SIPEHULIKEN. Ibas Kamus Karo Ulih ertina  apa yang diperoleh, penangkapan, upah. Ibas Kamus Karo pehuliken ertina memperindah, memperbaiki, mengatur.  Ibas KBBI Tekhnologi eme metode ilmiah untuk mencapai tujuan praktis, keseluruhan sarana untuk menyediakan barang-barang yang diperlukan bagi kelangsungan dan kenyamanan hidup manusia. Jadi arah tema enda mereken pengertin man banta maka kai si banci sidat arah metode ilmiah siilakoken guna kepentingen manusia si erguna ras mpehuliken.

·         Tentu arah tema enda gelah banci tercapai la banci lang kita harus neladani kai siilakoken NUH. Lit perbedan manusia paksa sie ras Nuh. Adi manusia paksa zaman Nuh makeken kepentarenna guna nyaingi Tuhan ras berusaha gelah ia seri ras Tuhan dingen nehken kerina sura-surana alu la ngenen sendalanen ras sura-sura Tuhan siilakokenna e entah lang. Tapi Nuh ia megiken kerina siperintahken Tuhan bas geluhna janah la sitik pe siilakokenna menurut pendapatna. Termasuk bahan-bahan kayu guna erbahan kapal e pe Tuhan banna singaturkenca, ukurenna pe Tuhan si ngaturkenna, belangna, gedangna, tingkatna kerina Tuhan singaturkenca, soal lapisna arah darat ras bas Tuhan kerina singaturkenca.

·         Emaka arah bahan PA Mamre enda marilah sipakeken kemajun tekhnologi enda arah mata rohanita. Sentudu nge ras sura-sura Dibata siilakoken kita e  entah lang. Ergadjet suari berngi tanpa memperduliken keluarga ndehara ras anak-anak mehuli  iakap Dibata entah lang, rsd. Adi enggo me sieteh la mehuli ula lakoken bas geluhta enda. Tapi kai si erguna ibas makeken tekhnologi enda pakekenlah guna kemuliaan Dibata.

·         Hal si sederhana sibanci sibahan arah kemajun tekhnologi enda si labo muluk-muluk eme, nungkun kesehaten isi jabuta adi kita pedauh-dauh, ngiahken teman-temanta perpulungen ras kerina kegiaten gerejanta, rsd. Marilah mbages-mbages siukuri, enggo nge pemaken tekhnologi enda mereken dampak (ulih) simehuli man kinitekenta ras isijabunta entah lang. Adi lenga tentu harus sipehuli, adi enggo mari sitingkatken. Amin

Pdt Abdi Jaya Tarigan 

Rg Bandung Pusat 

Suplemen PJJ : Perbahannen Rasul-Rasul 1 : 1-5,14 Tgl 6-12 Mei 2018

PJJ Tgl 6-12 Mei 2018

Ogen   :Perbahanen Rasul Rasul 1:1-5,14

Tema  : TUTUS ERTOTO NIMAI PADAN DIBATA

Perintah Yesus jangan meninggalkan Yerusalem disampaikan Yesus kepada murid-muridNya pada saat Ia akan pergi ke Sorga. Yesus melarang para murid meninggalkan Yerusalem sebab kelihatannya karena setelah menyaksikan kebangkitan Yesus mereka telah sungguh sungguh percaya dan penuh semangat serta keberanian untuk memberitakan injil. Mungkin para murid tidak sabar lagi untuk segera memberitakan injil. Karena itu kalau Yesus tidak melarang mereka meninggalkan Yerusalem maka murid-murid akan segera pergi meninggalkan Yerusalem untuk memberitakan injil ke kota-kota lain dan bangsa-bangsa lain, sebab besarlah suka cita yang mereka miliki.
Ay 8; Kamu akan menerima kuasa Kalau Roh Kudus turun atas kamu, supaya menjadi saksi tentang Yesus (bersaksi tentang Yesus). Ini bukan kalimat yang mudah diartikan, tapi (ay 12) murid murid kembali ke Yerusalem seperti perintah Yesus yang mereka terima (ayat 4) bahwa mereka tidak boleh meninggalkan Yerusalem supaya mereka menerima baptisan Roh Kudus. Dengan kembalinya para murid ke Yerusalem berarti mereka memahami dan mengerti dengan pasti pernyataan (perintah) Yesus.
Yesus memerintahkan para murid menanti kedatangan Roh Kudus, supaya pelayanan mereka disertai pertolongan Roh Kudus, sebab yang Yesus kehendaki supaya murid murid berhasil, sukses di dalam pelayanannya, murid murid tangguh menghadapi segala ancaman yang terus menerus membayangi penginjilan, supaya murid murid memenangkan pertarungan di dalam penginjilan.
Yesus telah memperlihatkan diriNya bangkit dari kematian dengan segala cara selama 40 hari supaya murid-murid percaya akan kebangkitan Yesus. Yesus telah membuktikan kuasa Allah yang menyertaiNya, yang mengerjakan kebangkitanNya. Yesus memahami keadaan murid-murid dengan melihat dan menyaksikan kebangkitan Yesus saja belum cukup memberi keberanian, kekuatan dan kesetiaan untuk memberitakan ijil, maka kepada murid murid Yesus menjanjikan Roh Kudus sebagai penolong yang akan menyertai mereka, yang akan membuat penginjilan para murid berhasil. Ada tantangan besar menanti pemberitaan para murid di dalam memberitakan injil, yaitu penolakan dan perlawanan dari anti Kristus, dari si iblis, hidup mereka akan terancam karenanya maka mereka harus diperlengkapi oleh penyertaan Roh Kudus.

Di dalam masa penantian turunnya Roh Kudus, antara Yesus naik ke sorga dengan janji turunnya Roh Kudus di genapi ada pertanyaan yang tidak terjawab pada saat perintah itu disampaikan Yesus; ada apa dan akan bagaimanakah keadaan para murid. Ada masa selang selama sepuluh hari dari masa kenaikan Yesus dengan turunnya Roh Kudus. Kita tahu masa penantian turunnya Roh Kudus itu mulai saat kenaikan Yesus ke Sorga sampai Roh itu dicurahkan kepada murid-murid Yesus lamanya sepuluh hari, sebab kita hidup di jaman sesudah peristiwa turunnya Roh Kudus itu terjadi. Tapi sejak Yesus menjanjikan turunnya Roh Kudus sampai Rog Kudus di curahkan para murid tidak mengetahui berapa lama penantian itu akan terjadi. Mereka harus tetap di Yerusalem, sementara Yerusalem berkecamuk, para pengikut Yesus tidak aman, kota itu mencekam. Para murid tidak boleh meninggalkan kota itu, mereka harus menunggu sampai saat Roh Kudus di nyatakan.
Mari kita bandingkan dengan masa penantian tiga hari dari kematian Yesus sampai kebangkitanNya. Kelihatan sekali dengan jelas, ketika penantian 3 hari kebangkitan Yesus para murid hidup di dalam ketakutan, mengurung diri dan karena ketakutannya mereka lupa janji kebangkitan Yesus pada hari yang ketiga. Mereka bersembunyi dengan penuh emosi dan di hantui kesedihan yang dalam, hanya itu laporan yang kita dapatkan dari Alkitab. Tidak disebutkan mereka berdoa, mungkin saja mereka tidak berdoa tetapi terus menerus meratapi dan penuh kecemasan serta merasa gagal dan menyesali telah sia sia semua yang mereka alami bersama Yesus. Di masa penantian kebangkitan itu tidak ada pemikiran yang gemilang, tidak ada ide yang baru dan tidak ada karya yang mereka tunjukkan tentang injil dan Kerajaan Allah. Kami tetap menduga karena mereka tidak berdoa, tetapi kesal, marah, atau mungkin benci dan takut, yang membuat mereka tidak menghasilkan buah. Karena melihat kematian mereka melihat kegagalan misinya tetapi sesudah melihat dan percaya kebangkitan Yesus sikap mereka menjadi berbeda, mereka bergiat di dalam doa, sebab mereka telah melihat kemenangannya di dalam kebangkitan Yesus.

Di dalam menanti turunnya Roh Kudus murid-murud disuruh menanti dalam waktu yang tidak disebutkan berapa lama penantian itu, bukan seperti menanti kebangkitan Yesus pada hari ke tiga sesudah kematianNya. Meski tidak disebutkan pada hari keberapa dari penantian itu Roh Kudus akan di curahkan, tapi murid-murid menunjukkan kesetiannya, sebab mereka telah menyaksikan kebangkitan Yesus. Menyaksikan kebangkitan Yesus sama dengan menyaksikan kemenangan yang pasti, membawa mereka kepada pengharapan yang pasti dan jelas. Karena itu mereka tetap ada di Yerusalem, yang mereka lakukan berdoa, berdoa bersama sama. Mereka semua bertekun dengan sehati berdoa bersama sama. Mereka dipersatukan menjadi tim yang tangguh di dalam doa yang mereka lakukan bersama sama. Mereka melawan ke egoisannya dan memperkuat timnya. 
Oleh karena telah menyaksikan kebangkitan Yesus maka Petrus yang selalu merasa dirinya lebih baik dan hebat dari murid-murid yang lain telah meninggalkan keangkuhennya dan hidup bersama dengan murid-murid dan semua orang percaya dengan rendah hati. Tomas yang mengingini bukti kebangkitan setelah menyaksikan kebangkitan Yesus benar-benar terjadi membuat ia percaya dan setia kepada Yesus dengan sepenuh hati. Yakobus dan Yohanes yang dengan sembunyi sembunyi meminta posisi kepada Yesus kelak pada pemerintahan Yesus supaya mereka ditempatkan seorang di posisi kanan dan seorang lagi di posisi kiri Yesus tidak lagi mengincar posisi itu. Mereka semakin bersatu dan hanya bergiat untuk Pekabaran Injil saja.

Bertekun berdoa artinya berdoa dengan sungguh sungguh, bukan berdoa buang buang waktu. Kata sungguh sungguh (KBBI: tidak main-main; dng segenap hati; dng tekun. Kata bersungguh sungguh KBBI: berusaha dng sekuat-kuatnya (dng segenap hati, dng sepenuh minat). Mencurahkan seluruh hati dan kekuatannya, tekun dengan seluruh daya yang ada berdoa kepada Tuhan. Sehati; satu hati satu tujuan, bersama sama, menyatukan doa di dalam harapan yang sama pikiran yang sama dan bersama sama melakukannya.

Pertanyaannya selama kita berdoa dengan sungguh sungguh, sudah kah kita berdoa dengan sehati? Atau doa itu bagi kita hanya seperti membaca mantra. Mari kita melihat kekuatan doa para murid; tadi saya mempertanyakan bahwa di dalam masa penantian hari ke tiga Yesus bangkit para murid kemungkinan besar tidak berdoa, atau berdoa tidak dengan sungguh sungguh atau diantara mereka tidak ada kesehatian. Tapi di dalam penantian Roh Kudus mereka berdoa dengan sungguh sungguh, dan mereka melakukannya dengan sehati, sehingga dampaknya luar biasa; masalah atau persoalan belum selesai, situasi masih panas dan bergejolak tapi mereka tidak takut. Kesempatan penantian yang dibarengi doa yang benar itu membuat para murit dapat berkaria; mereka tidak diam, mereka tidak bersembunyi mengurung diri di dalam rumah seperti pada saat sesudah Yesus mati dan dikuburkan tetapi mereka beraktifitas, beribadah bersama sama orang percaya. Di ayat 15 disebutkan ada 120 orang yang setia berkumpul, memperlihatkan imannya. Mereka tidak takut, mereka setia menanti janji turunnya Roh Kudus. Para murid mempersiapkan "pasukan kristus" para penginjil yang siap bertempur. Mereka menyusun kembali kekuatannya, melakukan penyisipan, Judas yang telah memberontak dan mati mereka ganti dengan melakukan pemilihan antara Yusuf yang disebut Barnabas atau Yustus dengan Matias dan di dalam undi tersebut Matiaslah yang terpilih. 
Di Kis 2:1 disebutkan, ketika hari Pentakosta (penta kosta adalah perayaan hari ke limapuluh sesudah paskah (Imamat 23:16) bagi orang Yahudi), mereka bersama sama merayakannya, tentunya di dalam rasa syukur dan pesta suka cita, lalu pada saat perayaan itulah Roh Kudus turun kepada murid murid dan penginjilai mereka mulai ke semua kota-kota dan bangsa-bangsa.
Pdt EKwin Ginting

 

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate