Pekan Penatalayanan wari 7 ; Epesus 4 : 13 -16

INVOCATIO : Dage lit telu si tetap arus idalanken e me: erkiniteken man Tuhan, erpengarapen man Dibata, erkeleng ate man kalak sideban, janah si pentingna ibas sitelu e, e me engkelengi kalak sideban ( 1 Kor 13 : 13)

OGEN           : Mazmur 18 : 30-36

KHOTBAH     : Epesus 4 : 13 – 16

TEMA          : SEH KU TINGKAT KEDEWASAAN KRISTUS

Kata Perlebe

Visi GBKP “Jadi aron Dibata maba pasu-pasu (menjadi kawan sekerja Allah membawa rahmat), Jadi pasu-pasu salah sada syaratna eme buah kedewasaan. Adi ibas ilmu tumbuh-tumbuhen, sinuan-sinuan si enggo dewasa nge  banci erbunga ras erbuah. Buah e me si banci langsung  inanami kalak.

Ibas Pekan Penatalayanenta wari terakhir  enda ibabai kita kubas perjuangen “Seh ku Tingkat Kedewasaan Krietus”, sekaligus enda me tema  besar Pekan Penatalayanenta Ibas tahun 2020 enda.  Ipake kami istileh “perjuangen” sebab ije lit proses si harus idalani  gelah dewasa, pengalamen si pagit ras is entebu, si bagi ukur entah si la bagi ukur, harus idalani alu sada kiniteken kerina maba kiniulin (Rm 8:28, Yer. 29:11,  Peng. 3:11 ), alu bage kerina perpulungen la kelsehen, putus asa, pesimis entah jadi pecundang ras rangap, si lit eme meriah katawari pe (I Tes.5:16), ngataken bujur  ibas i kugapana pe (1 Tes,5:18).

Dewasa ijenda labo ngerana soal umur, tapi soal perukuren, perngerana ras perbahanen. Sebab melala kalak si enggo metua tapi  perukuren, pngerana ras perbahanena seri ras danak-danak, sebalikna lit ka nge anak-anak  tapi perukurenna, pengerana ras pengerana enggo dewasa. Kata  “dewasa” ijenda banci si kunci alu kata “positif (mehuli), ertina kalak dewasa eme “rukur mehuli Positif),  perbahanena mehuli (positif)  ras rananna pe mehuli (positif).

Si jadi persoalen eme mehuli e menurut ise ? sebab kiniulin doni enda pe nisbi, subyektif, mehuli akapndu langa tentu mehuli kuakap, ras sebalikna mehuli kuakap langa tentu mehuli akapndu, erkiteken sie maka terjebak kita kubas sada situasi saling “menghakimi” siah kurang dewasa, sie kurang dewasa, erpengakap maka kita si dewasana, tapi adi sungkun ka kalak si deban kita ka si ladewasana kel...

Sada ngenca standart kedewasaan eme “Kristus”, em si isaksiken Paulus man perpulungen Epesus, Janah e ka me pe ipeseh man banta, gelah kita seh k tingkat kedewasaan Kristus.

Niksiki Ayat Alitab

Epesus 4, enda ngerana soal “kiniersadan kula”, tentu hal sienda ilatar belakangi litna “kinierbagen” ibas perpulungen.  “Kinierbagen”  e  megati isalahgunaken, labo jadi nali pengiket persadan tapi justru  jadi  tembok si nirang-nirangi perpulungen. Kelebihen ibas sada ras sidebanna lanai jadi pasu-pasu tapi enggo jadi palu-palu.

Erkiteken sie maka Paulus nuriken man perpulungen e, gelah “dewasa”  min makeken ras menyikapi kelebihen si lit ibas kita bage pe kelebihen si lit ibas kalak sideban.  Salaah sada caraa menyikapi sie kerina eme; meteruk ukur, lemah lembut, saber, ola pergelut, kerina epalasna eme “kekelengen”, nggeluh ibas perdamen. Harmonis ras sinergi sue ras kulanta si melala ring-ring enda.

Perbedaan si bereken Tuhan labo gelah “kita saling engkarat ras ndendeh” tapi gelah saling mengisi ras melengkapi. Kuan-kuanen 27:17 “Desken waja mpetelam waja, bage pe manusia erlajar sapih-sapih ia” erkiteken sie maka ibereken Dibata pemere-pemere si pelain-lain, lit jadi rasul, si mpermakani perpulungen ras guru-guru.  Tujunna eme gelah sikap majekken kula Kristus.

Bahan renungenta ay.13-16, mabai kita rukur positif  (dewasa) ibas menyikapi perbedan, sebab tujunna e me gelah kita ersada, uga maka banci kita ersada ?

Ay. 13. Sada Kiniteken Ras Penandai Kerna anak Dibata

Enggo si lewati wari natal, maka enggo sieteh ise kin Yesus e, tubuh ibas karang asuhen, IA jadi jelma labo saja gelah banci kita ndeher, jadi teman ras kita tapi terdauhen eme “gelah sieteh uga kin harusna kita nggeluh, enggo ibahanna sada “contoh/si man ikuten”, Adi bas sekolah mbarenda megati kel ikuanken  kalak si motuna kel eme “encontoh pe salah denga”.

Adi enggo ersada kiniteken ras penandaita kerna Kristus tentu kerina kita ersura-sura bagi Kristus sebagai standart kegeluhen kalak Kristen (bd. Pilipi 2:6-8) ertina kegeluhen-Na iiket ibas sada kata “jadi pasu-pasu aminna pe ngenanami kiniseran”. Adi nita kita pengikut Kristus la banci lang maka pola kegeluhenta harus bagi pola kegeluhen Kristus, adi lang tuntu labo banci ikataken kita enggo “dewasa”, aminna pe kita enggo jadi Pendeta entah Emeritus.

Dewasa è tetap mehuli (positif) ibas kerina keadaan, la nggit ndabuh kubas dosa erkiteken kalak erdosa.  Tetap rukur mehuli ras ngelakoken si mehuli (bd. Yusuf man senina-seninana Kej. 50:19-21).

Ay. 14,  Terombang-ambing dingen ijole-joleken angin pengajaren penipu

Salah sada ciri kalak  dewasa, punya prinsip. Kai si itekina ras kai si akapna payo jadi sada si permanen ibas ia, alu bage lanai mesunah ipengaruhi.  La bagi  anak-anak si banci “iiming-imingi alu janji-janji istilah si gundari nina PHP, bereken janji si menggiurken mis kin akapna tuhu, tempa enggo ialokenna, erkiteken si emaka mis kel berubah prinsipna.  Kalak si dewasa ibas kiniteken harus menguji kerina pengajaren alu pendahin kersah si badia (Bd. 1 Yoh.4:1 “ujilah kerina kesah, sebab enggo melala nabi-nabi perguak). Kalak si dewasa lanai man  nakan dak-dak  tapi nakan keras, GBKP  enggo 130 tahun, hati-hati alu istilah “jenuh, monoton” seh maka ersura-sura kita lalap ndarami si mbaru, alu lanai ngukuri e payo entah la payo (bd 2 Tim,4:3 ndarami guru-guru guna ngajari ia kerna kai akapna entabeh megikenca).  Kebaktin ras megiken  Kata Dibata labo seri ras nonton bioskop “menarik entah la menarik, sor entah la sor, sebab e nakan pertiendin. Megiken kata Dibata ras kebaktin  seri ras “man adi enggo jamna “entabeh ras la entabeh panlah”, sebab adi kune lang banci kita lemas ras sakit. Lanai lit istilah ibas kebaktin “ise pengkhotbahna”,ise pe si khotbah adi enggo itangkuhken imani e pilihen Tuhan. Kebenaren mutlak eme “kata Dibata, labo kata pendeta, hati-hati gelah ula kita papak/sesat.

