Pekan Penatalayanan Wari 4 Thn 2020 : Kolose 3: 22-24

Invocatio    : Manusia erdahin guna man ngenca, tapi la pernah bias (Peng. 6:7)

Pengogen   : Kuan-kuanen 10:2-7

Khotbah      : Kolose 3:22-24

Tema          : Erdahin Alu Tutus.

Kata Perlebe

Kerina manusia ibabo doni enda arus erdahin. Erkiteken erdahin menjadi hakekat manusia singgeluh. Bagi si tulisken Jansen H. Sinamo, “8 etos kerja”, si menekanken maka erdahin labo saja ipandang sebagai alat guna ndarami keperlun nggeluh tapi alu tangkas Ikataken maka erdahin eme bentuk alat ibadah/pelayanan (berkaiten alu hubungen ras Tuhan). Jadi labo melulu ercakap tentang hubungen ras manusia tapi pe lit hubungenna ras Tuhan.

Mpebagesi Pengogen

Bahan pengogenta sipemena eme persinget Salomo si alu jelas membandingken kegeluhen kalak pentar ras kalak lenge. Pembandingen enda iarapken mpengasup manusia guna nentuken dalan ibas kegeluhenna.

Kalak Pentar:

1.     la ndarami kebayaken alu cara si jahat

2.     pulah ibas kematen

3.     La  kelihen

4.     Kalak mejingkat, kebayaken jadi ulihna

5.     Rani ibas paksana

6.     Ndatken pasu-pasu

7.     Jadi kesangapen man kerina kalak

Sementara kalak lenge:

1.     Ndarami kebayaken alu cara kejahaten

2.     Bengket kubas kematen

3.     La ipeseh Dibata sura-surana

4.     Kemusilen

5.     Medem ibas waktu peranin, erkiteken lalit siman peranin

6.     Kata-katana banci munuh kalak

7.     La jadi pasu-pasu janah lalit man inget-ingetten kalak

Jadi jelasken Salomo membandingken kegeluhen kalak si lenge ras kalak si pentar. Emaka kalak si pentar pasti pulah ibas kematen nari, ngaloken pasu-pasu bagepe jadi pasu-pasu man kalak sideban. Sementara kalak si lenge kegeluhenna bengket ku kematen siibentasi alu kemusilen, kejahaten bagepe la jadi pasu-pasu tapi sumber kiniseran mana kalak sideban. Emaka kalak si erdahin eme kalak si pentar.

Ibas kolose 3, Paulus ningetken kerna karakter nggeluh manusia simbaru eme ngasup ndalanken fungsi ras perananna masing-masing alu mehuli. Hal enda isingetken man jabu kalak kristen, subuk e bapa, nande, perbulangen bagepe budak. Khusus ibas pengogenta berkaiten ras keberadan sekalak budak entah pe hamba siarus tetap ngasup ndalani kegeluhenna sebagai manusia baru I tengah-tengah keberadan kegluhen si mesera. Paulus ningetken maka sekalak budak arus singgeluh ibas biak manusia baru, ngasup encidahken kepatuhen, ngelakoken pendahinna alu mehuli ras bulat ukur, erdahin alu tutus sebab erdahin e labo terjeng guna “tuan” si lit bas doni enda tapi pe guna “Tuan si tuhu-tuhu eme Yesus”, sienggo nikapken upah. Tentu memang sisadari pendahin sekalak budak labo mesukah, janah situhuna labo pantas pe ia mindo upah man tuanna, erkiteken kegeluhen sekalk budak eme sikerajangen tuanna. Tapi Yesus enggo mpesikap upah man kerina kalak si ngelakoken pendahinna alu mehuli, tutus, bulat ukur. La pe sipindo tapi enggo leben ipesikap Dibata, janah ngalo me kita ibas paksana. Aminna pe hanya sekalak budak tapi arus ilakoken alu mehuli. Sebab erdahin labo guna ndatken pangan saja tapi guna mpemuliaken Tuhan.

Aplikasi

Ibas kegeluhenta lanai hal simbaru man banta adi isingetken kerna erdahin. Sebab kerina manusia memang erdahin sesuai ras kengasupen ras pemeteh masing-masing.  Jadi jelas ngataken maka labo banci seri kerina pendahin manusia, sebab gegeh ras kengasupenta pe pelain-lain. Janah labo lit dahin si mulia entah setengah mulia, emaka ula min sempat kita membeda-bedaken manusia erkiteken pendahinna. Kai pe pendahinta eme sada pemere Dibata man banta, emaka siergakenlah pendahinta e. Tandana kita ngergaken pemere Dibata eme alu ndalanken ras ndahiken pendahinta e alu tutus. Sebab ibas kai pe perlu kel ketutusen sebagai salah sada kunci kesuksesan. Tutus labo berarti la ngadi-ngadi, tapi beluhlah kita makeken gegeh ras waktuta. Sebab melala kel siidah genduari melala kalak menghabisken waktuna guna erdahin guna ngayaki ulkih simehuli, she maka mekatep la isadari ndabuh kubas biak kerangapen. Kerangapen labo saja berkaiten ras pangan tapi kerina perbahanen si melampaui batas kewajaren e pe enggo masuk kalak si merangap. Bagi ikataken ibas bahan invocationta, maka tujun manusia erdahin eme pangan, si la erbias-bias. Lupa kita maka enda hanya sebagai alat guna ngaloken pasu-pasu Tuhan, siarus si kuasai labo engkuasai kita.  Emaka pendahin e seutuhna lit ibas kendali manusia, labo pendahin singatur manusia. Emaka tentu enda pe ningetken man banta bagi kalak pentar ras lenge ndai sibanci ndahiken pendahinna alu mehuli, jujur ras tutus,makeken  waktuna subuk guna merdang, rani bagepe tunduh teridah, kualitas/gegehna bagepe ngasup  njadiken dirina jadi pasu-pasu man kalak sideban.

Pdt Sripinta br  Ginting

Rg GBKP  Cileungsi

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate