Suplemen PA Moria : Kejadin 27 : 1-13 ; Tgl 25-31 Juli 2021

Ogen  : Kejadin 27:1-13

 Thema : “Tep-Tep Anak Istimewa”

Ibas keluarga si dame anggota keluargana tentu saling mperdiateken, saling mendukung, seh maka keluarga jadi lebih sikap. Adi ibas jabu e pe la siangkan maka keluarga e bakal pecah. Ibas bahan PA Moria enda erlajar kita kerna kegagalen sada keluarga eme keluarga Isak, enda lit kawitenna ras tema PA Moria enda. Kejadin 27 merupaken bagin peteluken arah piga-piga manipulasi antara Jakub ras Esau, ibenai mulai kin ia duana lit ibas bertin nandena, emaka ketubuhenna ija Jakub nagangi nteguh tukul-tukul Esau, bagepe kejadin ibas Esau mulih erburu, Esau lebih penting akapna pangan asangken hakna selaku anak sintua (hak kesulungan), bagepe rebuten pasu-pasu sibakal ibereken Isak.

Kejadin 27:1-4 ngataken maka Isak nggo metua, matana nggo lanai jelas erpengidah. Isak lit sura-surana atena masu-masu anakna sintua sope ia mate. Pasu-pasu e labo pasu-pasu biasa erkiteken pasu-pasu arah keluarga Abraham eme padan Tuhan maka kesusuren Abraham bakal seh kal buena bagi bintang i langit bagepe bagi pasir i tepi lawit. Pasu-pasu enda tuhu-tuhu penting, tapi payo nge pasu-pasu e itujuken man Esau? Lit pihak siatena ngolangi Esau guna mereken pasu-pasuna man Esau. Isak itokohi anak ras ndeharana. Esau erpengakap ia itebak pudi nari bagepe ibuang nandena. Perubaten antara Jakub ras Esau terjadi ibas waktu siseh kal dekahna. Kerina enda kemungkinen terjadi erkiteken: Isak la isadarina ntah pe la memahami dampak arah padan Tuhan, alu kata sideban: kurang megermet Isak ibas hal kiniteken. Isak lit kepeken mehangkena nandangi budaya eme anak sintua si berhak ndatken pasu-pasu. Bicara megermet Isak e secara kiniteken, berarti kemungkinenna eme Isak la tegas. Isak pe lalit ibas ia ketajamen guna erbab penilaian simehuli. Sekalak bapa simehuli seharusna nandai potensi anak-anakna seh banci nentuken alu tepat anak siapai sibanci nerusken kepemimpinenna. Isak sikapna tuhu-tuhu bagi biak doni eme favoritisme. Ibas keluarga sibiakna bage, bakak terjadi perubaten antara anak-anakna, janah anak pe banci iadu-aduna orangtuana.

Kegagalen Isak sidebanna eme la mimpin keluargana guna ndarami Tuhan, la mendidik anakna ibas Tuhan. Hal enda berbeda ras Jakub ibas ia metua. Sanga Jakub i Betel, Jakub nuruh alu tegas gelah kerina kalak nadingken berhalana. Hal enda merupaken sada ketegasen guna mabai kerina keluarga reh kempak Tuhan, nembah man Tuhan, bagepe ngaloken padan Tuhan. kegagalen Isak sidebanna eme ia la sendalanen ras ndeharana. Keluarga sibage bakal erdalan alu mesera terutama sanga harus muat keputusen. Kegagalen seterusna eme gagal ibas mendidik anak kerna nilai-nilai kiniteken, moral ras keluarga umpamana: saling mperdiateken, membentuk hubungen simbages. Jakub ibas umurna nggo metua eme sada contoh simehuli. La ipilihna Ruben anakna sintua sebage penerus kepemimpinenna, bagepe Jusup, tapi siipilihna eme Juda. Hal enda ncidahken ketajamen Jakub ngidah potensi anakna. Amin bage, posisi Jusup labo talu asangken Juda. Jusup labo isepeleken Jakub, bahkan 2 anak Jusup ijadiken sikerajangen Jakub jadi bagin 12 suku Israel seh maka posisina seri ras anak-anak Jakub. Isak ipediatna saja Esau ngempoi diberu kalak Kanaan.

Ribka atena pasu-pasu Isak ibereken man Jakub. Hal enda erkiteken faktor favoritisme ntah Ribka megiken padan Tuhan nandangi Esau ras Jakub. Ribka ngajuk Jakub guna ngelakoken strategina. Salah nge Ribka ngelakoken sibage? Apakah adi Ribka la erban strategi maka Jakub la ipasu-pasu? Tujun Ribka eme benar tapi cara silakokenna e salah. Cara sisalah bakal ncedai tujun sibenar. Tuhan la perlu isampati manusia, apai ka alu cara nipu. Adi lit ibas Ribka kiniteken sibenar, tujun sibenar bagepe cara sibenar, maka seharusna ia ertoto mindo man Tuhan erbanca pusuh perbulangenna jadi lembut seh maka perbulangenna jadi sendalanen ras ia ibas meteh sura-sura Tuhan.

Arah tema PA Moria sekali enda lit ije sada perenungen sibanci idatken kita eme adi Dibata mereken potensi man anakta labo seri kerina, ula sipaksaken sie man kerina anakta. Sampatilah anakta ndatken kai sijadi potensi siibereken Dibata man bana. Emaka, arah potensi-potensi silit, sidarami ras siidah kai sijadi kebutuhen masyarakat, seh maka arah potensina e banci jadi sumbangen maksimal guna kemulian Dibata. Sebab enda me tugas kalak Kristen, eme mereken nanam man sekelewetna. Sebab potensi-potensi e perlu ikembangken kenca nggo idatken. Adi Tuhan mereken sekalak anak siseh kal beluhna, maka anak e pe eme sekalak anak siseh kal gutulna. Beluh ras gutul rusur kal la terpesirang. Sekalak anak sigutul lalap nge lit ibas ia kemungkinen guna beluh. Tapi sekalak anak sigutul ras beluh adi la ibabai banci ceda kegeluhenna.

Mbue kalak salah memahami maka unggul (excellent) berarti menang nandangi kalak sideban. Padahal situhuna, unggul lebih berarti jadi dirinta jine siterbaik. Budaya kompetisi ibas dunia modern enda memang nggo ngajarken makna keunggulen ibas semangat menang-talu. Padahal, Pustaka Si Badia ngajarken sada gagasen maka sekalak jelma si unggul mungkin saja secara objektif la lebih berhasil asangken kalak sideban, tapi pastilah ia secara subjektif nggo jadi siterbaik man dirina jine. Bayangken adi kerina orangtua mendidik anakna alu etos keunggulen sibagenda; lanai perlu lit anak-anak si tertekan tendina erkiteken merasa italuken teman-teman sekelasna. Anak-anak sierlajar memahami konsep keunggulen sibagenda, bakal pang ia erjuang asa gegeh guna ngembangken ras mengolah diri amin pe ia la pernah ndatken peringkat pertama ibas kelas ras naluken teman-temanna sideban.

Pdt. Andreas Pranata Meliala, S.Th

GBKP Rg. Cibinong