Suplemen PA Mamre : 2 timotius 1 : 1-7 ; Tgl 27 Juni - 03 Juli 2021

Harganas (Hari Keluarga Nasional)

PA Bersama Kategorial Mamre, Moria, PERMATA, KAKR

Ogen : 2 Timotius 1 : 1-7

Tema : Cara nehken pengajaren si payo nandangi anak-anak

Pengogenta enda (2 Timotius 1 : 1-7) merupaken sada bagin i bas surat si isehken Rasul Paulus man anak rohanina emekap Timotius. Surat enda ibahan Rasul Paulus tupung ia i bas penjara janah lanai ndekahsa iukum mate me ia. Tapi semangatna guna meritaken kata Dibata la surut aminna gia ruang gerakna ibatasi jeruji besi. Salah sadasierbahanca ia semangat emekap pengarapenna nandangi Timotius guna nerusken pelayanenna. Rasul Paulus yakin maka Timotius ngasup nerusken pekabaren injil sienggo ibenakenna e.

·                Ayat 1

Banci si idah maka Paulus tuhu-tuhu nandai ise kin ia, i etehna maka ia kap juak-juak Tuhan. Paulus sadar maka kerasulan si lit i bas ia eme kap erkiteken sentudu bagi peraten Dibata. Erkiteken kesadaren Paulus e maka enda ka mabai ia nggeluh patuh man Tuhan, neteruk rukur i bas nehken berita si mehuli, termasuk mabai perpulungen nggeluh i bas kiniersadan ras Dibata bage pe kiniersadan sapih-sapih manusia.

·                Ayat 2

Kebiasan Paulus si tuhu-tuhu mehuli i bas ia nehken pengajaren e me kap ibahanna perpulungen jadi kandu-kanduna (membangun kedekatan), mehamat, mepehaga teman ras nehken pasu-pasu man kalak si deban. I bas ayat 2 enda pe Paulus mereken semangat kempak anak si ikelengi Paulus eme kap Timotius ras kempak anak si sah menurut imanta kalak Kristen (Tit 1:4).

·                Ayat 3

Paulus nandai dua angkaten sebelum ia sih seh kal setiana nandangi iman, seri ras penyebuten dua angkaten i bas keluarga Timotius (ay. 5). I bas ayat end ape banci teridah maka keriahen Paulus e me nginget-nginget kiniulin Timotius dingen natang-natang Timotius arah pertoton “Bujur kukataken man Dibata asum ku inget kam rusur i bas pertotonku subuk suari bage pe berngi.”

·                Ayat 4

Paulus tuhu-tuhu kal nandai ras meteh perbeben Timotius selaku anak rohanina. Ijenda pe tiridah maka Paulus gejapken kai si irasaken Timotius selaku anak rohanina. Paulus pe i bas ayat ke-4 enda ncidahken atena tedeh kempak Timotius janah nehken kekelengenna.

·                Ayat 5

Kebiasan Paulus si istimewa teridah ka i bas ayat enda, e me ngenen potensi ra ngergaken ketutusen Timotius. I bas ayat end ape banci teridah maka Paulus nandai ras meteh Timotius la terjeng Timotius saja, tapi terus ku nini tudung Timotius pe i tandaina. Enda tentu ncidahken maka Paulus pe mujiken keluarga Timotius, ras secara otomatis mereken semangat ka kempak Timotius

·                Ayat 6

I bas ayat enda Paulus persingeti Timotius guna ngelakoken kewajipenna. Paulus situhuna meteh pergumulen si lit i bas Timotius sibanci erbahan ia lemah i bas pelayanenna. Emaka ipersingeti Paulus segelahna Timotius la lupa nandangi kewajipenna.

·                Ayat 7

Paulus persingeti Timotius kerna Kesah si ibereken Dibata labo erbanca gelah percik-cik. Rasul Paulus sadar maka rintangen si galang guna jadi kalak si erguna eme kap kebiaren si lit i bas kita.

Banci si idah maka kuga cara Rasu Paulus meyakinken Timotius kerna sienda e me alu mereken dorongen semangat, mujiken bagepe ras ngajuk Timotiu guna mpegara semangatna ras kinitekenna si enggo lit tupung ia kitik denga pe. Si end ape banci jadi erkiteken tupung ia kitik denga pe enggo iajari ninina Lois ras nandena Eunike kerna perbahanen si mehuli ras pustaka sibadia. Cara Lois ras Eunike ngajarken Timotius sedalanen ras pengajuk si isehken man bangsa Israel guna ngajarken anak-anakna, emekap alu nurikenca suari ras berngi, ncidahken perbahanen orangtua si mehuli bagepe alu mabai ia ku rumah Pertoton Tuhan (Ul 6 : 1-9).

