Suplemen PA Mamre : Matius : 1-9 ; Tgl 9-15 Agustus 2020

OGEN : Matius 15: 1-9

Tema  : “Hamatilah Orangtuandu”

Tujun  : Gelah Mamre 1) Meteh pedah Dibata kerna mehamat man orangtua 2) Mehamat man orangtua (Saitun) erpalasken Kata Dibata.

Pedah Dibata kerna Mehamat man Orangtua

Ibas Pustaka Si Badia, mehamat man orangtua (bapa ras nande) eme perentah Dibata.

“Mehamatlah man bapandu ras nandendu, gelah banci kam ndekah nggeluh i bas negeri si Kubereken man bandu pagi.” (Kel 20: 12)

“Hamati nandendu ras bapandu; enda me perentahku, TUHAN Dibatandu, gelah mejuah-juah, janah cawir metua kam i bas negeri si Kubereken man bandu e.” (Ul 5:16)

“Ise si numpahi bapana ntah nandena, ia arus ibunuh.” (Kel 21: 17)

Ertina enda mutlak silakoken selaku kalak si malang man Tuhan. Labo man daramen alasen ngkai kita arus nghamati orangtua. Apai ka ndarami alasan guna la mehamat man orangtua. Enda si terjadi ibas percakapen Tuhan Jesus ras piga-piga kalak Parisi bagepe guru agama.

Rikutken budaya kalak Jahudi, alu ngataken “enda enggo kupersembahken man Tuhan”, maka sesuatu barang ndai enggo jadi sikerajangen Dibata, janah lanai banci ipergunaken kalak sideban. Kalak Parisi ras guru-guru agama makeken cara e guna erbahan aturen sendiri, si dungna lanai ia nghamati orangtua.

Peraturen Manusia vs Undang-Undang Dibata

Adi peraturen buatan manusia, sada cirina eme lit kepentingen si menguntungken sebelah pihak. Maka lit rusur sijumpai kalak jago erban aturen tapi kalak sideban si arus patuh, ia lang. Bagi kalak Parisi enda, terlalu sibuk mengkritik orang lain sampai lupa mengoreksi diri.Tempa-tempa ia menjunjung tinggi adat istiadat nini-nini kalak Jahudi, ija icidahkenna dirina si tetap melihara kebiasaan orang tua si nai. Lupa ia kerna hal si esensial eme ndalanken pedah Dibata.

Perlu jelas man banta bahwa soal cuci tan ibas teks enda adalah bentuk seremoni, labo protokol kesehaten. Adi ibas situasi si gundari cuci tan eme sada kebiasaan baru si harus rusur silakoken, eme cuci tan alu sabun sesering mungkin. Apai ka ope denga man, tentu wajib kita cuci tan. Secara kesehaten enda benar. Tapi ijenda labo perdebatan urusan protokol kesehaten antara Tuhan Yesus ras guru-guru agama, tapi persoalan adat istiadat nini ras ndalanken undang-undang Tuhan. Kata-kata Tuhan Yesus ibas bahan PA Mamre sendah mbuka pikirenta: Labo ganjangen adat istiadat nini asangken Pedah Dibata. Sirenungkenlah, apai kin pentingen ndalanken adat nini si ndekah asangken nehken kehamaten man orangtua? Apakah menjalankan kebiasaan cuci tangan sesuai adat lebih penting dari pada memelihara kebiasaan mengasihi dan membantu orangtua?Apalagi mengatasnamakan persembahan untuk Tuhan supaya tidak usah diberi kepada orangtua, ini yang dikecam oleh Yesus. Inti kritik Yesus ada pada ayat 5: Tetapi kamu berkata: Barangsiapa berkata kepada bapanya atau kepada ibunya: Apa yang ada padaku untuk pemeliharaanmu, sudah digunakan untuk persembahan kepada Allah, orang itu tidak wajib lagi menghormati bapanya atau ibunya. Dengan demikian firman Allah kamu nyatakan tidak berlaku demi adat istiadatmu sendiri.Inilah cara beriman orang Farisi, hal yang terlihat baik di kulit luar sangat ditekankan, tapi hal yang terpenting dan esensial justru dikesampingkan.

