Suplemen PA Moria : Perbahanen Rasul-Rasul 21 : 7-11 ; Tgl 28 Feb - 06 Mrt 2021

Ogen  : Perbahanen Rasul-Rasul 21: 7-11

Tema  : NURSURKEN KINITEKEN

Tujun  : 1. Meteh maka Pilipus nursurken kinitekenna man anak-anakna

          2. Nursurken kiniteken man anak-anakna dingen jadi usihen

Arah ogen banci siidah piga-piga poin:

1) Pilipus eme sekalak ibas pitu kalak diaken si ipilih guna nampati rasul-rasul (Perb Rasul 6: 1-7). Ibas masa e perlu ipilih 7 kalak erkiteken rasul-rasul enggo dat kritik ibas kurang sikapna pembagin diakoni (pangan man diberu mbalu). Banci ikataken rasul-rasul enggo kewalahan ibas ndahiken dahin e sebab lit denga dahin si utama eme meritaken kata Dibata. Emaka 7 kalak si terpilih e me si ngelakoken dahin ngelaken pangan si tep-tep wari man kalak si membutuhken. Salah sadana eme Pilipus. Adi Pilipus terpilih jadi diaken i tengah-tengah perpulungen Kristen enda, berarti ia memenuhi syarat si ibereken rasul si sepuluhdua eme: kalak mehuli, dem alu Kesah si Badia, ras pentar. Dahin ngelaken pangan tempa sederhana, tapi tetap iperluken kalak si erkualitas guna nehkenca. Ras teridah ka hasilna ibas enggo litna diaken-diaken si 7 kalak. Kenca Pilipus ras kerina diaken nampati dahin rasul-rasul, reh mbarna kata Dibata dingen ertambahna kalak si tek i Jerusalem.

Mari si renungken: Ibas kita muat bagin pelayanen i tengah-tengah Runggun/Sektorta, teridah nge hasilna ibas kemajun gerejanta?

2) Arah bahan PA Perbahanen Rasul 21: 7-11 banci si idah, ibas perdalanen Rasul Paulus ras teman-temanna dari kota ke kota, seh me ia i kuta Kesarea. Paksa si e Pilipus ras keluargana lanai i Jerusalem tapi enggo tading i Kesarea. Ibas kunjungen e teridah lit peranan Pilipus nampati pelayanen eme ibas menyediaken akomodasi selama piga-piga wari. Tentu Pilipus ermeriah ukur ngalo-ngalo Tim PI Rasul-rasul enda i rumahna gelah banci tersampati dahin meritaken berita si meriah enda.

Mari si renungken: Meriah nge ukurta adi lit kesempaten bas kita nampati dahin pelayanen nehken kata Dibata alu memfasilitasi (transportasi, akomodasi, konsumsi) serayan Tuhan/Tim PI si ndahikenca?

3) Perb.21:8 mere keterangen: dahin Pilipus meritaken Berita si Meriah. Pelayanen Pilipus ibenaken ibas ngelaken pangan, seh maka ia enggo jadi sekalak perberita Si Meriah ka, bali ras si idahiken rasul-rasul. Mungkin ibas kuta Kesarea lanai lit aksi ngelaken pangan tiap wari man kalak mbalu ras kerina si memerluken bagi sanga i Jerusalem. Tapi Pilipus la ngadi ibas pelayanen. Justru ia semakin berkembang, yang tadinya di belakang meja, gundari enggo pang erberita. Jiwa pelayanan itu sudah tertanam dalam diri Pilipus. Kesah si Badia si ndemi ia, mereken kengasupen man Pilipus guna ndahikenca.

Mari si renungken: Enggo nge kita ernalem man kuasa Kesah Si Badia ibas ndahiken pelayanenta?

4) Lit empat anak Pilipus singuda-nguda si enggo biasa ernubuat. Tentu labo erkiteken pengajaren Pilipus maka anakna singuda-nguda denga pe enggo biasa ernubuat. E pemere ibas Dibata nari. Terjemahen Bahasa Indonesia ngatakenca: beroleh karunia untuk bernubuat. Karunia ernubuat labo pemere manusia, tapi pemere Dibata. Tetapi keberhasilan Pilipus eme mabai anak-anakna nandai Dibata alu payo. Arah pengajaren Pilipus selaku orang tua, mpeturah kiniteken anakna. Banci ikataken Pilipus enggo “nursurken kiniteken” bahkan nursurken semangat melayani Tuhan man kesusurenna. Anak-anakna singuda-nguda denga enggo ipake Tuhan secara luar biasa alu pemere ernubuat. Selaku serayan Tuhan, Pilipus erberita man kalak si lenga tek man Yesus. Selaku orang tua, Pilipus erberita man keluargana. Pilipus la hanya sibuk pelayanan di jemaat, tapi banci seimbangkenna ras pelayanen man keluargana. Teridah buahna ibas anak-anak si empat kalak enda.

Mari si renungken: Enggo kin kita erberita man isi jabuta khususna anak-anakta?

Aplikasi ibas kegeluhen terkait ras tema “Nursurken Kiniteken”:

1. Selaku orang tua, Moria (raduken ras Mamre) la ngenca bertanggung jawab ibas nikapken hal-hal si berbentuk fisik man anak. Lit zaman gundari orang tua pekeri gegeh guna nikapken tabungan pendidikan, asuransi kesehatan, rumah dan tanah, investasi dan lain sebagainya demi jaminan kesejahteraan hidup anak di masa depan. Enggo melala tading-tadingen. Tapi urusan kiniteken, dianggap tanggung jawab gereja. Ipercayaken man Guru KA/KR ras Pendeta ngenca. Enda kurang tepat. Pertumbuhan iman anak pun adalah tanggung jawab orangtua. Moria harus jadi usihen anak-anak ibas erkiniteken. Jadilah contoh yang baik. Jangan hanya mewariskan harta, wariskanlah iman kepada Tuhan Yesus untuk anak-anak kita. Itu adalah warisan yang tidak ternilai harganya.

2. Mengerjakan pekerjaan Tuhan tidak boleh menjadi alasan untuk mengesampingkan keluarga. Sebaliknya, meninggalkan tugas pelayanan dengan alasan mengutamakan keluarga pun kurang bertanggung jawab. Keduanya harus seimbang. Kita harus berhikmat dalam membagi waktu. Janganlah salah satunya dikorbankan karena mengutamakan yang lain. Justru keluarga sebaiknya juga terlibat dalam pekerjaan Tuhan. Mari teladani Filipus dan anak-anaknya. Misalnya keluarga Pertua/Diaken, maka Nora, Naras dan anak-anak pun haruslah terlibat aktif dalam pelayanan di gereja, sesuai porsinya masing-masing. Banyak keluarga yang serumah tapi tidak sefrekuensi dalam beribadah, bahkan ada yang berbeda denominasi gereja. Alangkah indahnya jika satu keluarga sama-sama bersehati melayani di gereja (jemaat) yang sama.

Pdt. Yohana Samuelin br Ginting

GBKP Rg.Samarinda