Jadwal Kegiatan

Ibadah Umum - (08PM - 09PM)
Ibaadah Remaja - (09PM - 10PM)

Suplemen PA Mamre tgl 04-10 Juni 2017, Ogen, I Timotius 4 : 12-16

Nats  :

1Timotius 4:12-16

Tema :

Erlajar Sebage Pemimpin

Tujuan  : Gelah Mamre

·         Mpersiapken dirina jadi pemimpin i bas keluarga, gereja ras masyarakat

·         Meteh prinsip kepemimpina kristen

·         Berupaya mperlengkapi diri jadi kader-kader pemimpin si mehuli ras ertanggung jawab i bas geluhna (keluarga ras pendahin si ijujurken Dibata.

 I.Kata Penaruh

     Surat  1Timotius enda eme sada surat pelayanen, mbetehken man pemimpin-pemimpin ras perpulungen kerna cara geluh i bas kebersamaan selaku perpulungen Tuhan i kota e (1Tim. 3:15). Emaka Paulus nekanken kerna ‘pemberitaan kebenaran’ (pasal 1,4), uga cara ertoto (pasal 2), ras uga milih pemimpin-pemimpin si berkualitas (pasal 3).  Sura-sura Paulus eme ngidah ‘anak rohaninya’ ertanggung jawab selaku pemimpin Kristen ras sura-surana e gelah ibas kerina siilakoken Timotius tuhu-tuhu banci jadi usihen/Teladan man perpulungen si ngarapken kepemimpinenna (1Tim. 4:12). Sebage penutup Paulus mereken nasehat kerna cara ngelai perpulunegen si erbage-bage biakna (pasal 5-6).

 II. Uraian Teks/Tafsiran

    Alu terus terang Paulus ngataken man Timotius, bahwa panggilenna jadi pelayan/serayan Kristus ituntut kesetiaanna baik i bas geluh pribadina bagepe i bas pelayanenna man perpulungen Kristus. Timotius harus hati-hati i bas nuriken Kata Dibata si benar bagepe erguna ras ngelakokenca sue ras Kata Dibata. I bas pelayanen e pe harus lit kedisiplinen sebab pelayanen man Kristus ituntut harus sepenuhna gelah pelayanen e lit ulihna la hanya man sibegikenca tapi sinurikenca pe erguna.

     Ayat 12, Paulus ngigetkenca man Timotius walau pe usia Timotius nguda denga paksa sie la banci jadi alasan man kalak si deban guna ‘meremehken/menganggap rendah’ pelayanen siilakoken Timotius (bnd. 1 Korintus 16:10,11), bahken i bas sie Timotius harus ngasup ncidahken dirina jadi Teladan man kerina jelma (Pilipi 3:17 ; 2Tesalonika 3:9). La hanya i bas pengajarenna tapi i bas perbahanenna tuhu-tuhu erpalasken keleng ate ras kesetiaan hanya i bas Kata Dibata.

     I bas ayat 13, selaku serayan si enggo ipilih Dibata guna ngelai perpulungenNa, Timotius pe harus ngasup terus menerus mereken perhatiin kerna telu tanggung jawab si utama, eme : ngogeken Pustaka Si Badia man perpulungen, mereken semangat ras nasehat sue ras Pustaka Si Badia siituriken, bage pe ajarken/’Katekisasi’ (bnd. Lukas 4:16-21; Perb. Rasul 13:15 ; 15:21 ; 17:2,3).

     Ayat 14, Timotius la banci ngelupaken bahwa ia enggo ngaloken pemere Dibata/karunia guna ipakeken i bas pelayanen, sue ras arti gelarna eme ‘orang yang saleh, orang yang menghormati Tuhan’. Kengasupen guna melayani si enggo ibreken Dibata tetap memerluken kerja sama manusia guna ndalankenca (bnd. Pilipi 3:12-13 ; 2Timotius 1:6). Sebab Timotius enggo ngaloken jaminen e alu dua kesaksian si saling melengkapi eme Kata Dibata si enggo inubuatken nabi-nabi ras penagkuhen (bnd. Perb. Rasul 13:1-3). Emaka selaku pelayan Timotius harus tuhu-tuhu mereken dirina gelah lit kemajun i bas pelayanen e (ayat 15), kemajun e harus nyata man kerina jelma bahwasana ia banci berkembang i bas sifat pribadina ras penngajaren si ialokena banci erbahanca ia geluna pe berkualitas. Hal-hal si bage si harus ilakoken Timotius terus-menerus (adanya ketekunan) arah pengajaren si iturikenna. Maka jaminen keselamaten e banci ialokenna la hanya man Timotius tapi pe sibegikenca (ayat 16)/’Tetaplah kerjakan keselamatanmu’. Sebab selaku serayan Paulus ngingetkenca bahwa pelayanen man Dibata labo hanya i bas kata-kata saja tapi pe teridah arah perbahanen si harus sue ras kai siiajarken serayan e.

 III. Aplikasi

     Kepemimpinan eme sada hal siiperluken, sebab tampa sie banci terjadi kekacauan, bagi biri-biri si lalit permakanna ntah pe ‘domba tampa gembala’. Bage pe sekalak pemimpin harus mampu mpermakani, artina mengarahken, mendorong, menguatken ras menuntun si ipimpinna ku sada tujuan sijelas, radu ras ngerjakenca. Bagi kai siicidahken Paulus man Timotius (ogennta). Guna jadi sekalak pemimpin harus ipersiapken alu mehuli, sekalak pemimpin harus mereken dirina guna ipimpin Dibata sue ras kataNa (Yesaya 30:21) gelah ngasup guna nampati kalak siipimpinna (bnd. Lukas 3:31 ; 2Tawarikh 15:7).Emaka i bas sie Paulus ngingetkenca man Timotius selaku pemimpin jemaat ntah pe serayan Dibata, Timotius menghargai pemere Dibata si enggo ialokenna ras tetap setia iba dalan Dibata gelah pelayanenna tuhu-tuhu banci nampati kalak sideban ras jadi Teladan (bnd. Pengerana 9:10) man kalak si deban.

      Pemimpin ‘sejati’ eme ngelai, bagi siikataken Yesus i bas Lukas 22:25-26 “Raja bangsa-bangsa si la nandai Dibata erbahan mesui ate bangsana janah si erkuasa ibahan gelarna ‘Teman kalak si nterem’. Tapi kam ola bage, kalak si mbelin i bas kam harus jadi si kitikna, janah si atena jadi pemimpin arus bali ras suruh-suruhen”. Cerita kerna Jesus si murihi nahe ajar-ajarNa (Johanes 13:1-20), seharusna jadi usihen /teladan man sekalak pemimpin si ‘berjiwa hamba’. Pemimpin si memiliki ‘hati hamba’ eme pemimpin si imotivasi keleng ate guna ngelai ras mereken teladan.

      Bage pe sekalak pemimpin baik i bas gereja, organisasi, ingan pendahin, masyarakat, i japa pe harus nginget keterbatasenna bahwa sada wari kepemimpinenna harus iendesken man generasi penerus. Emaka penting kal mempersiapken generasi penerus e baik arah pelatihen ras kesempaten bage pe nasehat-nasehat (Amsal 15:22).

“Pemimpin yang melayani dengan jiwa dan roh akan membentuk karakter dari pemimpin itu menuju ke arah watak Kristus” (Albert Schweitzer)

 Pdt Mulianta Enaria br Purba S.Th

Runggun GBKP Cibubur

Hp : 08126431268

 

 

 

 

 

Suplemen PJJ tgl 4-10 Juni 2017, Ogen : Perngadungen 3 : 22-24

Nast :

Perngadungen 3 : 22-24

Thema :

KELENG  ATE  TUHAN  LA  ERKERI-KERIN

Kitab perngandungen eme kitab simelala erisiken puisi-puisi ceda ate erkiteken keruntuhen Jerusalem ras pembuangan.  Aminna kitab-kitab e buen isina kerna ceda ate, tapi isuratken ka nge ije kiniteken man Dibata dingen pengarapen kerna wari-wari sipepagi. Puisi-puisi enda ipake kalak Jahudi ibas kebaktin pesta tahunen erpuasa ceda ate kerna kiniseran bangsa tahun 586 ope denga Kristus.

Ibas Pasal 3 : 1-66, I turiken penggejaben kerna perbeben siderpa kegeluhen bangsa Israel, bagi ukumen tempa iakapna bana kerna kiniseran-kiniseran sireh e,  teridah arah penggejaben  :

 1.      Keadaan simberat tuhu-tuhu inanami    ( 1-7 )

IgeraNa aku kugelapen…, iulih-ulihina rusur gudam aku…daging ras kulingku ipelepasNa kesip.., ierukNa aku bas penjara…, ipaksana aku nggeluh bas kegelapen kematen…, iketNa aku alu rante.

Kiniseran e ngkeleweti geluh bangsa Israel,  tuhu-tuhu seh beratna… istilah peribahasa “ Sudah jatuh tertimpa tangga, dikejar anjing pula “.  Perbeben e negu-negu kempak kekoten ras keputusaasaan, lanai tempa lit sierlayas nari bas geluhna.

 2.   Ibas perbeben simberat bas pusuh tergejab tempa-tempa Tuhan la erdiate ras la nampati

( 8-13 ). Serko mindo penampat,  tapi la diate Dibata megiken aku…, ling-ling batu ngolang-ngolangi kujapa pe aku nulih…, ipegestengNa anak panahNa janah aku ibahanNa jadi sasarenNa..ipanahkenNa anak panahNa kempak pusuhku.

Ungkapen enda ncidahken perbeben si reh man bangsa enda tempa iaturken Tuhan, harus jadi ngkenai bangsaNa, la lit dalan nilah. Perbeben e tempa iatanken/ijinken Tuhan jadi.

3.    Bas perbeben teman pe la jadi teman ( 14-20 )

Kepeken ibas perbeben sipertemani bangsa e pe lalit. Justru sinawa-nawai melala gedang-gedang wari, sipesega-sega ras sindedeh nge melala. Teman seharusna jadi penampat bas susah tapi sebaliklah teman pe la jadi teman. Emaka kai siperluken bangsa e kebutuhen utamana pe labo lit simperdiatekenca emaka nina penulis puisi enda nina : nggo lupa aku uga aku mejuah-juah, uga dame, uga malem ate. Inganku tading pe lanai lit, getem kel ukurku.

 4.      Amin pe mberat perbeben  peturahlah tetap  pengarapen man Tuhan ( 22-24 bahan PJJ- nta )

      -    Lenga bo keri keleng ate Tuhan, perkuah ateNa tetap nge lit. Keleng ate Tuhan e mbincar tep-tep erpagi-pagi, bali tetapna ras  matawari si   pultak arah Timur.

Kai pe sijadi bas kegeluhen, gia seh beratna perbeben tapi peturahlah pengarapen maka keleng ate Tuhan lenga bo keri. Adi mbincar denga matawari tep-tep erpagi-pagi berarti ibere Tuhan denga kita ngidah wari simbaru. Wari simbaru sialoken erkiteken ibere Tuhan denga kita nggeluh. Adi nggeluh denga kita berarti ipelihara Tuhan denga nge kita. Emaka ula mbiar  ras ula aru ateta( Band. Matius 6: 25 )

      -    Tuhan kap baginku emaka man baNa ngenca aku erpengarapen ( ibas bhs Indonesia : “ Tuhan adalah bagianku” kata jiwaku, oleh sebab itu aku berharap padaNya ). Penulis mengakui bahwa Tuhan adalah bagianku…berarti bersamaku, ada denganku dan di dalam aku. Erkiteken Tuhan ras kalak si lit bas perbeben emaka kalak singenanami perbeben la sekalak ngalakennca tapi  ras Tuhan ngalakenca . Adi Tuhan ras kita emaka ngasup kita ngalaken kerina keadaan erkiteken kuasa siibereken Kristus man banta ( Band.Pilipi 4:13 ).

 5.      Perbeben ras kiniseran melala derpa kegeluhen manusia. Banci jadi erkiteken bencana alam, ekonomi  lemah, anak-anak sigutul, keluarga si la dame, sakit,  ras sidebanna. Erpengarapenlah rusur maka bas susah,  si gejab maka keleng ate Tuhan langa bo keri. Sebagai contoh : lit iderpa pinakit, mesui iakap nggengkenca.   Tuhu latih ndalanisa, tapi peturahlah rusur pengarapen maka banci  malem sebab ibas Tuhan, la lit si metahat. Adi kune pe la malem nehenlah uga Tuhan tetap erkeleng ate pengasup kita erdame ras pinakitta.  Iinget sisakit e keleng ate Tuhan lit lalap arah kai sibanci sigejabkenna,  umpamana la pernah tulpak biaya ertambar, lit rusur kade-kade si nungkuni kesehatannta, gereja pe rusur notoken ras ndahi ia.  Mari sisaksiken maka keleng ate Tuhan langa bo keri, lit lalap seh rasa lalap.  Amin

                                                                                                                                               Pdt. Karvintaria br Ginting, STh

                                                                                                                                                GBKP Rg. Klender-Klasis Jakarta Kalimantan 

                                                                                                                                                HP : 08126359640

 

                                                  

Suplemen PJJ tgl 14-20 Mei 2017, Ogen : I Korinti 12 : 25-31

Nats :

I Korinti 12 : 25 - 31

Thema :

 

“Aku Gereja, Kam pe Gereja”

 

1.       Lit Iit 3 istilah simegati ipake Rasul Paulus kerna “pemere-pemere”

 

-          Buah Roh / Ulih Kesah eme ciri – ciri watak kalak sierkiniteken. Ulih kesah enda arus ikembangken janah icidahken ibas kegeluhen sitep-tep wari.(Galatia 5:22,23)

 

-          Jabatan Rohani  eme “Keduduken” ibas gereja guna ndahiken dahin pelayanen rikutken siniendesken man sekalak-sekalak, Rasul, Nabi, Guru rsbna I Kor 12: 28)

 

-          Karunia Roh eme erbage-bage kengasupen si ibereken Dibata man sekalak-sekalak (I Kor 12 : 4 – 11)

 

2.       Litna perbedan kengasupen / Buah Roh (Mbelin-Kitik, Megegeh-Lemah, Mehaga-La mehaga, rsbna, mesunah kal terjadi “perpecahen” la siangkan. Si mbelin kitik akap sikitik, meresa ia paling benar.

 

3.       Rasul Paulus nuriken hakekat gereja desken kula. ibas ayat 25:”Gelah kula e ula erbelah-belah......”. Sigejabken min aminna erbage-bage kengasupen silit ibas kita eme pemere Dibata, sigejapken min erbage-bage pemere silit ibas temanta e pe pemere Dibata nge. Adi bage lalit dalin sipandang-pandangen, sijuru-jurun.

 

4.       Aku Gereja, Kam pe Gereja emaka mari bagi Nina kuan-kuan kalak Karo: “Adi kita si ageng-agengen radu mbiring, tapi adi sikuning-kuningen radu megersing”. Kita nge nentukenca(simegeh tah silamegeh) jadi Mbiring ateta kita/gereja tah jadi Megersing.

 

5.       Kai dage siperlu silakoken? Ibas ayat 31, emaka ersura-suralah kam (Bhs.Ind. “Berusahalah”), kata enda tempa bertentangen ras kata “pemere Dibata”, sabab  adi e pemere ma labo perlu iperjuangken?. Tapi ibas pengertin cakap karo kata “Ersura-sura” e merupaken respon nandangi pemere Dibata e. Ngajuk kita gelah pasif / nggeluh ibas kai siibereken Dibata man banta.

 

Ibas Bahan Renungen PJJ-nta Minggu enda ngajuk kita lako ber-aksi ndilo ras ngiahken teman-temanta silapernah ku perpulungen ras ku gereja, gelah encidahken dirina selaku gereja si nggeluh.

 

6.       Ibas kalimat seterusna : “kuturiken ateku man bandu dalan simehulina kal”. Kai kin dalin simehulina kal?  Kalimat enda babai kubas Pasal selanjutna(Psl.13) ija Paulus ngerana maka sipentingna eme: KEKELENGEN.

 

Kai pe kengasupen silit ibas kita, kai pe jabataenta arus e erpalasken Kekelengen.Adi erpalasken kekelengenlah pengelakonta la bakal terjadi perpecahen, la bakal terjadi la siangkan, la bakal jadi sikitiken ukur.

 

 

 

Pdt. Iswan Ginting Manik,M.Div

 

GBKP Pondok Gede.

 

 

Info Kontak

GBKP Klasis Jakarta - Kalimantan
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate