Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Bahan Pekan Penatalayanan Wari IV, Roma 13 : 1-7

Bahan Sermon PEKAN PENATALAYANEN Wari  pe – IV

Invocatio    : “Persingetilah ia kerina gelah patuh man pemerentah ras

sierkuasa, ibegikennalah katana Dingen nggit ndalanken kerina dahin simehuli” (Titus 3:1)

Ogen          : Masmur72 : 1 – 4

Khotbah      : Roma 13 : 1 – 7

Tema         : Pemerentah e me PersuruhenDibata

Uraian dan Penjelasan :

Geluh kalak sitek la banci lang lit ibas kepkepen sada kekuasan. Kekuasan sinimaksud ijenda e me sada pemerentahen siganjangen asa kinata geluh manusia selaku rayat singgeluh iteruh kuasa pemerentahen e. Arah kekuasan pemerentahen iaturken kecibal perdalanen geluh manusia gelah tuhu-tuhu mehuli dingen ratur. Sabab ibas kuasa pemerentahen e lit aturen ras alat (perangkat)  guna ndalanken kekuasan ras tindaken guna kiniraturen. Kiniraturen e rulih arah dua dampar sibiakna ngelakoken perbahanen simehuli ras bagepe ipepayo kubas perbahanen sijahat. Si mehuli tanda kepatuhen nandangi pemerentahen, sipatut ndatken pujin entahpe penghargan (ay 3). Tapi si la patuh nandangi kekuasan pemerentahen e la banci lang arus ibereken pengukumen (ay 4b) erkiteken ngelakoken biak sijahat erkiteken la patuh ras la mehamat nandangi kuasa siterganjangen sindalanken kuasa pemerentahen e. Enda me pemerentahen sibiakna guna kiniraturen nggeluh ibas doni enda. 

Ibas kata exoisia (Yunani), potestas (Latin) ertina kekuasan, penguasa (bentuk jamak yaitu para penguasa) – dalam terjemahan BIS menggunakan kata exousiais menjadi pemerintah yang menunjuk pada suatu kuasa yang melebihi, yang berada di atas, atasan. Ibas bagin surat Paulus ijenda nuriken hal simbaru siarus ipatuhi kalak Kristen siniperingeti Paulus ibas bagin 12 : 14 – 21, kerna hubungen kalak Kristen nandangi kalak iluar keersadan ibas perpulungen kalak Krsiten e. Termasuk kalak sindalanken kuasa pemerentahen. Maka selaku kalak Kristen arus ncidahken ras ndalanken  kepatuhen nanandangi pemerentahen, sabab isepe labo banci pulah ibas kekuasan e nari. Gelah ola lit pengakap selaku kalak Krsiten ibebasken ia ibas tuntuten entahpe aturen sinibereken pemerentahen si la erndobahen nandangi isepe.

Pedah ibas surat Paulus man kalak Kristen kerna kepatuhen man kuasa pemerentahen eme sada kuasa siterganjangen (kuasa siidas nari), ije mbai bas palas kegeluhen kalak Israel nari menaken litna kuasa pemerentahen kerajaan Israel siipinpin sekalak rajana. Pengogen ibas Masmur 72 : 1 – 4 ibas Salomo nari, ningetken masa kegeluhen Israel iteruh kepempinen raja Salomo alu kepentarenna bekasna ia ertoto mindo man Dibata (I Raj 3:9), jenari terberita ia man bangsa-bangsa sideban (I Raj 4), erkiteken tole ibangunna Rumah Pertoton ingan Dibata ringan pusat penembahen Israel man Dibata, sienggo isuraken dingen ipindoken raja Daud man Dibata, tapi ibereken Dibata maka anakna Salomo sibanci mbangun Rumah Pertoton e (I Raj 5 : 5, II Sam 7: 12 – 13, I Kro 17 : 12). Arah raja me ipetangkas sura-sura Dibata dingen rumah Pertoton e jadi penembahen man Dibata simereken kekuasan man bangsaNa. Kuasa kepemimpinen raja la banci lang adil dingen bujur terlebih nandangi kalak simusil-musil. Ibas pertoton Salomo (ogen) kuasa Dibata ipetangkas arah kekuasan pemerentahen raja banci ngadili subuk raja sendiri bagepe rayat kerina sinipinpinna.

Erkiteken si e Paulus ibas suratna enda mengklaim ngataken, maka kuasa pemerentahen siapaipe ibas doni enda ibas kerina penguasa nari, kerinana kuasa-kuasa e lit iteruh kuasa Dibata nari kap, janah kuasa e ibas Dibata nari kap rehna (ay 1). Ibas ndalanken pemerentahen ras kepatuhen nandangi kuasa e, tep-tep kalak arus patuh. Sabab kepatuhen e, eme kepatuhen man Dibata simada kerina kuasa si lit ibas doni enda. Kepatuhen arus idalanken alu pusuh (psukhe–Yun, jiwa - soul) ibas kata pasa ertina tiap-tiap orang tep-tep kalak arus patuh. (Kata patuh identic dengan arti kata psukhe), seseorang menjadi tunduk (hupotassestho). Tidak terkecuali sindalanken pemerentahen e, bagi raja Salomo ndai nandangi aturen pemerentahen arah undang-undang singaturken pemerentahen Israel sirehna ibas Dibata nari.

Catatan Penulis untuk direnungkan :

1.       Patut selaku warga gereja perpulungen, rayat ras masyarakat notoken simaba ras minpin pemerentahen selaku sierkuasa, dingen    patuh (ibas pusuh nari) ndalanken kerina pengaturken ibas kuasa pemerentahen e nari.

2.       Tetapi perlu juga dikriti siapakah seorang yang memerintah berkuasa benarkah dan sungguh patuh kepada Allah menurut agamanya. Mengetahui tata aturan dalam ketaatan beragama. Apalagi sampai pindah agama, perlu dipertanyakan dan direnungkan. Peminpin sikugange e sibanci saja rulih ibas paksana ia menjabat selaku pemerentah...

 

Selamat Sermon – Salam Mejuah-juah

Penulis :PdtMerry Tatuwo br Kembaren

Perpulungen GBKP Makassar

Bahan Pekan Penatalayan hari III, Kejadin 1 : 26-27

Bahan  Sermon  Pekan Penatalayanan wari III

Invocatin          : “ Janah gunduari nggo ipakendu manuasia si mbaru. Kam gundari manuasia simbaru si tetap i pelimbarui Dibata  sinjadiken kam rikutken Tempas Na jine. Tujunna e me gelah itandaindu alu serta Dibata (Kolose 3 : 10)

Ogen              : Epesus  4 : 17-24

Kotbah           : Kejadian  1 : 26-27

Tema             : Manusia eme tempas  Dibata.

I.       Tahun 2018 enggo sibentasi sedekah 23 wari . ertina Kita  enggo berbuat banyak sedekah 23 wari enda guna  mpermuliaken Dibata bagepe erbahan simehuli nandangi  temanta manusia.  Emaka enggo  banci sigejabken kuga Dibata ngarak-ngarak gerejaNa, bagpe pengarak-ngarak kita  kerina sebagai perpulungenNA.

Ibas Tahun 2018 enda GBKP mengangkat Thema Tahun  Program eme, “ Menumbuhkan dan  Meningkatkan Kesadaran warga  GBKP dalam bidang Politik, hubungan dengan Masyarakat  dan pemerintah”

Kita tau di tahun 2018 ini  adalah tahun politik dimana ada  171 pemilihan Gubernur dan wakil, Bupati dan wakilnya juga  wakilta dan wakilNya. Maka dari itu  kita   sebagai warga  Gereja dan warga Negara akan mensukseskan kegiatan pilkada di negara  kita ini.  Sebagai warga Gereja kita akan  ikut memilih dan tidak menyia-nyiakan suara kita bagi  daerah  kita masing-masing.

II.      Uraian Teks.

Kejadian 1 : 26-27 eme merupakan pendahin si terakhir ibas penciptaan ija  kenca enggo ijadiken Dibata kerina sinasana, eme sebagai  si ibutuhken manusia, emaka Dibata  merencanaken ciptaan manusia. Lit perbedaanna. Ija  adi Dibata njadi ken kerina sinasana, hanya alu kata jadilah, tapi guna  njadiken manusia maka nina Dibata “ Sijadikenlah ( Kejadian  1 , 7,26)

Hal enda  ncidahken maka penciptaan manusia eme  simulia, manusia eme segambar ras  Dibata , bagepe harus lewat perencaaan, manusia enda me si erkuasa nandangi sidebanna, emaka harus alu rencana simataeng, sebab ia me pagi singkuasai kerina tinepa –tinepa sideban. Emaka Dibata njadiken manusia ndai dilakili ras diberu

III.     Pengkenaina.

Arah bahanta   berngi ke III enda ngigetken kita eme guna banci menyadari isekin kita enda , kita eme  manusia si ijadiken Dibata dilaki ras Diberu si segambar ras Ia, emaka kujapape kita , maka kita ncidahken  gambar Dibata nandangi doni enda . Erkiteken sie maka kita harus  nuduhken cara-cara Dibata ngelengi kita nandangi kerina manusia.( Band Yoh 3 : 16)

Kehadiranta ku doni enda kepeken labo guna ngkernepken/memusnahken doni, tapi kita eme  nguasai    arah kita ngkelengi kerina si enggo ijadiken Dibata. 

Baik sesama manusia bagepe ciptaan  si debanna, sebab kerina tinepaNa e lit hubungen saling membutuhkenm, saling menopang emaka tanpa ciptaan sideban maka kita enda labo lit ertina.

Manusia eme tinepa Dibata, dilaki ras Diberu ,  ngigetken maka kerina kita  (Dilaki-Diberu) seri ilebe lebe Dibata.  Sebab tanpa  dilaki labo lit ertina Diberu bagepe tanpa  diberu labo lit ertina dilaki,  dilaki, diberu   saling membutuhkan ia, emaka enggo cocok ( Kejadian 2 : 23a) Dilaki cocok/ payo man Diberu ras diberu cocok man dilaki.  

Bagepe  Dibata hanya  mereken  kuasa , gelah ngkuasai ciptaan sideban, hal enda  ngingetken  man  banta maka kita  labanci ngkuasai Dibata sebagai penciptaa, ras labanci ngkuasai sesama manusia sebagai  ciptaan si mulia.

Dibata emne Tuhan  ras Juruselamat man manusia eme sahabat sama-sama ipakai guna jadi eme  agen-agen keselamaten si serina idur Dibata nari.

IV.      Pointer

a.       Kita manusia iciptaken seturut ras rencana Dibata . Ula sia siaken  maka kehadiran Dibata jadi terang.

b.       Kita  iberekrn  kuasa nguasai ciptaan sideban selain manusia, kelengilah aku mehuli.

c.         Kita  ijadiken dilaki ras diberu , kerja samalah alu mehuli guna menghadierken syalom.

d.       Tahun 2018 eme Tahun Politik, mamfaatken guna menghadirken  kerajaan Dibata ibas setiap pemilihen ija kita tading

                                                                                                                                                                 Salom

                                                                                                                                                                 Pdt  A. Brahmana.

 

Bahan Pekan Penatalayanan hari II, Kejadian 41 : 48-57

Bahan Sermon Pekan Penatalayanen GBKP wari II

Invocatio      : “To, pepulunglah kerina kalak Jahudi si lit i kuta Susan enda ;

ertoto dingen erpuasalah kam kerina guna aku. Ola kai pe pan entah inemndu telu wari telu berngi dekahna. Aku ras suruh-suruhenku si diberu pe bage ibahan kami. kenca bage lawes aku ndahi raja, aminna gia e ngelanggar aturen. Adi terpaksa kin aku mate kerna si e; mate pe labo dalih” (Ester

4:16).

Ogen            : Matius 2:16-18

Khotbah        : Kejadian 41:48-57

Tema           : Politik: Erti ras Ulihna

 I.Perlebe

Poitik berasal dari bahasa Belanda politiek ras bahasa Inggris politics, si masing-masing bersumber ibas bahasa Yunani politika – yang berhubungan dengan negara. Secara etimologi kata politik masih berhubungan dengan polisi, kebijakan. Kata politis berarti hal-hal yang berhubungan dengan politik. Kata politisi berarti orang-orang yang menekuni hal politik. Secara terminologi politik menunjuk kepada satu rangkaian tujuan yang hendak dicapai atau cara-cara atau arah kegiatan tertentu untuk mebcapai tujuan tertentu. Lebih mengarah kepada kebijakan untuk mewujudkan kebaikan dalam hidun masyrakat.

Ibas pengertian enda maka setuhuna politik guna maba kiniraturen dan kinilulin jelma sinterem. Politik labo melket sebab ije ncakapken kerna usaha-usaha masyarakat lako muat keputusen ras kebijaksanaan bersama sincidahken kinersadaan ras kiniulin kerina masyarakt labo guna kiniulin kelompok-kelompok tertentu.Walaupe nyatana melala dengan politik e ipake guna kepentingen kelompok-kelompok tertentu. Ngidah si e maka sijadi labo politik e si la mejile tapi para politisina si la mehuli.

II. Isi

          Ibas Kejadian 41:48-57 eme nuriken kerna kehadiren Jusup si banci maba pembaharuan si mehuli man bangsa Mesir bagepe bangsa si debanna paksa si e. Jusup sukses guna menyelamatken Mesir ibas masa kelihen nari. Walaupe ope denga si e Jusup harus ngaloken sada perbeben si luar biasa, la hanya arah kalak si deban tapi arah senina-seninana pe. Paksa Jusup ibas penjara jumpa ia ras sekalak juru minum (Kej. 41:9-13) si akhirna maba Jusup jumpa ras raja guna ngertiken arti nipi raja. Kenca Jusup banci ngantusi nipi raja bage guna ngakaken kiniseran si nandangi jadi i Mesir ras sekelewetna, maka meriah ukur raja ibas kerina penuriken Jusup. Kenca sie raja ndarami si cocok guna ndahiken dan=hin pepulung gandum-gandum ntah pe hasil rani dekahna 7 tahun guna persiapen paksa kelihen 7 tahun ke depan. Raja la ndatken jelma si banci ndahiken dahin e maka  iangkat raja Jusup guna jadi pemimpin si ngaturken kerina perekonomian rakyat alu cara si tepat. Kiniteruken ukur Jusup ilebe-lebe Dibata erbahanca Jusup ibereken sada tanggung jawab si mbelin guna memimpin kiniraturen perekonomian bangsa Mesir. La lit sikap merasa beloh ran jago ibas Jusup, selaku pemimpin/wakil raja Jusup ngasup ngaturken kerinana alu mehuli.

          Kenca mbentasi 7 tahun masa kelimpahen maka reh paksa kehihen, ibas si e labo lit kebiaren si jadi i Mesir sebab kerina lumbung-lumbung guna nimpan hasil panen tetap lit. Bahken kerina bangsa sekelewet Mesir banci ndatken panganen i Mesir nari. Arah si e terbukti selakuk pemimpin Jusup nduhken dirina la ngukuri dirina jine si enggo jadi wakil raja si ope denga si e ia lit ibas penjara. Tapi Jusup ngukurken sejahtera masyarakatna. Kebijakken politik si ibahan Jusup tuhu maba sejahtera man masyarakat si ipimpimna. La hanya negarana tapi ku sekelewetna pe ngaloken kesejahteraan.

          Jusup la ndarami keuntugen ibas jabaten sialokennna, malah ipakena guna tuhu-tuhu nampati jelma sinterem, bage pe Ester (Invocatio) ngasup makeken ‘jabatenna’ selaku ndehara raja erkorban guna kepentingen bangsana walaupe berat tantangen si harus ihadapina. Kai siibahan Jusup ras Ester selaku pemimpin la terlepas kerna kegeluhenna si tetap erpengendes man Dibata ras ertanggungjawab man rakyatna arah jabaten sialokenna. Beda ras Herodes si make jabaten si lit ibas ia guna maba kiniseran man kalak si deban gelah ia banci tetap erkuasa (Matius 2:16-18).

 III. Pengkenaina

          Kegiatan politk la banci terpisahken ibas partai politik. Maka partai politik rusur ikataken sebagai kendaraan politik. Arah partai politik e maka kelompok-kelpompok tertentu mpeseh aspirasi politikna si rusur banci terjadi pemaksaan kehendak (bdn. Herodes-ogen). Biasana partai politikna mengutamaken kepentingen partaina sekalipun nina guna kepentingen negara. Emaka gereja la banci ipengaruhi kerna sura-sura doni si bertopengkan partai politik Kristen ato sejenisna alu alasen membela hak-hak Kristen ato mewujudken Indonesia Baru berdasarken ajaren-ajaren Kekristenan. Gereja si maba terang ras sira man doni enda la perlu berpolitik praktis tapi harus hadir mereken sumbangsih si la ternilai ergana eme arah mendukung reformasi kebagsaaan si enggo terpuruk, menghargai pancasila bagepe tetap jaga kiniersadaan sebage teladan man persatuan nasional. Arah si e gereja banci menghadirken sesuatu si berarti man bangsa ras negara Indonesia. Bagi perbahanen Jusup ras Ester selaku rakyat ia banci mereken sada sumbangsih si maba kiniulin man bangsana bagepe jelma sinterem walaupe la gampang tantanngen si harus ihadapina. Kehadiren Jusup ras Ester ncidahken terang ras sira si maba kiniulin man kerinana.

                                                                                                                                                                     Pdt. Mea Purba

GBKP Rg. Cibubur

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate