Suplemen PA Mamre : 1 Korinti 6:12 ; 10:23-24 :Tgl 13-19 juni 2021

(Pemakaian TI Menjadi Berkat)

Ogen : 1 Korinti 6: 12 ; 10 : 23-24

Tema : Kebebasen Si Ertanggungjabab

Ibas ogenta sekali enda eme kap i bas 1 Korinti 6 : 12 ; ras 1 Korinti 10 : 23-24 Paulus nuriken pandangenna karna kai kebebasen janah uga arusna kalak Kristen nggeluh selaku kalak si bebas janah seh ja batasen kebebasen e.

Kota Korinti e me kota si cukup terkenal i Junani, banci ikataken kota enda kota Metropolitan si cukup maju. Kota enda sebage pusat perdagangen ras kota industry kususna industry keramik, emka melala jelma alu erbage-bage budaya reh ku kota enda alu kepentingen si beda-beda. Kota Korinti enda ka pe jadi pusat penembahen dewa penyembuhen (Asklepisu) ras dewi cinta (Afrodite) si salah sada ritual penembahenna ngelakoken hubungen seksual. Tentu enda ngeruntuhken moralitas kota e, megati pe ikataken i bas kuil penembahen e terjadi ije persundulan suci.  Emaka Paulus nurati jemaat Korinti segelah kalak Kristen la lalar perdalanna.

·         1 Korinti 6 : 12

Paulus ngarahken perhatinna kempak kelemaham moral si mencemarkan gelar gereja erkiteken penerapen kebenaren tentang kebebasen Kristen bas hal seksualitas. Persoalenna eme kap: adi la lit pembatasen bas hal pangan (kebutuhen tubuh), uga maka lit pembatasen dalam hal seksual (salah sada kebutuhen tubuh). Lit  piga-piga kalak Kristen si bebas bas hal seksual bali bagi kebebasen i bas perpan, tertutama perbahan hukum bas negerina la ngelarang kerna si e. Emaka kalak Korinti ngatakenca, kerina bebas bas aku. Ijenda Rasul Paulus nentang kesombongen si ncedai enda. Ikatakenna maka mbue hal-hal si halal tapi labo erguna i bas kerina waktu ras i bas keadaen-keadaen khusus. Rasul Paulus ncidahken maka hubungen seksual situhuna labo hal si haram. Sabab manusia itepa Dibata secara sempurna subuk kula rikut pe ras sura-sura daging kerincuhen seks i bas dirinta. Tapi tentu saja keinginen seksual e arus ilakoken alu ertanggungjabab sue ras peraten Dibata, janah lakoken i bas konteks perjabun. I bas 1 Korintus 6 : 12 enda jelas maka maksud Paulus e me perlaku seksual e. kata “bebas” ntah pe “halal” i bas cakap Junani i pake kata exestin. Kata enda lit piga-piga antusenna: pantas, layak, kuasa ntah pe hak, lit kuasa guna ngelakoken, ras bebas ngelakoken. Terbagesen kata enda banci iertiken sebage perbahanen si secara bebas banci ilakoken erkiteken memang memungkinken sabab lit kesempaten janah la lit halangen guna ngelakokensa. Tapi nina Paulus maka labo kerina erguna. I bas kebebasenna Paulus nekanken pengendalian diri siutama janah si e banci jadi adi Dibta si ngkuasai ia. Paulus secara sadar mbalengi bana gelah kebebasen si ibereken Dibata tuhu-tuhu maba keselamaten man bana.

·         1 Korinti 10 : 23-24

I bas 1 Korinti 10 : 23-24 enda si jadi perhatin eme kap daging si lit idayaken. Paulus ngulihi prinsip umum kerna kebebasen (bdg. 6:12), ras arus inehen kai kegunan ras membangun kin e ntah lang, janah i bas ayat 24 i tulisken usaha membangun. Persoalen pangan i tengah-tengah perpulungen Korintus erkiteken lit kebiasaan maka kerina rubia-rubia si dagingna I dayaken i tiga janah enggo leben ipersembahken man dewa-dewa ntah pe berhala. Emaka Paulus nuriken pemahamenna nandangi persoalen enda. Pemena Paulus erpengakap daging e banci saja i pan, erkiteken kerina si lit i bas doni enda e me sikerajangen Dibata, janah Paulus jina la tek man berhala-berhala ntah pe dewa-dewa, jadi bicara i pan oe Paulus yakin maka labo lit ngaruhna man bana. Tapi si jadi penekanen Paulus i jenda eme kap merdiateken teman si isekelewetna. Paulus nghormati kalak si beda pandangen ras ia janah ia erupaya maka banci ngelakoken perbahanen si maba kiniulin man jelma sekelewetna. I jenda teridah sikap Paulus kerna ngertiken kebebasen. Adi i bas bagin sebelumna kebebasen e arus maba kiniulin man kegeluhenta, adi bas prikop si peduaken maka kebebasen e me mereken si mehuli man kerina jelma.

Aplikasi

Kebebasen e me salah sada arapen nggeluh manusia. I bas kebebasen sekalak jelma erbahanca banci ia ngelakoken erbage-bage hal alu la nggejapken keterpaksaan ntah pe tertekan, lit perasan dame ras leluasa i bas ndalani geluhna. Payo tuhu kita selaku manusia lit hak kebebasen bas kita. Tapi labo berarti kebebasen e tanpa batas. Sabab adi kebebasen e la lit batasenna maka mungkin saja kita banci jadi manusia si buas. Kunekenca lit hal siterjadi la bagi ukurta ntah pe la bagi sura-suranta, mak mungkin saja sipake kebebasen e segelah ukurta meriah saja tanpa mperdiateken sekeleweta ras lit kin gunana e man banta. Tentu kebebasen si enggo ibereken Dibata e man banta, arus ipergunaken salu ertanggungjabab. Janah pe si perdiateken enggo nge si ilakoken kita e sentudu nge ras peraten Dibata ntah lang. Terlebih i bas jaman genduari enda, i bas perkembangen tekhnologi si pesat janah mbue kal tawaren-tawaren si menggiurken man banta, maka ola min si pake kebebasen e guna ndatkenca enda kerina. Tentu i bas kemajun teknologi, janah mbue kal aplikasi media sosial si lit, arus nge kita metenget i bas pergunakenca. Teknologi arus nge si kendaliken, ola sempat teknologi e si ngendaliken kita. Maka enggo min arusna teknologi si lit e ipakeken guna kiniulin geluhta janah si eteh ndigan waktuna i pake. Pas bagi nina Paulus bas ogenta, tuhu nge kerina banci si pake tapi pakelah e guna kiniulin ras bijak i bas makesa. Janah mbue kal media sosial genduari enda, contohna saja bagi facebook, tweeter, instagram, WA, rsd. Media sosial si enggo lit genduari enda tentu bebas kita i bas makekenca, janah bebas ka pe kita bereksperi. Tapi arus ka nge si ukuri enggo nge pas, maba kiniulin, la lit jelma si megelut, la erban kalak sesat pikir, janah enggo nge tambah kiniteken jelma arah postingenta e? Selaku kalak Kristen tentu kita arus pentar i bas milihi apai banci si lakoken ras lang. Kata Dibata tentu jadi standart man banta i bas kita milih apai si sentudu ras peraten Dibata ras lang. I bas ogenta wari enda secara ringkas ngatakenca maka pengadilah hal-hal kebiasaa si ilakoken kita rusur adi labo erguna ras membangun, amin pe e banci silakoken. Tapi mulailah arah hal si kitik ngelakoken hal si erguna la man banta saja, tapi guna kalak sideban pe terlebih guna kemulian Dibata. Tentu Mamre pe selaku pemimpin i bas jabu arus ngarahken anak-anak i tengah jabu guna makeken teknologi informasi enda alu ertanggungjabab gelah maba kiniulin man bana ras kerina jelma, janah si cidahken ka e arah caranta i bas gunakenca, labo terjeng ngerana saja.

Robby Andarta Sinuhaji (081367130211)

Mahasiswa Praktek Rg. Bekasi