Suplemen PJJ : Matius 16 : 21-23 ; Tgl 24 Feb-03 Maret 2019
Ogen : Matius 16: 21-23
Tema: Kiniseran YOesus
Perlebe
Nandai adalah salah satu unsur si sangat penting ibas setiap hubungen manusia. Keharmonisen, kesetiaan, ras kedamen hubungen ipengaruhi uga kita nandai setiap kalak si lit I sekelwetta. Mbages ras njulmit penandaita nangdangi sekalak jelma mempengaruhiu uga kita kita membina hubungen ras ia. Adi tuhu-tuhu si tandai sekalak jelma maka situhuna la terjeng selerana ngenca si angka tapi seh ku bas tabiat ras kerina pentangenna, motivasina pe siantusi.
Ibas dialog Yesus ras Petrus situhuna berhubungen ras terjeng asa ija enggo itandai Petrus bagepe murid-murid si deban Yesus e. Dialog ntah diskusi enda ibenai alu penungkunen Yesus ibas 13-20 kerna penungkunen Yesus ise kin Ia menurut jelma si nterem ras menurut murid-murid e. Pengakun Petrus kerna kemesiasan Yesus (16) mempertegas nggo kepe tandaina Yesus.
Tapi penandai Petrus masih njulmit kepeken. Ngkai maka njulmit? Erkiteken ketika Yesus memproklamirkan konteks kemesiasanna jauh berbeda kepeken ras kai siipahami Petrus. Perjalanan bersama Yesus, pengalaman bersama Yesus tidak melahirkan penandan si mbaru bas diri Petrus. Ketika Yesus mpepalem kalak sakit, nampati kalak si iitundalken erkiteken baban geluhna, nemani kalak si isirangi jelma si nterem tidak melahirkan pemahaman kemesiasan yang baru ibas diri Petrus. Emaka la kal iakapna mungkin di kune kiniseran jadi bagin Yesus. Yesus sang Mesias la mungkin menderita apa lagi mati di tangan kalak Jahudi. Sebab diriNa gundari ibarat pahlawan si iarapkan mulahi kalak Yahudi ibas ttan penjajahen nari.
Hal si jauh berbeda siidah ibas diri Yesus, ketika Petrus berusaha menjadi rekan yang paling setia, menunjukkan kesetiaan seorang sahabat man Yesus. Ia justru irawai ras ikataken Iblis oleh Yesus. Engkai maka bage nina Jesus, tidakkah seharusnya Ia bersyukur memeiliki seorang yang setia man baNa? Intina sebenarna Yesus ingin setia pada panggilan awalNa reh ku doni enda. Eme mate ras tersalib guna si perdosa. Penyebutan kata Yerusalem (21), kiniseraan, mate ras kalak Yahudi menegaskan bahwa Yesus sudah mengerti betul uga ras katawari kari ia mate. Tapi ia memantapkan pusuhNa ndahi Yerusalem gia kematen enggo nimai, bahken ise kari si munuhsa Ia enggo itehNa tapi ijingkangkenNa naheNa ku je. Ras kerina si ngambangi dalan e termasuk bentuk kesetiakawanan seorang sahabat pe la banci nurutken langkahNa ndahi Yerusalem, ndahi kematen.
Refleksi:
1. Harga sebuah kesetiaan
Kesetiaan tidak pernah berharga murah. Yesus ncidahken si e ibas kesetianNa nangdangi tujunNa reh ku doni enda. Ia la terbuai ibas pujian, rasa kagum bagepe hormat si nterem man baNa ibas kerina prestasi pelayanen si enggo ibahanNa. I tengah-tengah eforia mukjizat si ibahanNa ia justru memberitakan kiniseran ras kematenNa. Ngingetken murid-murid ras si nterem bahwa tugas utama Yesus ku doni enda eme mate jadi sang penebus.uga pe ganjangna kala memuji ras menghargai, Ia la lupa diri janah lalap Ia ngulih ku panggilan awalNa eme mate i Yerusalem. Ketika menyebutkan kuta Yerusalem maka isina situhuna kematen ras kiniseran. Tapi Yesus memantapkan langkahNa ndahi panggilan e.
Minggu passion situhuna nampati kita nginget jejak-jejak kesetiaan Kristus seh ku bas kematenNa. Arusna min endajadi penginget man kalak si tek guna ercurmin ngenen kesetiannna ibas nehi kerina tuga ras panggilenna. Melala benana nai kita mejingkat, semangat, tapi ibas tengah dalan nggo mulai mbernge semangat ras kote erkiteken ngikut Kristus, ngelai Kristus, la kepeken segampang yang kita bayangkan. Tutus ras setia ningen e metahat kepeken. Emaka labo sada dua dungna lawe-lawes sada nadingken Yesus. Yesus itetapkenNa langkahNa seh ku Yerusalem.
2. Nandai Yesus alu payo
Kita banci berimajinasi betapa terkejutnya Petrus ikatai “Iblis” oleh Yesus padahal situhuna atena ncidahken tanda keleng ate ras kesetiaanna. Dasarna situhuna erkiteken “penandai si kurang tepat.” Erkiniteken man man Yesus kepeken perlu penandan si payo maka cara kita berhubungen ras Ia pe kari sikap dingen ertorosen. Petrus jelas kecewa, bahkan puncakna ketika Yesus enggo itangkap ipersokenna Yesus telu kali. Kekecewaan situhuna berangkat dari penandai si kurang tepat.
Melala bas wari enda pesi jumpai Petrus zaman now. Kecewa jadi kalak Kristen sebab la “letak” la “pas” penandaina nangdangi Dibata si isembahna e. Jadi kalak Kristen iakapna nggo pasti lanai lit senanggel, nggo jore kerina, sehat-sehat, bisnis lancar, anak-anak meteh mehuli kerina. Tapi realitana nggeluh enda kadang labo bagi ukur kerina. Bahkan kinatana Yesus siisembah kita e pe ngaloken kiniseran. Enda nuriken man banta bahwa selaku kalak Kristen pe kita arusna nggit mersan kayu persilang seh ku ujungna geluhta. Bagi Yesus setia kit ape si pala-palai setia.
Pdt. Neni Triana Sitepu
Runggun Cisalak