Suplemen PJJ : Roma 8 : 9-11 ; Tgl 05 - 11 April 2020

Ogen  : Roma 8:9-11

Thema : Geluh Si Mbaru Ibas Kristus

Ibas bahan PJJnta Roma 8:9-11 Paulus mulihi langsung menyapa singoge suratna enda janah mulihi erban penekanen isi ayat 5-8 man singoge suratna. “Kam labo nggeluh rikutken sura-sura ukur manusia, tapi kam nggeluh rikutken sura-sura Kesah adi tuhu kin Kesah Dibata ringan ibas kam”. Erti “nggeluh” ijenda nggo ijelasken banci sinehen ibas ayat 5. “Sura-sura ukur manusia” ijenda seri ertina bagi ayat 8, eme biak manusia erkiteken dosa. Nggeluh rikutken sura-sura ukur manusia ertina eme: lit ibas lingkungen pengaruh ukur manusia e. Adi kita lit ibas lingkungen si dem racun, kesehaten kulanta pasti ceda erkiteken sie. Amin pe kita nggo ertambar, la banci kita malem adi kita tetap nggeluh ibas lingkungen si seri. Sie me si ikataken ibas ayat 9a enda: ibas peridin kita nggo ipeserap ibas lingkungen si la mehuli nari, lingkungen si dem racun kiniteken e, janah kita ipindahken ku lingkungen Kesah, lingkungen si erbanca sehat secara kiniteken.

Kalak si lalit Kesah Kristus ibas ia, la ia sikerajangen Kristus”, kalimat enda la itulis alu maksud ngeraguken kinata maka perpulungen Roma “nggeluh rikutken sura-sura Kesah”. Kita la ibabai guna ndarami bukti ibas dirinta, ibas suasana pusuhta, maka Kesah memang tading ibas kita. Seri bagi Roma 3:30, bagepe ibas Roma 8:17, kalimat “adi tuhu kin” la ncidahken syarat, tapi hubungen sebab-akibat. Erkiteken Kesah ringan ibas kita, kita lanai “nggeluh rikutken sura-sura ukur manusia”. Kerehen Kesah ibas kalak si tek njamini ia nggo ndarat ibas lingkungen si banci erbanca ia ceda. Emaka Kesah e si ringan ibas kegeluhenta la terjeng kentisik ngenca, ntah pe harus lit lebe kejadin-kejadin si erbanca kita sengget (peristiwa supranatural). Kesah tading ibas dirinta bagi kita ngiani sada rumah: tetap, terus-menerus. Bagi kita ngatur ras mengubah rumahta seh asa sue bagi kebutuhen ras seleranta, bage ka pe kerna tindaken Kesah ibas kegeluhenta. Sie si ikataken alu jelas ibas 1 Korinti 6:19 bagepe 1 Korinti 3:16. Emaka berbeda keadaan kegeluhen manusia si iani Kesah asangken si iani dosa. Dosa tading ibas rumah kegeluhenta sebage penyerobot, si erbanca rumah e, kegeluhenta, seh kal cedana. Sebalikna, Kesah ngiani rumah kegeluhenta memang Ia kin si mpuna rumah kegeluhenta, si ngerawat rumah e alu mehuli. Cara Kesah ringan ibas kita labo bagi cara kesah-kesah si mengketi kalak ibas agama sideban. Kalak si kerasuken e labo nari ia si bas e, janah kenca ia sadar lanai ingetna kerna perbahanen ntah pengeranana. Sebalikna, kalak si tek si ibabai Kesah tetap sadar, tetap nge ia bage, ia labo pasif, tapi seh kal aktifna. Janah tetap ia jine si bertanggung jawab kerna perbahanenna. Erkiteken sie kita ibabai erdalan rikutken sura-sura Kesah. Emaka perlu ka sipergermetken kerehen Kesah merupaken patoken guna nentuken apakah sekalak jelma eme kalak Kristen. Hal sienda me rusur si iperdebatken ibas kalangen gereja Pentakosta-Kharismatik. Saja perlu siinget kai si kataken ndai kerna cara kerehen Kesah ibas dirinta. Sebab, kita lanai bo ngeraguken kerehen Kesah ibas dirinta ras ndarami bukti-buktina ibas keadanta, ibas suasana pusuhta, ibas perbahanenta. Sebab kita nggo ngaloken Kesah, eme ibas peridin. Paulus nambahken kalimat ibas Roma 8:9a sebage persinget. Sebab kalak Kristen pe banci nulak Kesah Si Badia, banci ipediatna penghuni sindekah rumah kegeluhenna bengket mulihken (bnd. Mat. 12:43-45).

Tapi adi Kristus ringan ibas kam, maka amin arus gia kulandu mate erkiteken dosa, tendindu nggeluh kap erkiteken Dibata enggo ngerembakken kam kempak diriNa”. Ibas ayat 10 enda lit semacam pembedan ibas dirinta si kin kita sikerajangen Kristus eme kula ras kesah. Kai maksud pembedaan enda? Maksudna eme kita harus menyadari maka kulanta tetap eme kula erdosa si harus mate sebage upah dosa, tapi ibas Kristus, kesahta tetap nggeluh erkiteken ibas kesah lit kegeluhen simbaru arah Kesah Si Badia si mpebincarken kebenaren ras keadilen Dibata. Hal enda la berarti kulanta la ipekeke, tapi pembedaan enda imaksudken gelah kita harus meteh maka kita lalap ipebadiaken arah pendahin Kesah Si Badia janah sie labo sipatna instan, tapi ngelewati erbage-bage proses si kedungenna mabai kempak kesempurnan kula ras kesah. Alu kata sideban, kalak si nggeluh ibas Kesah bakal naluken sura-sura ukurna bagepe dosana. Ngkai? Erkiteken ibas kesahta lit kegeluhen si ngasup naluken kematen.

Adi Kesah Dibata si enggo mpekeke Jesus ibas si mate nari ringan ibas kam, maka Dibata si enggo mpekeke Kristus ibas si mate nari e la banci lang mereken geluh si mbaru man kulandu si arus mate e, arah KesahNa si ringan ibas kam e”. Ibas ayat 11 enda Kesah lanai ikataken “ringan ibas kam” (ayat 9), tapi “si mpekeke Kristus”. Sebab si ate itegasken ijenda eme hubungen erat antara kekeken Kristus ras kekekenta. Kekeken Kristus idahiken Kesah. Emaka kerehen Kesah ibas dirinta merupaken jaminen maka kita pe bakal ipekekeNa. Kerehen Kesah ibas kita merupaken jaminen maka selain kegeluhen simbaru si berlaku mulai gundari, kita pe ibereken kegeluhen si rasa lalap. Jadi, teridah ijenda ayat 10 ngerana kerna kegeluhen simbaru ibas erti “etis” ntah pe perbahanen sanga kita nggeluh i doni enda, sedangken ayat 11 njanjiken kegeluhen si rasa lalap.

Kai si banci irenungken ibas bahan PJJnta enda. Mpersilahang bana (penyangkalan diri) ras mersan silang eme dua tindaken si lanai ngukurken dirinta jine, tapi lebih ngukurken sura-sura Dibata ibas kegeluhen amin pe perbeben e mengancam kita. Tandana kita nggo ngaloken geluh simbaru Kristus berarti kita harus mpebincarken terang kemulian, terang kekelengen ras kebenaren si ipebincarken Kristus. Enda me jati diri kalak Kristen si tuhu-tuhu, eme pang nehken kebenaren Kristus, tapi tetap ngkelengi ia si erdosa bagi Kristus si pang nehken kebenaren alu la kompromi ras ngkelengi ia si nggo papak. Tandana ka pe kita nggo ngaloken geluh si mbaru ibas Kristus alu pembabai Kesah Si Badia, pakekenlah kulanta enda si kin ibas kulanta enda me ringan Kesah Dibata guna kemulian Dibata. Carana eme alu makeken mata, pemegi, perukuren, pengerana, bagepe kerina perbahanenta guna mpermuliaken Dibata. Pakekenlah matanta guna ngidah si mehuli saja. Pakekenlah pemeginta guna megiken Kata Dibata alu mehuli. Pakekenlah babahta guna mberitaken Berita Si Meriah ras ngajar Kata Dibata, labo guna ncakapken kalak. Pakekenlah perukurenta guna ngukurken kebenaren Kata Dibata, labo lalap ngukurken hal si sipatna semu. Pakekenlah perbahanenta guna mberitaken Berita Si Meriah, jadi saksiNa, rsd. Kerina e sumberna arah pusuh si nggo ipelimbarui Kesah Si Badia.

Pdt. Andreas Pranata Meliala, S.Th

GBKP Rg. Cibinong