Ay,15 Nuriken Si Tuhu-Tuhu Dem Ibas Keleng Ate

Salah sada dahin selaku kalak Kristen eme “ngajari kalak kerna kerina si iperintahken Yesus (bd.Mat. 28:20). 130 tahun gerejanta enggo seharusna kita mandiri ibas Teologi ras SDM, emaka enggo paksana kita siajar-ajaren erpalasken keleng ate. Ibas keleng ate lalit ngukuri keperlun pribadi, ibas keleng ate si mberat jadi menahang, ibas keleng ate lalit guak (sandiwara) tapi nuriken kerina situhu-tuhu, lalit dusta diantara kita, terbuka erbahan relasi pe lancar sada ras sidebanna.

Tahun pelayanenta “Meningkatkan Kemampuan Warga GBKP Dalam Pengelolaan Informasi dan Keterampilan Dalam Pengelolaan Tekhnologi Informasi”.  Tentu sepakat kita maka tkhnologi eme alat si “mpesunah”, mpesunah kita mpeseha berita si payo bage pe si la payo. Tapi adi kalak si dewasa  (mampu/cerdas) labo menyalahgunaken tehkologi ku hal-hal si la mehuli. Sebagai kalak si dewasa, ula kita nggit man “sampah” tekhnologi tapi kita harus memetik buah teknologi ras mbagiken buah tehknologi man kerina manusia.

Sie kerina maka banci jadi adi kita tetap ersada ras Kristus sumber kedewasaan e,  IA me “takal sebagai sumber insfirasi, IA me takal sebagai pemimpin si ngaturken kerina kalak Kristen, alu bage ise pa la banci pulah ibas iketen persadan ras IA. Ibaras Kulanta enda, maka ibas takal (otak) si memerintah kerina pergeraken organ tubuhta, adi kune lit bagin kulanta enda si terlepas ( la terhubung ras otak, mis nge lanai rorat)

Aplikasi

1.     Pekan Penatalayanen ilakoken bas gerejanta , mengawali kerina kegiaten  pelayanen, PA, PJJ, gelah kerina kita ngawan perpulungen erngasupna  “menatalayanken geluh, pemeteh, dahin, waktu,  kebayaken ras kerina kinilitenta jadi kemulian man Tuhan. 

2.     Penatalayanen si lakoken sietiap tahun guna mpersada derap langkahta serayan ras perpulungen sue ras tahun gerejanta.

3.     Kedewasan empengasup kita makeken kerina kegeluhen ras  kinilitenta e jadi pasu-pasu man doni enda.

4.     Kedewasan e tentu lit ibas sada proses, tapi  ise si megenggeng seh ku kedungenna maka ngasup make panah si megeghna kal pe, seh maka banci ndatken keterkelinen dingen kehamaten (bd. Msm, 18:35-36)

5.     Kedewasan Kristus si empengasup kita tetap lit ibas kiniteken, pengarapen dingen kekelengen si tetap (1 Kor. 13:13)

Pdt Saul Ginting

GBKP Rg Bekasi

Pekan Penatalayanan Wari 6 : Roma 10 : 14-17

Invocatio  : “Man kalak si erpemeteh, terang kap e kerina; man kalak pentar, seh kap tangkasna” (Kuan-Kuanen 8:9)

Ogen        : Keluaren 35:30-35 (ibabai simada jabu)

Khotbah   : Roma 10:14-17

Tema      : “Meritaken Berita Si Meriah”

I.  KATA PERLEBE

Kerna “erberita” labo jadi sada istilah simbaru ntah asing man banta kalak Kristen, sebab nehken berita si meriah jadi sada keharusen ras persuruhen Tuhan man banta kalak si enggo tek dingen iselamatkenNa. Matius 28:19-20, jadi sada penjemba si rusur ikataken “amanat agung” guna ndahiken dahin dingen peseh berita si meriah e man kalak latih, kote, kelsehen dingen mberat baban geluhna. Dahin meritaken berita si meriah la banci ngadi idahiken kalak si tek seh asa gedang geluhna. Janah e tugasta kerina, labo terjeng serayan Tuhan si enggo itangkuhkenNa (Pandita, Pertua, ras Diaken) tapi ikut pe kerina ngawan perpulungen si enggo nggejapken maka geluhna enggo iselamatken Tuhan arah Jesus Kristus. Meritaken kata Dibata labo hanya ibas gereja tapi pe arah kerina dampar kegeluhenta si tep-tep wari, arah kerina pendahinta, profesinta, keteladanen/jadi usihen ibas kerina orat geluhta. Nehken berita labo terjeng arah bahasa verbal tapi pe arah non-verbal ntah arah kerina gaya geluhta (perdalan, pengerana, percirem ras tawanta) kerina jadi berita si meriah man kalak sideban bagepe doni enda.