Aplikasi

Labo lit manusia si tubuh ku doni enda langsung jadi kalak si beluh, pentar, sopan, ramah, ras sebagaina. Kerina memerluken proses, pendampingen bagepe waktu si cukup gedang. Adi sibehen kegeluhen manusia jaman genduari enda, khususna kalak Kristen, maka enggo mbue kal kesempaten siterbuang guna banci ndeher ras anak-anak. Erkiteken kesibuken orangtua zaman genduari enda erbahanca anak-anak sung enggo lebih ndeher ras pengasuhna. Adi arah pengalamen nggeluh Timotius, maka ia kitik-kitik nari enggo iajari ninina ras nandena kuga cara ersembah man Dibata, ise kin Dibata e janah uga ncidahken kehamaten ras kepatuhen man Tuhan.

Nai i bas kita kalak Karo ope denga mbue pemaken TV, mbue denga kal orangtua si erban turi-turin kempak anak, janah isi turi-turin enda mbue kal tersirat makna-makna kegeluhen. Tapi i bas zaman genduari enda, erkiteken orangtua enggo sibuk janah mbue kel tuntuten nggeluh, lanai lit waktu orangtua guna ras anak si ngakibatken sung anak-anak enggo lebih ndeher ras pengasuh asangken ras orangtuana. Enda tentu jadi hal si gawat situhuna, sabab anak pe dungna ibentuk lanai bagi iarapken orangtua. Janah bicara lit perbahanen anak si la pas akap orangtua pudin wari, anak me si kena jungut ntah pe kena raw i bas orangtuana nari, alu la isadari maka waktu ras anak selama enda enggo mbue kal terbuang bage-bage saja. Payo tuhu i bas zaman genduari enda mesera guna nyeimbangken antara kebutuhen geluh ras kebutuhen psikologi anak. Rusur kal erkiteken tuntuten geluh s imbue, orangtua lupa bahwa lit ka tuntuten psikologi nandangi anak. Anak tentu perlu ndatken kekelengen langsung i bas orangtuana nari segelahna anak pe la lit iakapna kekosongen i bas geluhna. Selaku orangtua arus nge sisadari maka anak e emekap pasu-pasu Tuhan si luar biasa ku tengah-tengah jabu, maka alu bage anak e arus ididik ras ibentuk salu mehuli, sabab kunekenca lang maka enggo gagal kita i bas njagai pasu-pasu Dibata.

Adi nulih kita ku pengalamen ngaloken turi-turin si adi,mbue kal makna nggeluh guna si mehuli si banci ibereken ku anak-anak. Contohna emekap bagi turi-turin kak tangko bunga si isina salah sada eme kap berani berbuat, berani bertanggungjawab. I bas turi-turin enda iajarken gelah la melemparken kesalahen kempak jelma sideban. Bage pe turi-turin kancil ras buaya si mengandung erti gelah la jadi kalak si sombong, meganjang rukur, siakap banta si hebatna, sabab i bas sada masa lit kang si la kita beluh tapi kalak si deban beluh. Arah turi-turin si ituriken enda pe maka anak-anak pe banci muat nilai kegeluhen si lit i bas cerita e, maka salu bage anak pe ngaplikasiken i bas kegeluhenna. Situhuna secara perinsip cara nehken pengajaren si payo man anak-anak labo berubah nai ras genduari. Tentu i bas mereken pengajaren nandangi anak-anak la banci salu merawa ntah pe mekpek, sabab kunekenca bage banci timbul rasa dendam ras sifat si keras i bas anak-anak. Metode si ipake mungkin berbeda tapi perinsipna tetap nge seri e me salu dem kekelengen, kesabaren, ndauh i bas jungut-jungut ntah pe merawa, janah idukung i bas si mehuli. Maka alu bage pasu-pasu si enggo i bereken Dibata ku tengah-tengah jabu banci guna pehaga gelar Dibata.

Robby Andarta Sinuhaji (081367130211)

Mahasiswa Praktek Rg. Bekasi