Kebaktian Pekan Keluarga Wari Kedua 2022 : Kejadian 1:26-28

Invocatio        : Kenca bage, itamaken TUHAN Dibata manusia ndai i Peken Eden, guna ngusahai      ras njagaisa. Kej. 2:15.

Ogen               : Kol. 1: 15 – 20;

Khotbah          : Kej. 1: 26 – 28

Tema              : Ipasu-pasu Guna Mpekena-kena Tinepa

Geraken JPIC (Justice, Peace, and Integration of Creation) ngataken “Bumi sekarang sedang sakit, dia menjerit kesakitan” Enda teridah arah masalah keanekaragamen Hayati si melala punah, krisis air, krisis taneh, polusi rsd. Lit kape teori ngataken maka Pandemic global terjadi erkiteken krisis ekologi. Emaka perlu kal kesadaren manusia ibas tanggungjawabna njaga doni enda  sebagai “Rumah Bersama” ras kerina tinepa. Erpalas kubas Kej. 1:26-28 lit Piga piga alasen engkai maka manusia  ertanggung jawab ibas njaga doni enda/mpekena-kena tinepa sideban:

1. Manusia itepa Dibata alu cara si berbeda ras tinepa si deban.

Dibata njadiken manusia secara langsung (alu tan Dibata, Membentuk manusia itu dari debu tanah, Kej.2:7a) sedangken tinepa si deban ( ijadiken alu ucapen/firman saja. (Ibas njadiken manusia I pake kata Ibrani השׂע‘asah yang berarti “menjadikan” atau “membuat” dengan memakai bahan sedangken ku tinepa sideban  ipake kata  ארב bara’ yang  berarti “menciptakan”  dengan  tidak memakai  bahan), E ertina maka manusia e eme tinepa si special, lebih asa tinepa si deban. Emaka manusia e nge si ngasup empekena-kena tinepa sideban.

2. Manusia Itepa Dibata Sentudu ras Tempas Dibata/menurut gambar dan  rupa Allah.

 Kata  tempas/gambar  eme  םלצ tselem  siermakna “mengukir” / “memotong.”  kata tselem   ngataken maka   manusia  enggambarkan  Dibata,  Tempas/Gambar Dibata e merupaken Tanggungjawab Sisifatna fungsional,  manusia itamaken bas doni guna encidahken  kedaulaten Dibata nandangi doni tinepaNa alu ndemi, naluken ras engkuasaisa (Kej.  28).    Ndemi, aluken ras engkuasai ertina   hidup harmoni dengan alam.

Kata rupa eme  תומד damuwth si ermakna  “menyerupai” banci kape  iertiken “keserupaan”  e ertina maka  manusia menyerupai Dibata ibas  hal-hal tertentu. Salah sada bentuk keserupaan manusia ras  Dibata eme ibas hal kuasa.  Manusia ibere kuasa guna engkuasai kerina, nurung, perik-perik, kerina asuh-asuhen ras rubia-rubia si meliar, galang entahpe kitik. Maksud Dibata mbereken kuasa e eme gelah manusia  erkuasa nandangi tinepa bagi Dibata erkuasa nandangi kerinana. Bedana Dibata pemilik kuasa, manusia ibere kuasa. Kuasa e ibereken man Manusia arah erbahan gelar man kerina rubia-rubia (kej.2:20). William Dyrness,.ibas buku  Tema-Tema dalam Teologi Perjanjian Lama hlm. 64. Nulisken  “Memberi nama adalah menempatkan dalam suatu rencana bagi  segala  sesuatu  dan  menujukkan  keunggulan  Adam  dari  segala  ciptaan   yang  lain.  Memberi  nama  adalah  kelanjutan  pekerjaan  Allah  yang  dikerjakan  oleh  manusia.    Dalam  hal inilah manusia memiliki relasi yang terikat dengan alam”

Arah kata Memberi  nama  adalah  kelanjutan  pekerjaan  Allah  yang  dikerjakan  oleh  manusia. Ras kata representasi Dibata/menyerupai Dibata ibas hal-hal tertentu, adi sikaitken ras mpekena-kena Tinepa, maka manusia me representasi Dibata, ibas empekena kena tinepa sideban, bagepe menyerupai Dibata ibas mbabai tinepa e mehuli, sebab ibas Dibata njadiken tinepaNa, ikataken ibas ayat 25 “Allah melihat bahwa semuanya itu Baik”. Emaka tanggung jawabta melanjutkan pendahin Dibata  njaga gelah kerina tinepaNa tetap min baik-baik saja.

3. Ipasu-pasu guna mpekena tinepa:

Kejadian  1:28  Nuriken sura sura Dibata nandangi Manusia eme: 

Ertuahlah/ beranakcuculah: pengertin jasmani, ndatken keturunen secara fisik. Pengertin arah kata si ipake eme kata הרפ parah, fruitful (KJV) siertina  berbuah, berhasil, bermanfaat,  subur  dan  penuh  keberhasilan.  Enda banci siertiken maka sura-sura Dibata,  kita ras kesusurenta sada pe laerndobah, dilaki entah diberu (27), eme kalak si ertanggung jawab ibas emepena-kena kerina tinepa Dibata, janah erkiteken kita enggo ipasu-pasuNa maka berbuah, berhasil kita ibas nehken tanggung jawabta e. (Mendapat Berkat untuk menjadi berkat bagi alam)

Jadi enterem/bertambah banyak / הבר rabah/multiply  ertina  melipat  gandakan.  Enda banci siertiken maka Sura-sura Dibata eme kita ras sinursurta, melipatgandaken kalak si ertanggungjawab ras nehken tanggungjawab ibas mpekena-kena tinepa. Kita ras isi jabunta, kita ras sector pjjnta, kita ras runggunnta, kita ras denominasi si deban, kita ras lintas agama, lintas suku ras budaya. Adi ibas ayat 31 ikataken kenca idah Dibata sienggo ijadikenNa “Meriahkal UkurNa” bageka min jadi “kenca idah Dibata kerina manusia si ipasu-pasuNa enggo jadi pasu-pasu man tinepaNa, Meriahkal UkurNa”. Amin.

By. Pdt. Maslan Stp.