II.                 ISI

Keterkelinen ibas Kristus eme “Injil” (berita simeriah), tapi engkai makana enterem denga kalak si lenga ngaloken berita simeriah e adi kerina manusia ngarapken dingen metedeh nandangi barita simeriah e? Paulus mereken dua jababen kerna si enda: langa kerina kalak pernah ntah enggo megiken berita simeriah e erkiteken la lit kalak si mpesehsa (ay.14) ras la kerina kalak nggit ngaloken berita simeriah/injil (ay.16). Emaka hal si perlu kal i je eme lit kalak si nggit guna meritaken berita simeriah e.

Ibas paksa nai, sekalak perberita sijadi utusen raja, pejabat ntah penguasa nari, peseh berita sinibabana khususna berita si meriah; kerna kemenangen ibas perang nari, penangkuhen raja simbaru. Berita enda ipeseh ibas ingan-ingan sienterem: i tiga-tiga, i serpang-serpang ntah ibas gerbang kota. Berita enda banci maba keriahen ras ketenengen man rakyat simbegikenca, maka lit sada pengarapen ibas berita sinipeseh suruh-suruhen e. Bagem Paulus nuriken maka meherga kal kalak simaba berita simeriah kerna Kinirajan Surga (Injil).

Ibas bagin ayat 5-13 enggo nuriken kerna uga keselamaten e ialoken arah kiniteken man Tuhan Yesus Kristus selaku penggenepen hukum taurat. Siniperluken manusia em kap erkiniteken man baNa, janah keselamaten e berlaku man kerina manusia si tek man baNa. Persoalenna labo ibas kualitas keselamaten ntah kadar keselamaten e, tapi persoalenna em kap la lit kalak si maba berita si meriah e. Kalak banci ‘erlebuh’ man Tuhan adi enggo leben ia nandai dingen ‘tek’ man Tuhan; kalak banci erkiniteken adi enggo ‘ibegina’ kerna Dibata, janah banci ibegina kerna Ia adi lit kalak si ‘meritakenca’ berita si meriah e; meritaken berita si meriah banci terjadi adina lit si nuruhsa. Dibata ersura-sura gelah kita nggit isuruhNa guna jadi perberita si meriah e, tapi la piga si nggit berkat jadi perberita simeriah e.

Kininggitenta dingen pemilihen Dibata man banta jadi perberita harus sialoken sebagai hak istimewa ras perkuah ate simbelin si enggo ibereken Dibata man banta. Dibata banci saja nelamatken kerina manusia si enggo ipilihNaalu la melibatken manusia guna peseh berita simeriah (injil), bagi Ia enggo nelamatken Paulus (Perb. 9) ija Dibata langsung “nangkap” Paulus guna iselamatken. Tapi arah lias ateNa Tuhan tetap make kita manusia guna ndalanken proyek simbelin eme keselamaten arah nehken berita si meriah si enggo ipeseh arah Yesus Kritus man kerina manusia. Janah ibas proyek keselamaten e Dibata milih kam ras aku guna muat bagin peseh berita si meriah e.

Amin pe perberita e enggo lit janah enggo erberita, tapi tetap denga nge lit kalak si labo tek dingen la ngaloken berita si meriah e (ay.16), tapi amin bage gia tetaplah erberita sebab secara prinsip maka banci kalak reh ndahi Tuhan dingen erkiniteken man baNa eme arah megi berita si meriah e. Eme berita kerna Yesus Kristus (ay.17). Kiniteken reh arah megiken berita si meriah arah Yesus Kristus. Alu kata sideban, Tuhan me singerana man banta sekalak-sekalak terus ku pusuh perukurenta arah penampat Kesah Si Badia (1 Kor. 2:12-14; 1 Yoh. 5:6). Adi la arah penampat Kesah Si Badia, bicara si peseh gia berita e maka labo lit tading ibas pusuhna dingen labo terantusina pe alu mehuli, “masuk kuping kiri, keluar kuping kanan”. Adi terjeng rangkaian kata ntah mutiara kata sinipeseh arah kinibeluhen perberita, maka sia-sia me berita e ipeseh. Tapi arah penampat Kesah Si Badia, aminna pe si pesehsa berita e labo beluh ntah ertorosen tapi isempurnaken Kesah Tuhan e.

Ibas Ogenta Keluaren 35:30-35, eme nuriken ija bangsa Israel si enggo ndarat ibas taneh Mesir nari jenari erdalan menuju taneh si enggo ipadanken Tuhan. Jenari Dibata mereken sepuluh pedahNa guna jadi gelemen ras pedoman nggeluh i adepen Tuhan bagepe hubungen ras teman manusia. Maka ilitken me sada kemah si badia guna ingan perjumpan Tuhan ras manusia erkelangken Musa. Guna si e iperluken tukang-tukang si beluh ras ahli gelah ipajekken Kemah Si Badia ndai, tapi la cukup terjeng beluh ras ahli, sipentingna kal emekap i tahirken dingen ipebadiaken Tuhan ia ibas ndahiken dahin e janah Tuhan singajari ras mperlengkapisa. Emaka ipilih me si Besalel anak Uri, bagepe Oholiap anak Ahisamah guna majekken ras nikapken kerina keperlun ras peralaten ibas Kemah Si Badia e. Guna si e Dibata enggo mperlengkapisa sekalak-sekalak alu KesahNa, janah iberekenNa kepentaren, kengasupen ras pengertin man bana guna ndahiken dahin e.

Bagepe kerina kita sindahiken dahin Dibata selaku perberita simeriah pasti iperlengkapi dingen iajariNa ibas kita nehken dahin simbelin e, guna peseh berita keselamaten ibas Jesus Kristus. Janah sada jaminen man banta ibas Mat.28:20b “Janah ingetlah! Aku tetap kap ras kam seh ku kedungen jaman”.

III.               APLIKASI

John Stott sekalak pengkhotbah, penginjil ras penulis i Inggris nari pernah ngataken, “Kristus mengirim pembawa berita, orang mendengar, pendengar percaya, yang percaya berseru, yang berseru diselamatkan”.

Ibas Perb.1:8 Jesus ngataken man ajar-ajarNa, janah kata e pe seh man banta kerina selaku kalak si enggo tek man baNa pe enggo ikataken ajar-ajarNa, nina “.....janah kam me pagi naksiken kerna Aku man kalak si deban”. Kata “Kam” sinisehken Jesus enda eme nuduh kempak aku, kam bagepe kerina kalak Kristen si enggo tek man baNa. Perintah Tuhan Yesus man ajar-ajarNa guna meritaken berita si meriah ibas Mat.28:19-20 jadi sada penjemba dingen semangat man banta guna ndahiken dahin meritaken berita simeriah e. Emaka mari dage sibuat baginta ibas meritaken berita si meriah alu erbage-bage talenta si pelain-lain si enggo ibereken Dibata man banta, sipakelah e guna ndahiken dahin meritaken berita si meriah i japape kita ringan dingen tading. Sabab guna si e me kita i diloNa dingen ipilihNa. 2 Timotius 4:2 “Pembarkenlah Berita e, subuk tengteng ras la tengteng paksana terusken gelah beritaken”.

Pdt. Irwanta Brahmana

Rg GBKP  Surabaya

Pekan Penatalayanan Wari 5 Thn 2020 ; Ulangen 31 : 7 - 8

Invocatio    : Ngaloi Maria, “Kuendesken diringku man Tuhan. Janah jadilah ibas aku bagi sienggo   ikatakenndu  e!” (Luk. 1 : 38a)

Ogen           : 2 Korinti 8 : 10 - 12

Khotbah      : Ulangen 31 : 7 - 8

Tema          : “TETAPKENLAH UKUR DINGEN TEK”

KATA PERLEBE

Malem ateta dingen patut sikataken bujur man Tuhan ibas kerina penemani ras pengkawalina kegeluhenta seh bengket kita ku Tahun si mbaru enda lit ibas mejuah-juah. Erbage-bage hal si reh kubas kegeluhenta subuk secara pribadi, jabu bagepe ibas persadanta itengah-tengah gerejanta tapi si e kerina banci sibentasi ibas perkuah ate Tuhan. Labo erkiteken kita pantas ntah pe metunggung lako bengket kubas tahun si mbaru enda tapi sura-sura Dibata maka ipebengketna kita kubas tahun si mbaru enda guna tole ngenanami lias ateNa bagepe naksikenca itengah-tengah doni enda arah kegeluhen ras kinitekenta. Lenga sieteh kai si jadi pepagi ibas kegeluhenta, ibas si e me maka perlu kel sipetetap ukur ras pengarapenta man Dibata alu tetatp nggeluh ibas persadan sinteguh ras IA. Alu bage lanai lit bera-bera ibas ukurta guna ndalani wari-wari kegeluhen ibas tahun si mbaru enda sebab tek kita maka Dibata alu lias ras perkuah ateNa tetap nemani ras engkawali kita kerina.

PENJELASEN TEKS

2 Korinti 8 : 10 - 12

Ibas ogenta enda teridah maka Paulus nehken katana man perpulungen i Korintus, ija perpulungen enda bayak ibas pemere Dibata tapi ibas kinata kegeluhen ras kinitekenna lenga erbuah. Enda isehken Paulus sebagai sada motivasi segelah perpulungen e tetap min ikut muat bagin ibas dahin-dahin kinulin bagepe ibas nampati. Enda labo terjeng jadi motivasi tapi pe sebagai kritik si cukup meser man perpulungen erkiteken Paulus nuriken usihen-usihen sienggo ibahan perpulungen si lit i Makedonia (Filipi, Tesalonika, Berea, rsd). Ija amin pe perpulungen e lit ibas kiniseran bagepe perbeben tapi tetap icidahkenna kekelengenna alu mpepulung penampat / dana nandangi kalak si tek dingen musil i Jerusalem. Kiniulin ukur perpulungen enda baci jadi erkiteken Perkuah Ate Tuhan si njemba ia lako mediate ras kepate man kalak si deban. Perpulungen Korintus sampur kel ibas pemere-pemere Dibata : ibas ngerana, ibas kiniteken, ibas pemeteh, ibas ketutusen ibas kai-kai pe (ayat. 7), emaka ipindo Paulus pe maka perpulungen pe sampurkalah min keriahennna ibas dahin kekelengen bagepe ibas nampati. Jesus Kristus me arusna jadi usihen kegeluhen perpulungen, ija amin pe bayak IA tapi guna kiniulin anak-anakNa, ipemusilna baNa gelah arah kemusilenNa jadi bayak kita. Ieteh Paulus maka lit nge ukur si mehuli, ukur singgit nampati ibas kegeluhen perpulungen Korintus; tapi ukur simehuli e labo lit gunana adi la kin icidahken arah sada tindaken nyata. Emaka nina Paulus : teruskenlah, dungilah dahin sienggo ibenakenndu e (ay. 10-11). Ertina maka kiniulin ukur perpulungen e teridah arah keriahen ukur lako ikut muat bagin ibas nampati kalak musil. Ukur si mehuli bagepe pemere siisehken alu dem keriahen e tentu ialoken Dibata.

Ulangen 31 : 7 - 8

Ibas perdalanen bangsa Israel i taneh Mesir nari erbage-bage hal siterjadi si jadi pengalamen kiniteken man bangsa enda kerna penemani ras pengkawali Dibata bangsaNa. Musa selaku peminpin siipercayaken Dibata lako mabai bangsaNa enggo ndalanken tugas ras tanggungjawabna alu dem kesetiaan. Ibas perikopta ituriken maka bangsa Israel enggo seh igerbang taneh perpadanen e, eme Kanaan tapi Musa jine la ibere Dibata bengket kubas taneh Kanaan e. Josua me ipercayaken lako nggantiken Musa minpin bangsa Israel bengket ku taneh Kanaan. Lit dua masalah ibas bangsa Israel bengket ku taneh Kanaan eme : 1). Israel eme bangsa si ndarat ibas perbudaken nari, emaka labo lit persiapenna lako erperang ras bangsa si ijumpaina i taneh Kanaan. Labo lit pasukan perang ntah pe peralaten guna erperang; 2). Jasua pernah minpin bangsa Israel erperang ngelawan bangsa Amalek (Kel. 17 : 8 - 16) tapi e enggo 40 tahun si lewat, genduari Josua enggo metua. Ngasup nge ia minpin bangsa Israel bengket ku Taneh Kanaan e?

Labo lit ise pe si banci njaminsa maka Josua selaku manusia biasa ngasup mabai bangsa Israel bengket ku taneh Kanaan e. Tapi Dibata ngasup! Erkiteken si e, ipedahken Musa man bangsa Israel bagepe Josua selaku peminpin lako tetap ngendesken diri ras kegeluhenna iteruh kuasa Dibata. Dibata nge simperlengkapi Josua lako minpin bangsa e guna naluken bangsa Kanaan. Ula ngandalken gegeh ras kengasupen manusia tapi bangsa Israel bagepe Josua tetap ngandalken gegeh ras kuasa Dibata sebab kalak si ngandalken Dibata pasti la njuru ibas kegeluhen enda.

PENGKENAINA

1. Tek kita maka keleng ate ras perkuah ate Dibata nge sipebengket kita kubas tahun simbaru enda, emaka  tek ka pe kita maka IA me tetap sinemani ras engkawali kita ibas ndalani tahun 2020 enda. Mbicara kai pe sijadi ibas kegeluhenta ibas tahun enda, ula bene kiniteken ras pengarapenta man Dibata sebab tek kita maka ibas kai pe Dibata tetap erdahin guna kiniulin anak-anakNa, dingen kai pe sijadi ibas geluhta enda la ngasup nirangken kita ras keleng ate Dibata (Roma 8 : 28, 38)

2. Tetapkenlah Ukur Dingen Teklah. Maka banci tetap ukurta ibas ndalani kegeluhen enda, payo min penandainta kerna Dibatanta. Kalak si payo penandaina Dibata siisembahna e lanai bera-bera, lanai aru atena ibas ndalani kegeluhen. Enda banci sialoken erkiteken persadanta ras Tuhan enteguh, lit tetap hubungen sipayo ras Tuhan, ketutusen ibas ersembah dingen kesetiaan lako nggeluh ibas kataNa.

3. Tek labo sekedar ngataken maka kita anak Tuhan, kalak Kristen sienggo itebusi Dibata arah Kristus.

Melala kalak si alu babahna muji Tuhan tapi kegeluhenna labo iendeskenna man Tuhan. Kalak si tek, kegeluhenna (ukur, pengerana ras perbahanennna) lit ibas “kendali” kuasa Dibata (band. Invocatio). Iberekenna dirina lako ipakeken Dibata nehken sura-sura Dibata dingen jadi pasu-pasu man kegeluhen enda. Lanai ia ernalem man diri, gegeh, pemetehna bagepe man doni enda tapi ernalem ia man Dibata; Dibata me sijadi peminpinna ibas ndalani kegeluhenna.

4. Tetapkenlah ukurta dingen tek maka ibas tahun 2020 enda pe pasu-pasu Dibata tetap nge lit dingen sampur kubas kegeluhenta. Emaka ula mbiar ibas ndahin-dahin simehuli, nggeluh berbagi man kalak si deban, nampati kalak si memerluken. Ula jadi kalak kristes si megegeh mindo pasu-pasu tapi metahat guna jadi pasu-pasu man kalak si deban. Sebab buah kinitekenta man Dibata epe salah sada banciteridah arah kengasupenta jadi pasu-pasu ku bas kegeluhen enda.

Pdt. Elba P. Barus, S.Th

GBKP Bandung Timur

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate