Suplemen PJJ : Sakaria 10 : 1-3 ; Tgl 22-28 September 2019

Ogen           : Sakaria 10: 1-3

Tema : Pindolah Man Tuhan

 (Entrepreneurship: Okultisme)

Piga-piga waktu silewat, Indonesia sempat ngenanami kemarau/kekeringan si luar biasa. Biasana kenca seh bulan alu akhiren “-ber”, Indonesia memasuki musim perudan. Tapi ibas paksa si udan pe tempa-tempa segan nusur i Indonesia enda. Sempat sekali jadi piga-piga daerah khususna s iingani kalak karo erbahan ritual ndilo wari udan. Turah penungkunen ije, adi silakoken ritual sibage, situhuna kita sangana mindo udan man ise?

Peristiwa si ehampir mirip ras kai sijadi bahan oratenta sekalenda. Ibas negaranta Indonesia, dua ngenca lit musim. Musim perudan ras musim kemarau. Tapi i Israel bagepe daerah-daerah si beriklim Sub-Tropis, lit 4 musim eme: musim semi, musim panas, musim gugur ras musim dingin. Ibas musim semi, tentuna sinuan-sinuan mulai bersemi, bunga-bunga terlak ras biasana melala udan paksa musim semi, sementara kenca mulai masuk kubas paksa musim panas, udan biasana mulai berkurang, janah pe suhu udara lebih lasna asa si biasa. Logikana, enterem jelma ngarapken udan ibas pendungi musim semi guna jadi persiapen ibas memasuki musim panas.

Masalahna man ise kita mindo— udan e? kata Dibata jelas ngataken maka kita arus mindo udan man Tuhan Dibata, arusna kin pe man Dibata ngenca (ay. 1a). engkai maka bage? Tentuna erkiteken Dibata nge sinjadiken doni ras kerina isina (kej. 1:1-31). Adi Dibata sinjadikensa, emaka ia nge sierkuasa penuh nandangi iklim ras musim. Dibata ngasup penusur kemarau si la erngadi-ngadi seh telu tahun la nusur udan (Jak. 5:17, 1 Raj. 18:1), tapi Dibata pe ngasup penusur udan simeder guna ndungi kemarau e (1 Raj. 18:45). Lebih asa si e, Dibata pe ngasup penusur udan 40 wari 40 berngi seh maka lau ndemi doni ras engkernepken tinepa si lit ibassa seakatan tinepa si ringan ibas Bahtera Nuh (Kej. 7:12).

ÚÚÛDibata erpadan penusur udan meder man kerina kalak si mindo man bana (ay. 1b). lit tersurat ibas pustaka si Badia “Pindolah tentu idatndu” (Mat. 7:7). Pindolah man Dibatakai saja pe keinginenta banci sip indo man baNa. Amin pe banci saja labo kerina pemindonta e ijababNa alu kata “Yes” tapi silang-langna kita enggo mindo man baNa ras e encidahken maka siakui Dibata e selaku Dibata sierkuasa nandnagi kegeluhenta. Bali bagi sekalak anak si mindo man bapana, tentuna bapa e labo mungkin mereken batu adi anakna mindo Roti (Mat. 7:9-11).

D

Ibata ngelarang kita mindo man sideban seakatan man baNa saja. Ibas konteks penulisen kitab sakaria enda, senangen iakap bangsa Israel mindo petunjuk ras mindo pasu-pasu nandangi gana-gana si ipajuh, guru sibeluh ngoge nasip, ras guru sibaso. La ia nungkun man Dibata, situhu-tuhu jadi Dibata sierkuasa nandangi kegeluhen bangsa Israel. Tek kal bangsa e nandangi kai siibelasken guru sibeluh ngoge nasip ras gru sibaso e. Padahal kai si ikataken guru-guru e labo tuhu. Lalit kepeken gunana mindo petunjuk ntah pe nasehat man guru sibeluh ngoge nasip ras guru sibaso e. alu ngelakoken hal sib age akhirna bangsa Israel pe ndauh ibas Dibata nari, merap marpar bagi biri-bir si lalit permakanna. Uga ningen Dibata mpermakani bangsa Israel adi bangsa Israel sendiri pe la nggit ipermakani Dibata? Senangen iakapna ndarami sierbahanca senang pusuhna arah belas-belas guru sibeluh ngoge nasip e.

Bahan renungen enda, ngajuk kita guna niksiki dirinta, ntah pernah sekali jadi sipindo petunjuk man dukun, peramal ntah “orang pintar” sideban. Tapi arusna, paksa kita netapken pusuh ras kinitekenta guna tek man Dibata, ertina kit ape arus tek sepenuhna man Dibata. Ibas situasi sikugapana pe, arus me kita erpengendes man Dibata. Teklah kita tuhu-tuhu man Dibata sebab Ia me Dibata sierkusa ras simere kegeluhen man banta kerina manusia tinepaNa.

Pdt.Abdi E.Sebayang,M.Th.

GBKP  RG  Graha Harapan