Kalak si pekulah-kulah, bas darat ngenca teridah mehuli padahal pusuhna dem alu si la mehuli, eme si ikataken la lit ertina kerina persembahen e.Nandangi undang-undang Dibata, arus kita patuh. La banci sipilihi apai ateta siikuti, apai ateta lang. Adi menukah ndalankenca (misal murihi tan sesuai adat) nggit kel kita ngelakokenca. Adi agak mberat ndalankenca (misal mere penampat arah si lit ibas kita man orangtua) mis kita ndaram-ndarami alasen. Ijenda me lalap Tuhan Yesus mengkritik kalak Parisi ras guru agama, sebab kata Dibata e pilihina sue ras sura-surana apai ikuti apai lang. Adi ajaren Yesus intina nehken kekelengen (melakukan kasih), man kalak enda nehken kekelengen la pentingsa kel. Bage gelarna sia-sia eragama, janah e ikataken undang-undang agama siajarkenna eme peraturen-peraturen manusia.Erkiniteken e labo soal seremonial ibadah, jile-jile, tapi gelah lit min ibas kita pusuh si patuh, tunduk nandangi perentah-perentah Tuhan.

PA sekali enda berhubungen ras HUT Saitun GBKP pe 25 ken. Saitun enda pe labo seri kerina kondisi fisikna. Lit si sehat ras megegeh denga, tapi lit ka si enggo melala pinakitna. Lit si mejile denga adi siajak ercakap-cakap, tapi lit ka si enggo mulai mengalami kepikunan, ntah enggo kurang pemegina. Orangtua ta enda, si uga pe keadanna, arus tetap sihamati. Labo jadi bahan lelucon erkiteken kekurangen-kekurangenna enda. Bagepe arus siajarken anak-anakta engkelengi ras nghamati nini tudung ras nini bulangna. Adi la kita rusur jumpa, telpon ntah video call pe banci, sebab kempu-kempu e jadi tambar man ninina. Asa bancina cidahkenlah kehamaten man orangtua alu mere belanjana (guna pemeliharan kegeluhenna), janah la terjeng e saja. Rusurlah kita nungkun berita, begiken sanga orangtua ta ngerana, ras totokenlah orang tuata e.Dalam rangka HUT Saitun GBKP, mari sicidahken kehamaten man orang tua (Saitun) ibas sekelewetta, ibas sektor ras runggunta. Siperdiateken ka Saitun si bas PPOS Sukamakmur, adi ersuruh ukurta sibereken penampat. Salah sadana program “Anak Pengasuh” ija kita banci mendaftarken diri sebagai donatur tetap si ikirimken kita rutin setiap bulan, guna mendukung operasional PPOS. Sebab program “Anak Pengasuh” sangat mendukung keberlangsungan pelayanan ibas PPOS enda.

Ibas pelayanen gereja, adanya kategorial Saitun enda sangat positif pengaruhnya bagi Saitun di GBKP. Sebab sada si menjadi pergumulen Saitun eme tempa-tempa ia lanai erguna. Bagi lanai lit inganna, ibas keluarga pe mungkin enggo arus pindah-pindah ku rumah anakna sintua, sintengah, singuda. Bagi beban iakapna dirina. Tapi alu kita selaku gereja mere ruang man Saitun guna banci bertumbuh, alu membangun PA Saitun jadi wadah guna banci sharing, tek kita gerejata enda enggo ndalanken dahin bagi sinisuraken Dibata.

“Aku kap Dibatandu, e maka Kuembah-embah kam, seh kam metua janah ubanen. Aku si njadiken kam, e maka Kutatang-tatang , Kuangkip-angkip, janah Kukelini kam.” Jesaya 46:4

SELAMAT WARI ULANG TAHUN SAITUN GBKP

Pdt Yohanan Br Ginting

Rg  GBKP Samarinda

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate