Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PJJ : Kolose 3 : 1-4 ; Tgl 12-18 April 2020

Ogen : Kolose 3:1-4

Thema : “Ipekeke Ras Kristus”

Kekeken Kristus merupaken kemegahen ibas kegeluhen kalak Kristen, sebab mereken keselamaten man tiap kalak si tek man baNa. Sembaba ras kiniteken kerna kekeken Kristus, emaka fokus kegeluhen kalak si tek labo nari kerna doni enda. Kalak si tek memang nggeluh denga i doni enda janah Tuhan terus makeken anak-anakNa jadi sira ras terang. Nggeluh si bage banci terjadi adi kalak si tek ndalani perdalanen geluhna kempak kegeluhen si rasa lalap. Adi lang, maka ia jine me mulihken itaban dosa. Kalak si nggo tek man Kristus, iidahna doni inganna tading enda eme pemere Dibata guna ia ringan ije. Emaka kalak si tek ngidah doni sebage sada ingan guna nehken kiniulin gelah kerina manusia ikut ngenanami uga kin pasu-pasu Dibata e.

Ibas Kolose 2 Paulus ngajarken kerna kalak si tek si ersada ras Kristus. Paulus mpebetehken man perpulungen i Kolose maka ia nggo ersada ras Kristus; ia nggo mate ras Kristus, ikuburken ras Kristus, bagepe ipekeke ras Kristus. Emaka ibas Kolose 3 si jadi bahan PJJnta enda atena ngajarken maka kalak si tek secara posisi nggo ipekeke ras Kristus. Dibata ngidah kita sebage kalak si nggo ipekeke ras Kristus (secara posisi). Ertina Paulus la terjeng ngataken maka perpulungen Kolose nggo bebas arah kuasa-kuasa kesah, tapi pe secara positif erbanpenegasen perpulungen si nggo ipekeke ras Kristus.Keadan enda jadi palas guna nggeluh patuh sebage pengikut Jesus. Kinata maka perpulungen Kolose nggo ipekeke ras Kristus ncidahken maka perpulungen e nggo seh ibas waktu ras keadan si tuhu-tuhu berbeda ras sebelumna sanga ia lenga tek man Kristus.

Ipekeke ertina ijenda eme ikut berpartisipasi ntah pe ikut muat bagin. Tek nandangi Berita Si Meriah berarti ikut muat bagin ibas kuasa kekeken Kristus. Labo berarti sanga Jesus ipakuken ras ipekeke ibas si mate nari, kita pe ikut ibas peristiwa e. Ikut muat bagin maksudna alu kekeken Kristus berarti perpulungen nggejapken kuasa kekeken Kristus sanga ia tek nandangi Berita Si Meriah. Tek nandangi Berita Si Meriah erbanca perpulungen si sebelumna mate jadi nggeluh. Kuasa kekeken Kristus si megegeh e gundari erdahin ibas kegeluhen kalak si tek.

Perpulungen Kolose nggo ipekeke ras Kristus. Perpulungen e nggo keke ibas si mate nari. Erkiteken keadan perpulungen Kolose berbeda ras keadan sebelumna, perpulungen e isuruh guna ndarami erta-erta surga, Perpulungen Kolose nggo ipekeke ras Kristus. Geluhna gundari eme sikerajangen Kristus. Kai si jadi sura-sura Kristus harus pe jadi sura-surana.

Isuruh guna ndarami erta-erta surga ijenda ibas bentuk kata kerja aktif enda ncidahken kempak perbahanen manusia seh maka teridah keseimbangen karya Dibata ibas perpulungen ras perbahanen perpulungen. Kesempurnan nggeluh ibas Kristus bersipat dinamis labo statis. Kata kerja “ndarami” ipahami radu ras “bulatkenlah ukur” ibas ayat 2. Dua kata kerja enda la banci ipahami sebage bentuk ntabeh rusur siakap kerna hal-hal ibas masa depan seh maka lupa kita maka situhuna kita enda nggeluh ibas masa gundari enda (masa depan tidak akan ada tanpa masa kini). Dua kata kerja enda la terjeng lit ije muaten teologis, tapi lebih khusus kerna muaten etis (perbahanen). Ndarami berarti fokus kerna perbahanen nggeluh secara teologis. Ndarami erta-erta surga berarti fokus kempak Kristus. Erkiteken sie persadan ras Kristus nggo jadi bagin kegeluhen perpulungen, emaka isuruh perpulungen guna ndarami erta-erta surga berarti isuruh guna mpegeluhken Kristus arah pengerana ras perbahanenta.

Ibas ayat 1 enda teridah maka kekeken ras Kristus merupaken peristiwa si nggo terjadi sanga manusia tek man Jesus. Emaka perlu ka ipebetehken man perpulungen kerina, ndarami erta-erta surga labo berarti segat ateta nandangi doni enda ntah pe la ateta tading i doni enda. Ndarami erta-erta surga berarti ndarami hal-hal si jadi sura-sura Kristus. Tujun kegeluhen kalak Kristen fokusna eme ingan ija Jesus ipermuliaken ras kundul arah kemuhen Dibata. Erta-erta surga ncidahken maka kalak Kristen situhuna nggo ikut muat bagin ibas kekeken Kristus. Perpulungen e nggo lit i surge amin pe gundari terbuni denga. Secara ringkas, banci ikataken isuruh kita guna ndarami erta-erta surga merupaken perintah guna mpegeluhken Kristus arah pengerana ras perbahanenta.

Jesus Kristus kundul ibas kemuhen Dibata. Enda Bahasa anding-andingen. Labo maka Dibata kundul ibas kawes Jesus janah Jesus kundul ibas kemuhen Dibata.Maksudna perpulungen Kolose isuruh ndaramisa erkiteken Kristus lit ije. Ngkai maka bage? Masyarakat Jahudi ras non-Jahudi erpengakap posisi kemuhen merupaken ingan si mehamat. Bahasa anding-andingen kemuhen ibas Padan Sindekah ertina eme gegeh ras ingan cicio. Jadi, kalimat “kundul arah kemuhen Dibata” ncidahken kerna sentralitas ras keutamaan Kristus i surga. Sentralitas Kristus i surga enda me si harus icidahken kalak si tek ibas doni enda. Kegeluhen kalak si tek eme kegeluhen si mastiken sentralitas ras keutamaan Kristus ibas doni bagi i surga.

Kata kerja “ndarami” merupaken gambaren si teridah araha kata kerja “bulatkenlah ukur” ibas ayat 2. Duana ncidahken keseimbangen antara perbahanen si teridah ras motivasi perbahanen si la teridah. Perbahanen ras motivasi perbahanen jadi sada mengarah kempak sada tujun, eme Kristus. Ibas Pilipi 3:5 kalak dewasa teridah arah cara rukurna. Ibas Roma 8:5-8 perukuren sekalak jelma teridah arah carana nggeluh. Perukuren si la teridah jadi konkret ibas perbahanen sekalak jelma. Ertina, sinilakoken sekalak jelma eme gambaren perukurenna. Perpulungen Kolose sebage anggota kinirajan surga isuruh guna nggeluh uga kin seharusna warga kinirajan surga. Perpulungen e gundari harus ngukurken hal-hal surgawi asangken ngukurken hal-hal doni. Emaka kai bedana hal-hal surgawi ras hal-hal doni. Perukuren manusia (sura-sura daging) ulihna eme kematen, sedangken perukuren Kesah mereken kegeluhen. Enda terjeng Bahasa anding-andingen ngenca, labo kula secara jasmani maksud Paulus ijenda tapi cara nggeluh sindekah si nulak kerehen Kristus. Labo doni si itulak Paulus, tapi cara nggeluh doni si lalit ije Kristus. Perpulungen Kolose isuruh guna nggeluh i doni radu ras Kristus janah fokus kempak Kristus ibas kerina perbahanen ras perukurenna. Ibas pengertin enda isuruh guna “bulatkenlah ukur” berarti lit lah ibas kita motivasi. Ngukurken erta-erta surga berarti ngelitken motivasi-motivasi si jadi palas arah kerina perbahanen ras perukuren bagi Kristus.

Ibas ayat 3 ikataken ije perpulungen mate nandangi cara nggeluh sindekah merupaken Bahasa anding-andingen si ncidahken kempak peristiwa si terjadi sanga perpulungen megiken Berita Si Meriah janah sebage dampakna tek man Kristus. Kiniteken man Jesus nggo mabai perpulungen arah cara nggeluh iteruh kuasa-kuasa kesah doni kempak kegeluhen ibas persadan ras Kristus.

Perpulungen Kolose ndarami ras ngukurken erta-erta surga labo saja erkiteken ia mate ras Kristus tapi pe nggeluh radu ras Kristus. Sebage manusia si nggo ipekeke radu ras Kristus, ia gundari ikut muat bagin ibas kekekenNa. Jadi, ia harus mpegeluhken kegeluhenna si berbeda ras kegeluhen sebelumna. Perhatian perpulungen Kolose gundari harus fokus kempak Kristus. Gundari kegeluhen perpulungen Kolose terbuni denga, tapi pagin sanga Jesus reh kegeluhenna pasti icidahken kerina. Istilah “kegeluhen” ibas ayat 3 ncidahken kempak kegeluhen si gundari, sedangken istilah “kegeluhen” ibas ayat 4 ncidahken kempak kegeluhen ibas masa si reh. Emaka, labo berlebihen adi ikataken kami maka kegeluhen kalak si tek man Jesus eme kegeluhen surgawi. Nggeluh ras Jesus eme kegeluhen surgawi si terbuni denga janah sangana nimai icidahken kerina sanga kerehenNa peduakaliken. Guna sementara waktu enda kalak si tek ibuniken denga. Seh pagi waktuna kegeluhen e icidahken.

Kegeluhen perpulungen Kolose ibuniken. Kai ertina? Ibuniken ibas ise nari? Kai si ibuniken? Ise mbunikenca? Doni la nandai Kristus bahkan kalak Kristen jine la nandai dirina jine. Jadi, si ibuniken man doni eme Kristus ras diri kalak Kristen. Ungkapen ibuniken eme kempak misteri Dibata ras kerina erta kepentaren ras pemeteh si terbuni man kalak si lenga tek. Teks ngataken maka si terbuni labo erta surgawi tapi kegeluhen perpulungen. Kristus gundari lit i surga. Kalak Kristen nggeluh ras Kristus seh maka si terbuni man doni ntah pe kalak Kristen eme kemulian nggeluh ras Kristus i surga e. Kemulian nggeluh ras Kristus tetap nimai icidahken e kerina sanga kerehen Kristus peduakaliken. Jadi, si terbuni labo kegeluhen simbaru kalak Kristen erkiteken justru kegeluhen enda me si sangana isaksiken kalak Kristen man doni enda. Si terbuni eme kemulian nggeluh ras Kristus i surga. Kerna kegeluhen i surga enda, baik kalak si tek ntah pe kalak si la tek la ngidahsa gundari enda.

Gambaren radu ras Kristus ipake guna erban gambaren persadanta secara pribadi antara kalak si tek ras Kristus. Istilah “radu ras Kristus” ncidahken kempak masa depan. Ise si mbunikenca? Enda bentuk pasif kata kerja “ibuniken” ras kata kerja “icidahken” ibas ayat 3 iidah sebage cara pasif Dibata. Alu bage, icidahken kari si terbuni e merupaken karya Dibata. Kegeluhen kalak Kristen radu ras Kristus ikataken lebih lanjut “ibas Dibata”. Adi ikataken kegeluhen kalak si tek radu ras Kristus ibas Dibata, enda jelas ncidahken kepastin kegeluhen e. Kata “ibas Dibata” ncidahken maka kegeluhen si terbuni e tuhu-tuhu aman ras la banci ikuit ise pe. Disamping sie, erkiteken Kristus jine lit ibas Dibata janah kalak si tek si jadi sikerajangen Dibata pe lit ibas Dibata, maka teridah sada persadan kalak si tek ras Dibata. Persadan si nteguh ras pasti. Ertina, perpulungen Kolose mulai kin sanga ia tek man Kristus seh asa kerehen Kristus peduakaliken, lit ibas pengepkepen Dibata.

Kai si gundari ibuniken pasti icidahken sanga kerehen Jesus peduakaliken. Nggeluh radu ras Kristus si gundari terbuni pasti pagin icidahken. Sanga Kristus icidahken mulihi kempak doni, paksa sie me kalak si tek pe ikut icidahken ras Kristus. Icidahken Kristus e nggo pasti bakal terjadi ibas wari pendungi. Tapi, waktu icidahken e tetap merupaken rahasia. Kai si sedekah enda terbuni icidahken seh maka identifikasi Kristus ras anakNa si tuhu-tuhu ndeher jadi teridah sanga kerehenNa peduakaliken. Hal enda teridah sanga perpulungen Kolose la terjeng ikataken nggeluh ras Kristus, tapi Kristus eme kegeluhen perpulungen Kolose. Perpulungen Kolose la terjeng nggeluh ras Kristus. Kegeluhen perpulungen Kolose eme Kristus. Kegeluhen eme Kristus labo ertina maka kegeluhen Kristus si keke i surga banci ipeseri ras kegeluhen kalak si tek i doni ntah pe perpulungen eme kula kekeken Kristus. Kegeluhen eme Kristus berarti Kristus sebage sumber, pusat ras tujun kegeluhen kalak si tek secara pribadi bagepe secara perpulungen/persadan.

Gundari Kristus kundul ibas kemuhen Dibata. Sanga Jesus ncidahken diriNa ibas kerehenNa peduakaliken, teridah me maka anakNa radu ras Ia. Sanga Jesus Anak Dibata ncidahken diri tentu sie bakal jadi wari anak-anak Dibata icidahken ibas si terbuni nari. Duana radu terjadi janah labo merupaken dua tahapen. Wari ija Ia icidahken ije wari kemulian. Kemulian nggeluh si sedekah enda ibuniken bakal icidahken. Sanga Jesus si imuliaken ncidahken diri, ibas wari e kalak si tek bakal icidahken ibas kemulian. Enda berarti anak-anak Dibata bakal jadi seri ras anak Dibata ras ngaloken kula kekeken si mulia (Pil. 3:20; Rom: 8:18; 1 Joh. 3:2). Aspek pengarapen ibas masa depan enda erbanca motivasi ngelakoken perbahanen si mehuli ibas perpulungen Kolose guna ngelakoken kai si isuruh Dibata. Motivasi kerna masa depan jadi salah sada dasar moralitas Kristen. Jadi, anak-anak Dibata erkiteken kiniteken man Anak Dibata.

Pdt. Andreas Pranata Meliala, S.Th

GBKP Rg. Cibinong

Minggu 12 April 2020 ; Matius 28 : 1 - 10

Invocatio    :  Ya TUHAN, aku hamba-Mu! Aku hamba-Mu, anak dari hamba-Mu perempuan! Engkau telah membuka ikatan-ikatanku! Mazmur 116:16 .

Bacaan        : Yohanes 11 : 25 - 27

Khotbah      : MATIUS 28:1-10

Thema       :  "Jangan Takut" ( Ola mbiar )

Andar Ismail dalam Bukunya “Selamat Paskah”  menuliskan  bahwa Gereja Gereja Ortodok, mempunyai kebiasaan dengan mengucapkan Salam khas Paskah : “Kristus Tuhan, Kristus sudah Bangkit” lalu orang yang menerima salam itu menjawab;”Benar Ia sudah bangkit”. Bukankah Salam ini mengandung inti yang paling pokok dari iman kita? ,  kalau Kristus tidak dibangkitakan, Ia hanyalah pahlawan  yang sudah gugur yang hanya tinggal kenangan. Dan sehebat-hebatnya pemikiran dan pengorbanan seorang pahlawan , ia tidak akan bisa memimpin kita masa kini. Padahal yang kita butuhkan adalah Juru selamat  dan pemimpin masa kini.

Kristus Tuhan, Kristus sudah Bangkit. Perkataan ini jugalah yang dikatakan oleh malaikat kepada perempuan-perempuan itu:”.......Sabab Ia telah bangkit.(Mat.28:6).

Matius Pasal 28 mencatat 4 Bukti Kebangkitan Kristus yaitu:

1.    Kesaksian Malaikat (ay.1-8)

2.    Penampakan diriNya sendiri dihadapan para wanita(ay.9-10)

3.    Pengakuan para ppenjaga yang adalah musuh-musuhNya(ay.11-15)

4.    Penampakan Kristus kepada para murid(ay.16-20)

Bukti pertama dan kedua adalah bagian dari teks Khotbah kita pada Kebaktian Paskah ini, kesaksian malaikan dan penampakan Yesus. Baik Malaikat maupun Yesus memberi “salam”, sapaan atau pesan  yang sama; “Jangan takut”. Sapaan yang singkat ini memberikan pengertian yang sangat luas, benar memang datang, mendekati kuburan yang sunyi bisa menimbulkan ketakutan, namun “Jangan takut” mengandung arti janganlah kamu terkejut mendengar berita yang akan kusammpaikan ini, janganlah kamu merasa gentar, karena kebangkitanNya merupakan sebuah penghiburan bagi kamu, Janganlah takut sabab aku tidak akan melukai kamu ataupun  mengabarkan kabar buruk. Aku datang bukan untuk menakut-nakuti kamu tapi untuk menghiburkanmu.

Kata “Jangan Takut” yang disampaikan Yesus diikuti dengan kata “Pergi dan katakanlah”. Yesus menyuruh mereka untuk meneruskan kabar itu kepada murid-muridNya, mereka mungkin merasa sukacita berada ditempat itu, ditempat dimana mereka bertemu deengan Kristus yang sudah bangkit, tetapi mereka memikili tugas yang lain yang jauh lebih penting, keluar dari “zona nyaman” , mem”viralkan” sebuah berita yang sungguh akurat. Kristus telah Bangkit. Berita ini harus segera disampaikan  kepada murid-muridNya supaya  mereka segera terhiburkan, supaya para murid yang hampir tercerai berai dipersatukan kembali.

Peristiwa kebangkitan Yesus diawali dengan niat baik serta ketulusan perempuan-perempuan yang  pergi ke kubur Yesus untuk mengurapi / memberi rempah-rempah pada tubuh Yesus (Bdk. Mark 16:1  Luk 24:1). Sebenarnya ini adalah tindakan yang salah! Jika mereka mengingat dan percaya akan kata-kata Yesus yang mengatakan bahwa pada hari ketiga Ia akan bangkit dari antara orang mati (bdk. Mat 16:21  17:23  20:19), dan seharusnya mereka pergi ke kubur itu untuk menyaksikan kebangkitan Yesus atau untuk bertemu dengan Yesus yang hidup, bukannya untuk mengurapi mayat Yesus! Tetapi bagaimanapun juga, tindakan perempuan-perempuan ini masih lebih baik dari pada murid-murid yang sama sekali tidak melakukan apa-apa!

Kebangkitan Tuhan Yesus dari antara orang mati adalah berita sukacita kepada dunia karena Dia adalah penguasa hidup, seperti yang dikatakan oleh Tuhan Yesus Akulah kebangkitan dan hidup (Yoh. 11:25). Tuhan Yesus telah memperlihatkan kepada dunia bahwa tidak ada kuasa yang dapat mematikan kuasa Allah terlebih kuasa dosa, Dia telah mematahkan kuasa kegelapan. Kematian adalah upah dari dosa, namun Allah telah mengangkat kita dari kuasa dosa supaya kita mendapatkan kehidupan dari Allah. Kehidupan ada pada Tuhan sehingga kita tidak lagi hidup dalam bayang-bayang maut yang menakutkan karena Tuhan juga akan mengangkat kita dari kematian itu menuju hidup bersama Tuhan.

Saksi-saksi Kristus telah memperlihatkan kuasa dari kebangkitan Tuhan Yesus, yang dahulunya mereka takut dan tidak mengerti semua pengajaran Tuhan Yesus, namun kebangkitan telah mengubah hidup mereka menjadi saksi-saksi yang bersemangat memberitakan Injil Kristus bahkan siap untuk mati martir. Melalui peringatan akan kebangkitan Tuhan Yesus, kita ingatkan dan menyadari bahwa Tuhan itu hidup dan menggenapi semua FirmanNya bahwa tiada yang mustahil di dalam Tuhan.

Kebangkitan Yesus memberi pesan bagi kita untuk dapat melayani dan bersaksi dengan kerendahan hati dihadapan Allah. Kita perlu mengubah hati manusia yang dilanda suasana takut, mencekam, sedih, kecewa menjadi damai sejahteran. Dengan peringatan Kebangkitan Yesus ini, biarlah kita mengalami hidup baru. Hidup baru yang membawa kita kepada pengharapan : bukan saja harapan akan hal-hal yang kita warisi di dalam Kerajaan Allah sesudah mati, tetapi juga harapan akan hal-hal yang kita gumuli kini dan di dunia ini

Kebangkitan Tuhan Yesus adalah motivasi dan dorongan bagi kita untuk semangat dalam menjalani kehidupannya. Berita sukacita yang disaksikan oleh Allah dari kisah Kebangkitan Yesus adalah Tuhan selalu hadir ditengah-tengah kehidupan umatNya membawa sukacita dan pengharapan. Perkataan: “Janganlah takut”; “Salam bagimu”; “Pergi dan katakananlah...” adalah ungkapan Motivasi dari Tuhan bahwa Allah telah bertindak dan berbuat dalam hidup kita, Tuhan memberikan pengharapan Tuhan hadir dalam hidup  dan memberikan kita petunjuk akan apa yang harus kita perbuat dalam hidup kita untuk mencapai kemenangan.

Pdt. ISWAN GINTING MANIK

GBKP Pondok Gede

0812-7020-9020.

Suplemen PA Mamre : Keluaran 32 : 1-11 : Tgl 29 September - 05 Oktober 2019

Ogen : Keluaran 32:1-11

Thema  :

Dibata Si Mereken Pengertin, Kebeluhen ras Kengasupen

Tujuan          : Gelah Mamre

1.    Ngasup nuriken ras makeken pemeteh

2.    Ngasup mbedaken dampak positif ras negative IPTEK ras ndalanken si positif

1.    Benakata

Salah sada kemajuan jamanta si gundari eme ija informasi ras teknologi luar biasa perkembangenna. Ija si idah cepatna informasi si nikmati manusia, mulai ujung doni ku ujung doni hanya hitungen detik mis banci sidat kel beritana, baik ngirim ras ngalokenca. Bagepe teknologi cukup cepat perkembangenna, adi harus iarapken manusia gundari enggo ikerjaken mesin ntah robot, cepat tepat, efisien, dan rapih. Emaka ise la melek teknologi ras informasi maka ia ketadingen nari, bahkan itadingken kalak. Emaka la banci lang maka kerina kita harus melek teknologi ibas zaman enda, baik tua bagepe muda, terutama kita mamre. Tapi harus si inget dampakna pe lit positif bagepe negatifna, hal enda tergantung man kita si nggunakenca, kuja arahndu kenndu ku jenge ia

2.    Uraian nats

Kitab Keluaren eme kerina si itulisken Nabi Musa, gelah tetap banci jadi pedoman man umatNa, bagepe man kita kerina kalak sitek man Yesus. Ija umat Israel enggo ndauh nadingken Mesir, emaka enggo she ia idaerah Sinai, ija nai Musa ipeberkat Dibata Musa guna membebasken umat Israel I taneh perbudaken nari. Emaka umat Israel enggo she deleng Sinai, dingen enggo pe ngaloken 10 perintah Tuhan (Hukum Taurat). Kel 20:1-17, janah endape enggo ipeseh man umat Israel, janah harus jadi pedoman man ia. Namun erkiteken Musa bolak-balik naik deleng Sinai ras jumpa ras Dibata, emaka enggo dekahsa kap umat e Musa nusur, seolah-olah lanai lit pemimpinna. Akap kalak enda Musa lanai bo nusur, emaka enggo bingung. Ijenda enggo ka ia lupa 10 perintah Tuhan, emaka ideherina Harun sebagai wakil Musa. I pindona: Bahanlah sada dibata si man sembahen, guna mimpin kita (ay 1c). Harun pe setuju, emaka kerina anting-anting I pepulung, I lebur ras I tuang, I tepa sada lembu emas, hebat teknologina, enggo tehna ngelebur emas ras erbahan patung lembu, tapi enda enggo nalahi 10 perintah Tuhan, ula ban patung- gana-gana. Kel 20:3;4;5. Janah patung lembu e ka isembahna, o Israel enda me dibatanta sim aba kita ndarat I mesir nari (ay 4). Ngantiken Dibata Yahwe alu erbahan patung lembu emas. Emaka ije kalak enda mpersembahken kambing domba, mabuk-mabuk, erlagu la mehuli dilaki diberu,- enggo ka tambah dosana, erlua-lua ia (ay 6). Emaka Dibata ngataken man Musa, pedas kam mulih, sebab bangsa e enggo nadingken dalan si kuajarken. Merawa Dibata, erkiteken enggo salah nggunaken kepentarenna. Dibata ernembeh ate nandangi umatNa. Ay 7-10, tapi Musa tetap mereken pengertin man Dibata

3.    Pengkenaina

Kita mamre sebagai bapa ibas jabu, kitame sebagai penyampaian pendidiken, penyampaian informasi, bagepe nuriken tehnologi man keluarganta. Tapi gundari perbapan pe enggo lit jadi korban teknologi, korban informasi, bancika kita sebagai bapa menyalah gunaken tehnologi, mengirim berita si la membangun bahkan mengorbankan kalak. Emaka arah tekta wari enda hati-hati kal kita, nehken informasi, ula bagi Harun, mis buatna keputusen erbahan patung lembu, ajakna ka ersembah ilebei-lebei patung e, mabuk-mabuk ras erlagu melket . Adi bagenda ma kita kange si erkorban. Emaka kita sebagai mamre tetaplah nehken informasi si lit ertina, informasi si meningkatken semangat erkiniteken ras melayani. Bagepe tehnologi mbelin gunana tapi ula kal si salah gunaken, misalna, erbahan narkoba, oplos miras, judi online, bisnis terlarang, bagepe berita hoax. Talukenlah kerina si erpalasken kiniteken, inget maka sitek la ia jadi korban tehnologi, tapi arah tehnologi menjadikan peluang duna kemajuan.

Pdt Andarias Brahmana 

Ketua Klasis  Jakarta Kalimantan

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate